Fórum: Odpovídáme pouze na dotazy technického charakteru. Tisknout

Přidat příspěvek do fóra
 
Hledání ve fóru

:

marek121:36 17.12.2012
Zravím všechny plynaře. Mám od vás namontováno LPG na Felicii (1.3 r.v.99) a chci koupit a vyměnit baterii, nerozhodí mě to při odpojení nastavení LPG popř. ŘJ? Díky a mějte se.
Dobrý den, vždy záleží na použitém zařízení. Při výměně baterie "kus za kus" by se nastavení nemělo vymazat. Pokud se Vám tak stane zastavte se. Sobotka - technik
 
Honza21:07 16.12.2012
Překontrolujte si dotažení spon na hadici z reduktoru do vstřiků. Měl jsem to samé. Po zahřátí se to změnou teplot (hadice) zatáhne a neutiká.
Těch příčin úniku spalin či paliva do kabiny může být spousta. Čadek
 
Gazarek18:21 16.12.2012
Děkuji za rychlou odpověď. LPG jste mi instalovali cca před dvěma měsíci. Dnes ráno jsem s autem ujel cca 2km, poté jsem zastavil a nechal puštěný motor. Plyn se začal linout z ventilátorů opravdu silně. Nyní jsem ujel cca 30km, zastavil, nechal puštěný motor a plyn cítit nebyl. Z toho usuzuji, že plyn smrdí opravdu jen, dokud není zahřátý motor. K vám do servisu to mám asi 30km proto se obávám, že se únik zase neprojeví. Nebo pomohlo by, kdybych zastavil po pár kilometrech a nechal napustit onen záhadný plyn do kabiny a pak přijel k Vám a Vy mi analyzátorem řekli, co to je? Kdyby by byla díra ve výfuku, je možné, aby to smrdělo jen při studeném motoru? A šlo by to analyzovat i nějak na běžícím motoru? Protože pokud ne, plyn patrně unikat nebude a dopadnu u Vás stejně, jako minulý týden. A upřímně jsem nepočítal s tím, že velkou část letošní dovolené strávím u Vás v servisu :) Má cenu, abych tedy zítra jezdil? Ještě jednou děkuji za odpověď.
Přicpěte si rukou výfuk, jestli Vám tlakuje, nebo ne. Jestli netlakuje je díra jinde. Jestli tlakuje, je únik v plynu. Na analyzátoru se to pozná podle množství kyslíku okamžitě. Ať je teplý či studený. Čadek
 
Gazarek14:25 16.12.2012
Dobrý den, pane Čadek. Před pár týdny jsem si u Vás nechal instaloval LPG do Mondea, byl jsem u Vás 2 krát na kontrole s únikem plynu do kabiny. Žádný únik jste mi naposled nenašli a doporučil jste mi navštívit jiný servis, aby mi zkontrolovali výfukové potrubí. Pořád mi to vrtá hlavou a proto se pro jistotu raději ještě jednou ptám, jako naprostý laik. Přijde mi zvláštní, že když čichnu k exhalacím z výfuku, smrdí to klasicky jako výfukový plyn. To co se mi však dostává do kabiny je dozajista jiný zápach. Jde to z větracího systému a je to stejné, jako bych čichal k otevřené propan-butanové lahvi. Už mi pár lidí chtělo z auta utéct, jak intenzivně ten plyn občas smrdí. Proto se ptám: Kdyby to skutečně unikalo dírou ve výfukovém systému, nemělo by to smrdět stejně jako výfukové plyny? Navíc, pokud jedu na benzín nebo se pohybuji na plyn, tak se zápach nevyskytuje. Smrdí to nejvíce, při přepnutí ze studeného motoru na plyn, pokud zastavím např. na semaforu. Poslední dobou mi připadá, že to smrdí vždy, když zastavím a nechám puštěný motor. Pokud se motor zahřeje, pak už smrdí méně. Hodil jsem "zapach LPG v kabine" do googlu, našel jsem nějakou diskuzi, kde měl někdo podobný problém... a psal tam něco o tom, že měl vadný reduktor. Jak jsem již uvedl, vůbec tomu nerozumím...nevím, co měl za ten dotyčný za systém. Dokonce ani nevím, co mám nainstalováno já - díval jsem se do papírů od Vás a nějak to tam nemám vyplněno. Ještě mi přišlo zvláštní, že jste mi tuším říkal, že jste mi to očichávali jen při vypnutém motoru. Pokud motor nejede, tak to ale nesmrdí. Není možné, aby bylo něco špatně v nějaké té LPG komponentě a že by unikal plyn jen při nastartovaném motoru a to hlavně, když by nebyl větší odběr plynu, např. při stání a zapnutém motoru? Jste si tedy opravdu jistý, že v LPG chyba není? Mám tedy navštívit jiný servis, kde mi zkontroluji výfukový systém? Ve středu ráno odjíždím tímto autem na hory do Itálie, proto bych to měl rád nějak vyřešeno. Děkuji mockrát za odpověď.
Dobrý den pane, jestli jsme montovali nedávno, máte reduktor Alasku,od Tomasetta. Tam nemáme dodnes žádný problém, je to jeden z nejlepších reduktorů,u nich nevíme co jsou reklamace.Stavte se třeba zítra ráno od 7 jsme, změříme znovu před Vámi. A máme analyzátory úniku tak přesné, že signalizují zapalovač zapálený od nich 4 metry,přesnější než lidský nos. Jestli je únik tak na 99% pouze někde ve spoji, odhalíme,nebo budete mít skutečně díru ve výfuku.
 
