Fórum: Odpovídáme pouze na dotazy technického charakteru. Tisknout

Přidat příspěvek do fóra
 
Hledání ve fóru

:

martin18:06 09.12.2012
Dobrý den mám dotaz ohledně elektroniky pro ovládání plynu,je standartní aby byla namontovaná v prostoru pro baterii,nebo si pouze někdo ulehčil práci? Konkrétně se jedná o fábii 1.4 MPI.Myslím si že to není vhodné místo pro elektronické zařízení. Dík za odpovědˇ
Dobrý den, legální montáže mají přesně stanovené postupy a umístění komponentů. Schválení MD ČR u typových montáží přesně definuje umístění. I kdyby to nebyla typová montáž, tak se stejně řídící jednotka lpg umísťuje do prostoru k motoru. Jediné podmínky - paticemi dolů, aby netekla dovnitř voda, a aby tam nestříkala voda od kol. U autobaterií je poměrně dobré místo v horní motorové části. Čadek
 
Honza D.13:33 09.12.2012
Dobrý den, mám renault megane cabrio r.v. 01 (1.6 16V 79kW) s LPG, bohužel sem ho tak již koupil a nenašel ani na žádném z komponentů štítek abych určil výrobce zařízení LPG (mohl bych nafotit)... nicméně když je teplo je vše v pořádku, provoz na benzín i na LPG ale když je pod nulou a auto stojí dlouho, třeba přes noc, ráno nastartuji, většinou až tak na pošesté, posedmé, jen škytne a zase zdechne.Ale jak motor naskočí je strašně ve vyskokých otáčkách(tak 2200ot/min) a semtam i kolísají a než se zahřeje otáčky nespadnou... Může být tato závada spojena s provozem na LPG? PS: rozvody, svíčky, krokový motorek volnoběhu který přivírá přisávaní vzduchu,filtry a olej jsou nové a všechny čidla motoru krom snímače kliky a lambdy(které svépomoci nemohu ověřit) se zdají ok... děkuji za každou radu
Dobrý den, NEJSPÍŠ je to způsobeno nastavením LPG, poradím, jestli je to sekvenční vstřikování,přepněte večer do benzinu - ručně a odpojte Vaši autobaterii, tím se srovná benz.řídící jednotka do původního nastavení. V tomto uvedeném roku výroby se srovná sama určitě. A ráno zapněte baterii a jestli chytne v benzinu na první pokus tak máte důkaz, že je nastavení lpg chybné a Vaši B.Ř.jednotku rozhazuje. Jestli nemáte daleko, toto vyměříme a nastavíme. Plynu zdar Čadek
 
Petr18:36 07.12.2012
Dobry den,muzete mi prosim priblizit system STAG IS 2(do ktereho roku se vyrabel a zda je,uz prekonany)ma privstrik?Je vhodny do VW Golf IV 1,6,16V,77kw?Diky.
Dobrý den, Stag 300 IS 2 dá se koupit stále,přívstřik benzinu neumí,překonaný je dávno , klidně ho tam můžete dát, tohle auto bez problémů uhlídá ve všech parametrech. Čadek
 
vindiš zdeněk16:40 07.12.2012
Dobrý den,prosím o vysvětlení.Na fóru se i píše o ujeté vzdálenosti po které dojde k přepnutí z benz. na lpg.Já mám ve felicii elpigaz montáž v kyjově a bylo mi řečeno,že mám přepínat benz.-lpg zvýšením otáček a dochází k přepnutí klidně i po 10 metrech.Nevím jestli nedělám nějakou chybu když takto brzy přepinám?S autem nejsou žádné problémy ,jde mi o to zda se problém nemůže "naskládat" .Jinak je to mé druhé auto na LPG a celkem bez problémů jen dříve s prvním klasické výměny filtrů.Najel jsem na LPG cca 270000km.,teď mám i diesel a až "umře" koupím benzin a namontovat LPG i u vás.V zimě poloviční starosti proti zmrzlému dieselu.Děkuji Vindiš
Dobrý den, nepíšete jestli je to Felicie 1,3 , 1,6, jestli je krokový motorek, nebo sekvenční. Takže zásada asi tak - přepnutí může být u všech co nejrychlejší, pokud nezhasíná motor a nenačítají se závady je vše OK. Pokud by při prvním studeném přepnutí zhasínal motor, upravit. Mějte se príma Čadek
 
