Fórum: Odpovídáme pouze na dotazy technického charakteru. Tisknout

Přidat příspěvek do fóra
 
Hledání ve fóru

:

Bořek kadlec20:41 11.10.2012
Dobrý den pane Čadku a jak to je s motory TDI a novějšími motory jednou jsem o tom četl, ale nevěnoval jsem tomu pozornost, ale ted' o tom uvažuju tenkrát byla nafta za25kč to jsem vlastnil SEAT Toledo 19tdi to byl ještě poctivý motor a dalo se jezdit za 4,5L, ale mělo už své roky tak jsem si pořídil noví Seat AlteaXL19TDI-PD-77kw o jiný motorizaci neuvažuju protože1,2nebo1,4je na tuto karoserii dost slabý a rozhýbat těžký auto ,to je o spotřebě. Při dnešních cenách PHM je to dost náročný,najedu cca1000km týdně a proto uvažuju o alternativě LPG-CNG. Tak bych od vás potřeboval informace jestli to jde z nafty na lpg-cng kolika litrová je nádrž do rezervy, jak dlouho trvá objednání komponentú a montáž a nakonec co by to stálo, jestli je cena stejná jako u benzinu. Předem děkuji za odpověd' p.Kadlec
Dobrý den, Vás zklamu. Zatím se to oficiálně nedělá, a myslím, že ještě dlouho dělat nebude. Jestli vůbec někdy, to je taky otázka. Těch úskalí je zde hodně. Čadek
 
Frygio11:14 10.10.2012
Pro p. Standu. JLM valve saver je testované aditivum, spíše lepší kvality než Flash Lube. Nikde jsem nenašel Wap saver jak mele pan Hordubal a ještě si pouštět do motoru draslík, tak to bych chtěl vidět ten katalizátor, následovně. GMS je firma která Flash Lube do evropy dováží a současně vyvinula a přechází na vlastní aditiva pod značkou JLM.
Tohle není od člověka z naší firmy. Plynu zdar Čadek
 
Petr10:26 10.10.2012
Dobry den, dostal sem na vás velmi kladné reference. Vlastnim Chevrolet Epica 2.5 mám již namontované LPG, nádrž v rezerve a chci se zeptat na kolik by vyšla montaž druhé nádrže (valec 60l, multiventil + držak mám, platna do 2017) do kufru za zadní sedadla a zapsání nádrže do dokumentace LPG a jak dlouho by montaž trvala. Takto namontované nádrže sem měj v minulém autě a jelikož najezdím velmi moc km tak mi tato uprava vyhovovala. Děkuju moc za odpoved. Stejskal
Dobrý den, děkujeme.Druhá nádrž se zapisuje pouze do revizní zprávy, nemění se na úřadu, to uděláme my. Časově cca 2 hodiny, cena 430 za hodinu práce ,podle skutečnosti + materiál, trubky, další plnící přípojka,Tkusy, atd.Objednat, to není na pár minut. Čadek
 
Pavlina08:39 10.10.2012
Dobrý den, nechávala jsem si u vás dělat zhruba loni v červnu plyn do své fabie HTP a už pár týdnů mám s autem následující problém - když nastartuji (nejčastěji při odjezdu z práce, takže problém nepřičítám chladnějším ranním teplotám, ráno se to stává zřídka), auto chvíli běží na volnoběh ale pak začne vynechávat a v motoru začne "mlátit". Většinou se opět vzpamatuje, ale párkrát už se mi stalo i to, že auto úplně zdechlo. Po opětovném nastartování bylo vše v pořádku. Pokud během volnoběhu přidávám plyn, pak se auto chytá, ale když z něj nohu sundám, opět vynechává. Chci se zeptat, jestli tento problém může být způsoben plynem, nebo o něm mám informovat ve svém servisu. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, přijeďte kdykoliv v pracovní době. 7 - 15 00. Pokud je to chybou v plynu, opravíme - filtr,púřicpání,rozhozená lišta vstřiků atd. Pokud to už dělá i v benzinu, najdeme a opravíme také. Takže nevolat,nezdržovat sebe ani mě a kdykoliv 7-15 k nám. Čadek
 
Petr23:19 08.10.2012
Dobrý den, mám Felicii 1,3i z roku 1995 s jednobodovým vstřikováním, do které bylo v roce 2000 instalováno LPG zařízení HL 35.02 s regulátorem tlaku a elektronikou od Lovato. V roce 2010 byla vyměněna nádrž, multifunkční ventil a membrány. Asi půl roku se objevuje nepříjemná, nepravidelná porucha. Auto nejde někdy nastartovat a po nějakém čase (někdy 30 minut, 1 hodina, ½ dne) zase nastartovat jde. Měl jsem auto několikrát v servisu a než jsem ho dopravil do servisu, tak už zase nastartovat šlo. Nastartovat nejde jak studený, tak teplý motor. V servisu nic nezjistili, ale měli podezření, že se po vypnutí motoru dostane do motoru hodně plynu a je bohatá směs a nejde nastartovat. Doporučili mi před každým zastavením přepnout na benzín. Asi ca 0,5 km před koncem cesty jsem přepnul na benzín. Nepomohlo to, již dvakrát jsem přesto auto nenastartoval, ale když jsem vyndal svíčky a dost dlouho protáčel motor, aby se vyfoukala směs z válců, pak motor nastartoval. Už jsem také nenastartoval a to jsem 3x vyfukoval směs z valců, až se vybil akumulator. Dříve jsem startoval v teplých měsících na plyn, ale nyní co se objevuje tato porucha, tak startuji pouze na benzín. Příčin může být celá řada, nesetkal se někdo s touto závadou? Děkuji
Dobrý den, tohle je poměrně jednoduchá záležitost a každý montážník by to měl umět řešit. U nás cca do 1,5 hodiny hotové, cena do 1 000 Kč. Čadek
 