Ondřej Mrázek11:16 16.12.2012
Dobrý den, LPG jste mi na Ford Focus namontovali 10.7.2012. Mám dva dotazy: nádrž na LPG mám na 54l, ale tankuji bežně kolem 50-53l (to určitě není na 80%) a za druhé: při jízdě krátce před přepnutím z benzínu na LPG se mě do kabiny přes větrání dostane zápach plynu (je to z větraní, protože při nastavení vnitřního okruhu větrání se zápach neobjeví). Zápach je tak intenzivní, že musím poté vyvětrat okýnkem. Mám obavy o bezpečnost - mohu se Vás příští tyden objednat?
Dobrý den, pokud cvakne MTV zastavte tankování a nepřetlačujte. Většina pump má nastavený tak vysoký tlak, že přetlačí postupně až na 100%. Je to tím, že mají provizi z litru a snaží se o max.čerpání.Vysvětlím blíže u nás. Kdykoliv bez objednání změříme případný únik. Pokud je to únik z plynové části a ne děravým výfukem. Stavte se Čadek
 
kmínek07:49 16.12.2012
Dobrý den chtěl bych se zeptat na cenu LPG do ALFA ROMEO 159 2.2 JTS r.v 2007 .Předem moc děkuji!!!
Nelze namontovat LPG nej některé motory 2,0 JTS
 
Michal20:28 15.12.2012
Zdravím, nerad obtěžuji dalším dotazem, ale zajímá mě jestli nebude při přepisu TP na úřadě vadit že není vyplněna kolonka v příloze (Stav km při montáži), protože při dalších revizích se uvádí stav km a datum a nemohl bych dokázat že revize byla provedena po 10 000km. A poslední otázka, bylo by možné při prohlídce po 1500km nastavit přepínání plynu při dosažení min. teploty 30°C ? Momentálně mám nastaveno přepnutí po přesáhnutí 1600ot./min. bez ohledu na teplotu.
Dobrý den, km si doplňte sám. Úřad to nepotřebuje.Dokázat komu co? Stejně se tady přetáčí km stále a u každého auta. Km na tachografu nesjou žádný důkaz.Jestli máte sekvenční plyn, přepíná podle teploty,jestli nemáte sekvenční,přepíná podle otáček. Čadek
 
Michal19:06 14.12.2012
Dobrý den, chci se zeptat z jakého důvodu mě bylo po montáži lpg do felicie 1.3 MPI napsáno do přílohy k TP počet míst :4, když mám ve velkém TP uvedeno 5, jestli je to z důvodu předělávky na lpg?
Dobrý den, provozní váha + 50 kilo, užitečná - 50 kilo. Na osobu se počítá 75 kg. Podělte si užitečnou 75 a kolik to je, tolik můžete mít osob. Ano je to závíslé na změnách vah u montáže lpg. Pozor,ještě nikdy jsem neviděl policajta, který by toto znal a kontroloval,nepočítám případy,když je v Oktávii 13 puberťáků,pak by to došlo asi i policajtovi . Čadek
 