Franta22:16 06.12.2012
Dobrý den pane Čadku.Je možné , že namontované lpg ve voze může snižovat účinnost topení v autě? Myslím něco takového, že reduktor odebírá teplo? Nejedná se o přestavbu od Vás, jen se Vás ptám,jako kapacity v oboru, zda je to možné, popř.řešení.Děkuji
Dobrý den, pane. Toto je dost častý problém u montáží lpg. Jedině teplem Vaší vody musíte měnit plyn z kapaliny na plynnou fázi.Nebudu popisovat teplo z výfuků-Oltcit,elektrické vyhřívání atd. Reduktor ale neodebírá tepla tolik abyste to poznal na topení. Když se nezapojí na správnou vodní hadici, pak to poznat je. Přehodit vodní rozvod. Pokud je namontováno teprve pár dnů, můžou tam být vzduchové kapsy, odvzdušnit. Plynu zdar . Čadek
 
Petr Frank08:22 06.12.2012
dobrý den, chci se Vás zeptat jako odborníka. Mám od jiného montážníka přestavbu na LPG Fabie 2004 sekvenční vstřikování cca 1,5 roku přestasvěnou a stává se mi, že v delších jízdách (nad 30km) se pravidelně rožíná kontrolka motoru. Situace mi velmi vadí, protože jakmile svítí kontrolka, následující start v benzínu je jiný než normálně, a to horší (zvlášť v zimě je to vidět) Ze záruky na zařízení mi zbývá již jen několik měsíců a proto situaci budu muset řešit. Co mi poradíte že bych měl s přestavovavetelem řešit.
Dobrý den, nevím jaké máte ve voze zařízení ale nejspíš se bude jednat jen o výměnu filtrů a seřízení. S pozdravem Sobotka - technik
 
Pavel07:59 06.12.2012
Dobrý den,při couvání cítím plyn v kabině,čím by to mohlo být? Děkuji za odpověď
Dobrý den, nejspíš menším únikem nebo prasklinou ve výfuku. S pozdravem Sobotka - technk
 
Milan14:29 04.12.2012
Dobrý den, chtěl bych i nechat předělat Hondu CR-V rok výroby 2004. Můžete mi prosím z vlastní zkušenosti zjistit, v jakých rozměrech a litráži se mi vejde nádrž místo rezervního kola?
Ano, ráno se podívám do databáze a napíšu přesný toroid. Čadek Tak pane, všechny následující verze jsme do nich dávali jen za poslední rok W - vnitřní toroid 630/200 průměr/výška - 48 litrů,630/220 - 53 litrů, do 2 jsme dali dpkonce 720/230 - 73 litrů. Přijeďte, technik položí nádrže do Vašeho auta a budete si říkat sám, větší,menší, mám je skladem všechny, určitě si vyberete sám. Čadek
 
SLANAR10:52 04.12.2012
Zdravim mam lpg od vas najeto asi 35000 km doposud ok fabie 1,4 v soucasne dobe dojde k prepnuti az po ujeti 10 km jinak se to snazi prepinat ale na plyn to nejede filtr jsem vymenil dekuji Slanar
Dobrý den, přijeďte podíváme se na to.Asi čidlo teploty. S pozdravem
 
