Čištění benzínových vstřikovačů Tisknout

Autoservis DAROS PLUS s.r.o. nabízí v Brně diagnostiku, testování a servis všech benzínových vstřikovačů moderních motorů.

Náš autoservis je vybaven moderním mikroprocesorovým zařízením pro diagnostiku, statické i dynamické zkoušení a separátní ultrzvukové čištění vstřikovačů/vstřikovacích ventilů zážehových (benzinových) motorů (včetně vysoce výkonných GDI-vstřikovačů). Jedná se o cílenou diagnostiku, která přesně určí příčiny problémů vstřikovačů. Zařízení je schopné v krátkém čase otestovat a vizuálně prověřit funkci jednotlivých vstřikovačů. Ve srovnání s pořizovací cenou nových vstřikovačů se jedná o nízkonákladové opravy.

 

Typické znaky zanesených vstřikovačů:
- problémy při startování
- kolísání volnoběžných otáček
- vysoká spotřeba paliva
- nedostatečný výkon motoru
- nepravidelný chod motoru
- chybové kódy řídící jednotky motoru
- zvýšené emisní hodnoty motoru

Všechny tyto problémy se mohou objevit i u pohonu vozidla na LPG. Většina těchto závad může být způsobena znečištěním nebo poškozením vstřikovací trysky, zaneseným filtrem nebo prasklým těsněním vstřikovače. Z tohoto důvodu náš servis doporučuje provádět kontrolu vstřikovačů každých 50 - 60 000 kilometrů, kterou jste tak schopni předejít případným problémům poškození motoru, lambda sondy či jiných částí.

 

 

Jak problémy se vstřikovači vlastně vzniknou?

Přísným požadavkem při výrobě vstřikovačů je přesnost. Tolerance při jejich výrobě se pohybuje v řádu tisícin milimetru, což je nejmenší tolerance ze všech ostatních částí motoru. Jedním z problémů může být používání aditiv do paliv. Výrobci aditiv uvádějí, že při používání chráníte svůj motor souvislou tenkou vrstvou aditiva čímž se zlepšuje mazání a chod motoru. To ovšem neprospívá právě vstřikovačům, které se mohou i poškodit.
Další příčinou problémů u vstřikovačů je zákonné přimíchávání biologické složky do paliv do výše 6 % jeho objemu. Tyto biosložky zvané FAME se usazují na stěnách vstřikovače a vstřikovací jehly, které způsobí jeho ucpání či úplné zanesení. Přítomnost vody v palivové soustavě může být dalším problémem, který bude mít za následek nefunkčnost vstřikovače paliva. Také nečistoty v palivu můžou mít za následek ucpání velice jemného filtru vstřikovače, jehož hlavní funkcí je chránit vstřikovač.

 


Jak se provádí čištění vstřikovačů?

Vstřikovače nejprve otestujeme vizuálně při různých provozních režimech motoru tzn. volnoběžné otáčky, zvýšené otáčky atd. Během tohoto testování jasně vidíme tvar, směr a množství vstřikovaného paliva jednotlivých válců (vstřikovačů). Poté vstřikovače pročistíme ve speciální ultrazvukové lázni. Díky silnému průtoku jsme schopni vyčistit i značně zanesené vstřikovače. Po vyčištění se provede výměna těsnění a filtru za nové. Pak se vstřikovače znovu otestují při různých provozních režimech. Jedná se o unikátní diagnostiku a servis vstřikovačů benzínových motorů a motorů s pohonem LPG.

 

Češtění benzínových vstřikovačů provádíme v našem autoservisu v Brně na ulici Sladovnická 4.