Kral09:59 14.12.2012
Zdravim, nedavno sem byl u Vas v servisu, pan me vymenil listu a filtr bylo to v pohode a ted cca po mesici auto netahne, jako by se dusilo, chcipe pri vyrazeni, zacne blikat spalovani emisi.Poradite co s tim? Mam najeto cca 50 tisic. Plyn naposled zakoupen u Vas. Diky za info. Kral.
Dobrý den, po výměně lišty, kde se zaklepávají ventilky se většinou ještě jednou musí po 1500 km seřídit.Kdykoliv 7 - 15 00 Ne dnes, montujeme moc aut. Kdykoliv po neděli. Čadek
 
Roman09:08 14.12.2012
Dobrý den, můžete mi aspoň orientačně napsat na kolik by vyšla výměna válcové nádrže 100l co je teď v autě, za venkovní toroid? Bylo by to u Peugeotu 807. Děkuji.
Dobrý den, do 8 000 Kč.Čadek
 
ALeš19:15 13.12.2012
Dobrý den, chtěl jsem se vás zeptat jako odborníka, při jaké teplotě by se měl přepnout plyn, nyní se mi přepíná při cca. 70° což se mi zdá hodně. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, jiné teploty přepnutí mají 4 válce,jiné 6 a 8mi válce. Taky teplota na čidle je úplně jiná než teplota, kterou ukazuje palubní počítač. Dá se měnit při seřizování, je třeba odzkoušet, dává se tak aby při přepnutí do plynu nezhasínal motor. Přesná norma na to není, dáváme cca 30 st. 4 válce, a mezi 40 - 60 velké motory. Čadek
 
Robert08:38 13.12.2012
Dobrý den, jen bych doplnil dotaz pana Kratochvíla. Můžete na stránky dát rozpis provozu na čs u Makra během svátků? Děkuji a přeji hezké Vánoce
Dám to do pátku na první stranu Čadek
 
Kratochvíl08:04 13.12.2012
Dobrý den, jste na dílně v brně i přístí týden?
Dobrý den, do 20.12 určitě, možná i 21 . Čadek
 
Jiří Marek19:06 12.12.2012
Dobrý den chci se zeptat kolik by stála výměna toroidní nádrže 39 l do škoda felicie multiventil je platný.Děkuji za odpověd Marek Jiří
Dobrý den, 4 000 s DPH, revize je už v ceně.
 
Jiří17:42 11.12.2012
Dobrý den p. Čadku, včera tj. 10.12.2012 jsem byl u vás s tím, že mé auto, když je venku pod 0 st. C. a je studený motor, při přepnutí na plyn nechce jet, motor se dusí a škube, jede až po delší době resp. po téměř úplném zahřátí motoru. Váš mechanik mi seřídil lištu, směs a vyměnil svíčky, kdy váš zástupce mně sdělil, že to bylo svíčkami, ale i přesto se nic nezměnilo, závada se projevuje pořád. Zaplatil jsem tedy resp. "vyhodil jen tak" 1.400,-Kč za opravu, kterou se v důsledku nic nevyřešilo. Když vyjedu z garáže nebo je motor zahřátý, auto jede bezvadně. Nikdy předtím se taková závada neobjevila a s vaším servisem jsem byl spokojený, ale co teď, kde je chyba? Jak se k tomu postavíte? Předem děkuji...
Jako chlap, ale to dělám vždycky, pane kolego, jestli nepomohlo to co jsme udělali, dovezte prosím někdy odpoledne, kdykoliv a nechte mi to tam. Ráno hodíme studené na čtecí zařízení a odstraníme co nám to napíše. Velice jednoduché ne? Pokud je to od plynu, bude to zdarma. Pokud nškteré Vaše čidlo,většinou je to čidlo teploty,budete platit Vy.A že jste platil za vyjmenované věci je normální.Pokud by to nemuselo být, technik by to nedělal. Měníme vždy jen to co je nutné,to učím všechny mechaniky celou dobu, co je mám na povel a to je už 30 let .A netelefonujte,přivezte odpoledne kdykoliv.Čadek
 
Pavel18:03 10.12.2012
Dobrý večer,mám v autě ř.j.Stella power.Umí přístřik benzínu? Díky za odpověď
Dobrý den , neumí. Čadek
 