Jirka II22:30 03.12.2012
to už je prostě problém čr- každej tu chce být do roka milionář, vozit si prdel v bmw, mít značky 6B6 6666 aby bylo vidět, že on je největší machr, letět v 80tce 140 a spoléhat se na to, že jeho švagr je u policajtů..věřte, že takových hajzlíků vidím na silnicích deset denně.. tím pádem tu máme na hovno benzín, naftu, lpg, jídlo co by v rakousku a německu nedali asi praseti, elektriku nejdražší v evropě a tak bych mohl pokračovat.. co s tím? nic.. do německa fakt pro LPG jezdit nebudu.. mám svoje 3 pumpy kam jezdím, každá mí jinej plyn a až mi třeba řekne mechanik, že mám filtr černý jak botu, tak jen pokrčím rameny, protože fakt nevím co s tím dělat... pro Michaela- mám fabku combi, 1.4 63kW, tartariny, spotřeba momentálně 7.4l LPG, jízda 50% dálnice a rychlostky, 30% město, 20% okrsky.. jestli ti to k něčemu bude... pokud jsem jel dálnici, rychlost tak 140-150km, spotřeba 8.5, 3 dospělí lidi a plný kufr. plus měsíčně cca 400kč za 100oktanový natural od OMV.
Nehlásím se akorát k některým specifickým výrazům, jinak souhlasím se vším Taky používám 100oktan.b. jen od OMW. Máme u nás totálně špatné benziny,naftu i LPG. Musíme si vybrat a odzkoušet. Plynu zdar i všem Tartariňákům, v Itálii je to jedno z nejlepších zařízení. U nás má problémy pouze kvůli nečistým plynům. Stejně jako BRC,Landi Renzo, Vialle.Mějte se príma pane . Čadek
 
Michael20:27 03.12.2012
Zdravim všechny plynové jezdce. Můžete mi prosím sdělit poznatky ohledně spotřeby LPG . Mám 1,6i (74 Kw) Ford C-Max a poslední dobou mám spotřebu ve městě 9,5 - 10 a mimo se sotva dotknu 9 l/km. Zástavba Elpigas.Jezdí někdo za méně podělte se
Opět, mění se směsi z letních na zimní, tak by měly dávat 60% propanu, 40% butanu. Kdybyste viděl testy, zapláčete stejně jak já. Butan se používá jako nosné plyny do sprejů místo freonů a je ho málo. Zato mají dost propanů, tím jsou propany levnější než butany a vozí klidně do čs i 100 % jen propanů. A já se můžu lidem uvykládat, že auta jsou dobře nastavená. To je to celé se spotřebou. Vydržet od jaro to bude lepší.. Stejně jsem zvědavej co Vám na toto lidi odpoví. Čadek
 
Pavel Výskala21:19 02.12.2012
Dobrý den,mám dotaz na kolik by přišlo přestavění nové dacia lodgy 1.6 60kwná?Nádrž místo rezervy pod autem. Děkuji za odpověd
Dobrý den, tam už se musí dát nějaký sekvent italský - Lovato nebo Landi Renzo, cenově 25 980 - 27 980, rezerva dole je + 1 000 Kč, dívejte se na naše www.občas máme akci - nyní je - 1 500 Kč. Čadek
 
Rousek11:06 02.12.2012
Dobry den,montoval jsem u Vas v kvetnu LPG do vozu VW Golf IV,1,6,16V,77kw-system STAG 300,premyslim o chiptuningu.Docetl jsem se,ze je to mozne i u LPG,ale vykon se zvysi misto 8 kw jen o 4 kw.Jaky je Vas nazor jako odbornika?Hrozi nejake komplikace?Jak je to se zarukou na prip.zniceni motoru vlivem montaze LPG,kdyz bych si nechal montovat chiptuning.Diky. Rousek
Dobrý den, sportovní výfuky, sportovní filtry a chip u lpg nedoporučujeme. Mohou být komplikace. Nemusí , ale mohou. Čadek
 
airwaves18:52 01.12.2012
Dobrý den pane Čadku. Ve čtvrtek jsem v poledne po delší době bral u Makra LPG. To čerpadlo tlačí litr skoro 10s. To jsem ještě neviděl. Běžně je to pod 5s. V létě když se čerpadlo zastavovalo i o 4 litry dřív než byla nádrž plná, tak jste to vysvětlovali že je horko. Teď je zima. Asi by to chtělo poladit. Jinak plyn ok spokojenost. Hned ten den jsem celou nádrž vyjel.
Dobrý den, zjistíme, už brzy otevřeme Brno II sever, tam bude nové čerpadlo Travainy, v Itálii se počítá 1 litr za 2,5 vteřiny, zde to bude stejné. Pak dáme stejné i na Brno Jih Plynu zdar Čadek
 
Jeff00:22 01.12.2012
Vážený pane Čadku, nemusíte mě oslovovat pane....jsem poněkud mladší (pod 30let). Je mi jasné o čem mluvíte s opravou lišty...dělám to standartně... Ovšem najde se člověk, který dojede po 30tisKM a čumí na mě jak na debila, co jsem mu to tam dal, že to vydrží tak málo. Ale chápu vás, vím co mi chcete říct, vím co je to za logiku. K tématu Holandsko....všilm ste si někdy, že některé Octavie s AG System dovežené z Holandska nemívaly filtr plyn.fáze? Oni prostě nemají tyto problémy. Auto tady chvílu jezdilo (10 000km) a pak to šlo do kytek. --------------------------------- Pro Jirku - výmluva kvality lpg na seřízení a montáž...? Jasně,proč ně....ale co tak, když mě dojede člověk s "mou montáží" po 15tisKM (od namontování) a nejel reduktor. Po rozdělání byl megačerný, zalepený a nefunkční. Nevymlovám se....ale jaké má být moje stanovisko? Jsem lempl na montáže? Jinak pomohlo pouhé kompletní vyčištění. Samoz bez záruky....fotky klidně dodám.
Stejné u mě, já bych se ufotil. To je někdy hrůza, máte pravdu s Holandskými systemy.Tam fungují na 100%, dovoz do ČR a tady po pár km končí.A jsou to dovozy Holandsko,Německo,ty mají vesměs holandské systemy a chudáci co si to dovezou.A i ten kdo tvrdí, že to servisuje a je jich jako prstů na jedné ruce pro celou republiku, tak to vyměňují za italské komponenty. Přitom v Holandsku je to špičkové funkční zařízení.
 
Jirka20:15 30.11.2012
V dnešní době je kvalita lpg nesrovnatelně lepší než před 10 lety. Dnes již lpg neprodávají dobrodruzi typu Emila Brozsky a jeho kamarádi, Michna a Kopřiva z fy Francegas, to byly sajrajty na které nejely ani žigulíky. Dnes občas Vitogaz nebo Primagaz s Flagou nakoupí technický butan s větším obsahem síry, ale v tom množství se to ztratí. Výmluvy firem na čisté plyny jsou jen výmluvy na nešikovnost a neodbornost při seřízení, o kvalitě montáží ani nemluvě. Když vám někdo napíše že montáž do Octavie trvá 6 hodin, tak to není montáž, ale pouze to tam naháže jako seno. Mám pravdu p. Čadek? mějte se pěkně
Je to lepší, moje firma denně třeba čistila i 15 lišt, dnes tak jednu. Neztratí se v množství, někdy naměřím 7% síry ve vzorku, a norma říká do 0,5%. Někdy naměřím 95% propanu a jen 3% butanu a přitom větší množství butanu udělá vyšší dojezdy a tím malou spotřebu.Když toto odhalím u mého dodavatele okamžitě končí, beru jiné. A montáže? Všechno chce své,specializace,zvlášť motoráře,zvlášť zadkaře na nádrže atd, ale to bych se opakoval a jestli někdo dělá montáž Oktávie v jednom člověku předek i zadek za 6 hodin, tak je to raubíř.Ne automechanik .Pánové plynu zdar, Čadek
 
Čadek10:09 30.11.2012
Nedávejte sem reklamy, zde je to pro technické dotazy.
 