Robert16:18 10.12.2012
Dobrý den pane Čadku, mám Fábii 1,4 16V rv2009 a uvažuji o zástavbě LPG.Protože ale jezdím hodně krátkých tras ca 3-5 km,chtěl jsem se zeptat,zda lze sekvenční vstřikování nastavit podobně jako podtlak,tak aby přepínalo na LPG ihned po nastartování.Podle toho co vím od známých,sekvent přepíná standardně až po zahřátí motoru na určitou teplotu,což v silných mrazech může být klidně po ujetí 7-10 km.Děkuji za odpověď a plynu zdar
Dobrý den, máte pravdu ,sekvent přepíná po ohřátí cca na 30 st.C. Existuje Lovato, které umí opakované teplé starty už pouize v benzinu ale opakuji - teplé. Studený start u všech sekventů je nutný v benzinu a nemá smysl snižovat přepínací teplotu někam k 10 st.C, to by se trpěla vstř.lišta a byla by to chyba.Můžeme experimentovat - můžeme měnit teplotu, čas přepnutí,výkon,spotřebu, prostě vše, jde jen oi to zoptimalizovat to dle přání zákazníka. Myslím, že i při - 20 st.se dá přepnutí zrealizovat dříve, záleží, kam se umístí reduktor, Plynu zdar Čadek
 
martin18:06 09.12.2012
Dobrý den mám dotaz ohledně elektroniky pro ovládání plynu,je standartní aby byla namontovaná v prostoru pro baterii,nebo si pouze někdo ulehčil práci? Konkrétně se jedná o fábii 1.4 MPI.Myslím si že to není vhodné místo pro elektronické zařízení. Dík za odpovědˇ
Dobrý den, legální montáže mají přesně stanovené postupy a umístění komponentů. Schválení MD ČR u typových montáží přesně definuje umístění. I kdyby to nebyla typová montáž, tak se stejně řídící jednotka lpg umísťuje do prostoru k motoru. Jediné podmínky - paticemi dolů, aby netekla dovnitř voda, a aby tam nestříkala voda od kol. U autobaterií je poměrně dobré místo v horní motorové části. Čadek
 
Honza D.13:33 09.12.2012
Dobrý den, mám renault megane cabrio r.v. 01 (1.6 16V 79kW) s LPG, bohužel sem ho tak již koupil a nenašel ani na žádném z komponentů štítek abych určil výrobce zařízení LPG (mohl bych nafotit)... nicméně když je teplo je vše v pořádku, provoz na benzín i na LPG ale když je pod nulou a auto stojí dlouho, třeba přes noc, ráno nastartuji, většinou až tak na pošesté, posedmé, jen škytne a zase zdechne.Ale jak motor naskočí je strašně ve vyskokých otáčkách(tak 2200ot/min) a semtam i kolísají a než se zahřeje otáčky nespadnou... Může být tato závada spojena s provozem na LPG? PS: rozvody, svíčky, krokový motorek volnoběhu který přivírá přisávaní vzduchu,filtry a olej jsou nové a všechny čidla motoru krom snímače kliky a lambdy(které svépomoci nemohu ověřit) se zdají ok... děkuji za každou radu
Dobrý den, NEJSPÍŠ je to způsobeno nastavením LPG, poradím, jestli je to sekvenční vstřikování,přepněte večer do benzinu - ručně a odpojte Vaši autobaterii, tím se srovná benz.řídící jednotka do původního nastavení. V tomto uvedeném roku výroby se srovná sama určitě. A ráno zapněte baterii a jestli chytne v benzinu na první pokus tak máte důkaz, že je nastavení lpg chybné a Vaši B.Ř.jednotku rozhazuje. Jestli nemáte daleko, toto vyměříme a nastavíme. Plynu zdar Čadek
 
Petr18:36 07.12.2012
Dobry den,muzete mi prosim priblizit system STAG IS 2(do ktereho roku se vyrabel a zda je,uz prekonany)ma privstrik?Je vhodny do VW Golf IV 1,6,16V,77kw?Diky.
Dobrý den, Stag 300 IS 2 dá se koupit stále,přívstřik benzinu neumí,překonaný je dávno , klidně ho tam můžete dát, tohle auto bez problémů uhlídá ve všech parametrech. Čadek