airwaves18:31 28.11.2012
Ještě že máme ty špatný plyny. Můžeme na ně svést jakoukoliv závadu. Padá tím záruka. Ničí vstřiky. Nechci si z toho dělat legraci , tak jen stručně. Nevěřím. Ale nechám se rád přesvědčit. Dejte vedle další odrážku pod ochranu ventilů a dávejte tam následky špatných plynů. Fota co se ucpalo, jak jsou zničené vstřikovače a pod. Klidně se nechám uargumentovat. Pak se přiznám až uvěřím. Zatím fakt ne. Jsou i jiná fora o LPG od taky seriozních firem a tuto berličku nepoužívají.
A dobré a špatné benziny. Nevěřte,já nevěřící nepřesvědčuji. Dnes nemáme obyčejné benziny,speciály atd. Nejnižší dnes je Natural 95. A lejou do něj všechny odpady co mají. Dejte si do auta 100 oktanový benzin na OMW a uvidíte studené starty u LPG vozidla. Těch pár korun co dáte proti naturalu 95 navíc se vyplatí. A 100 oktanový benzin dokáže i čistit benzinové vstřikovače. Věřte - nevěřte - Vaše věc, s plyny je to stejné. A ještě daleko větší rozdíly mezi kvalitou a nekvalitou. Čadek
 
Jeff21:48 27.11.2012
Jirka--- Kdysi dávno v roce 2007 jsem byl na školení Elpigazu... Ačkoliv jsem ho nikdy nemontoval, byla tam možnost přívstřiku. Objevilo se objevené až poté, co se zjistilo, že by tím šly nějak ochraňovat ventily/sedla/vůle. --------------------------------------------- Jinak pane Čadek....nepomlouval bych systémy BRC, LandiRenzo. Montuji je(mimo jiné systémy) 3roky, neřešil sem zatím žádný problém se vstřiky. Navíc technologicky je vstřik na tom parametry lépe než jiné. Věčné dilema je v tom jestli kvalitní/nerozebiratelný nebo levný/rozebiratelný. Problémy jsou s běžným servisem a to výměny filtrů.
Pane kde jste vyčetl , že je pomlouvám? To jsou věci špičkových kvalit, já je taky dělám.Stejně tak třeba holandské, Prins atd. Jestli mají u nás problémy, je to pouze a jenom špatnými plyny, které nemají v evropě obdobu. V Itálii,Holandsku nexistuje problém s čistotou plynu. Tam běžně vstřikovače jedou bez oprav 150 000 km. Pro českého zákazníka si myslím, že dát 30 000 za přestavbu a následně pak třeba 14 000 za výměny vstřikovačů není řešitelné. Obyčejnější montáže za 24 000 a repase lišty za 1500 je schůdná.Jestli máte jiný názor sem s ním. Čadek
 
Jirka19:29 27.11.2012
Chtěl bych se zeptat na ten přístřik benzínu, je to věc stará cca 8 let, a až nyní se o ní píše jako o objevu století.Je nějak prokázána jeho účinnost? děkuji a pěkný den
Jara Hašek vařil vejce v papinově hrnci někdy v roce 1914, a vidíte, začali se znovu prodávat až někdy za Husáka. Tohle je už staré dost let, a teprve od roku 2006 jak začali automobilky odrbávat materiál na hlavách a jinak se to nazvat než odrbáváním nedá, tak začali montážní firmy zkoumat co by na zaklepávání ventilů mohlo být dobré.Dává se FL anebo přístřik benzinu. Testy ,které nám na školeních ukazují dodavatelé dokazují, že to své opodstatnění má. Dává se jedno nebo druhé,vhodnost je na majiteli vozu.Mimochodem ten Jara Hašek se rozčilením svalil do koše s kopou vajec,protože zjistil, ža ani po 5 hodinách neuvařil ty vejce na měkko.Ani v papiňáku.Plynu zdar. Čadek