Robert16:43 08.10.2012
Dobrý den, v reakci na dotaz Tomáše (níže v diskuzi) jste napsal o rozhýbání LPG vstřiků již při běhu na benzín. Chtěl bych se zeptat, jak je to náročná operace a jaká je cena. Při přepínání občas docela motor cukne, záleží na tom, jestli je motor v tahu nebo si jen vrní. Jinak je provoz bez problémů. Jednotka je Stella nord, Š Oct.1, 75kW. Děkuji
Umí to Compakt od Elpigazu, Stela Nord ne. Umí to Stag 300 IS 2. Je to jako se vším, postupně se objevují nové zařízení, které umí víc funkcí. Mějte se príma. Čadek
 
Franta12:18 08.10.2012
Dobrý den pane Čadku, který systém mi u Vás doporučíte pro motory Ford od roku 2005 1.6 74kW, 85kW nebo 1.8 92kW? Vím, že lze volit flashlube nebo přístřik benzínu. Chtěl bych chytrou jednotku (komunikace s benzinovou). Kterou variantu doporučíte vy? FL? Přístřik? Nebo neřešit? Hrozí reálné poškození sedel? Jak se pohybuje spotřeba benzínu u přístřiku? Od kolika otáček se tento přístřik děje? Děkuji za odpověď a použiji Vaše "plynu zdar". Franta
Dobrý den, doporučujeme systém lovato nebo elpigas EOBD s přístřikem benzínu od 4000ot. Samozřejmě doporučujeme i přimazávání ventilů za 2000,- ale nikdo Vám 100% neřekne musí nebo nemusí být. S pozdravem Autoplyn. Toto psal můj technik - doplním. Myslíme si, že přístřik benzinu stačí,protože pouze při vysokých otáčkách,tedy i teplotách hrozí přiklepávání ventilů,v nízkých ot.ne.Chytré jednotky - EOBD i Lovato reagují s B řídící jednotkou špičkově, nerozlaďují původní.Spotřeba B u přístřiku cca 2 litry na 100 litrů plynu,ale i se studenými B starty,takže prkotina.Dáváme různé otáčky, podle kW,typu auta, způsobu jízdy majitele atd. U tohoto typu 3800 - 4250 cca. Pozor, ptáte se na všechno možné ale ne na to nejdůležitější a to jsou svíčky. Jestli víte o čem píši v pořádku, jestli ne, řekneme zde osobně. V globále, být to moje dám pouze přístřik benzinu,taky mám jednoho Forda. Taky plynu zdar Čadek
 
Standa10:32 08.10.2012
Dobrý den,mám dotaz ohledně aditiva na přimazávání ventilů. Montážní fi. ze sítě Elpigaz mi do vozidla namontovala zařízení na ochranu ventilů s aditivem JLM. Chci se zeptat, zda je aditivum JLM odzkoušené a alespoň na stejné úrovni jako Flash Lube.
Dobrý den, přimazávání ventilů JLM je stejné jako Flash Lube.
 
Petr00:34 08.10.2012
Zdravím, chtěl bych se zeptat na kolik by vyšla výměna membrán, filtru a seřízení podtlakového lpg bingo s4, reduktor brc, ford escort 1996?
Dobrý den, 2 000 Kč, časově asi 2 - 3 hodiny. Čadek
 
Milan13:09 07.10.2012
Dobry den pane čadek chtel bych u vas namomtovat lpg do opel omega 2.0i 100kw rv.1994 sedan zajimala by mne celkova cena z valcovou nadrzi na 80 litru nebo z toroidni na 45 litru a jestli by to slo pripadne na spaltky dekuji.
Dobrý den, proč si nepřečtete akce na první straně, tam je popsané splátkování s nulovou akontací i s nulovým úrokem. Cena maximálně 24 000 Kč. Čadek
 
Tomáš19:24 05.10.2012
Dobrý den, mám ve svém golfu iv 1.4 16V lpg sekveční vstřik. Pokud auto stojí déle ( týden ), po přepnutí na plyn silně škubne někdy se i chvilku přidusí jako by tam nešel plyn. Prosím o radu, popřípadě cenu opravy této závady. Děkuji
Dobrý den, zapnout předehřev lišt, začnou chodit pístky ještě při provozu na benzin.Ty pístky jsou při nečinnosti delší dobu zalehlé. Pokud jsme montovali my, půjde to, pokud máte sekvent nějaký který toto neumí, máte smůlu.Tam jsou zase jiné metody, popisovat zde je nebudu. Čadek
 
jirka19:46 04.10.2012
dobrý den, pane Čadek, chtěl bych se zeptat, zda mohou tankovat na vaší stanici u Makra i ti, co nemají kartu na lepší cenu.. nejde mi ted o slevu, jde mi o to, zda vůbec prodáte plyn i těm, co Vaši slevovou kartu nemají.Berete na této čerpačce i platební karty, nebo je zapotřebí platit ,,na dřevo,,,, Díky a mějte se.
Dobrý den, prodáváme každému ale za jinou cenu,karty platební nebereme, pokud chceme dodržet nejnižší prodejní ceny nemůžeme si dovolit platit bankám 0,50 Kč z každého vytočeného litru, pouze hotově. Plynu zdar Čadek
 
Ladislav16:10 04.10.2012
Dobrý den,chtěl jsem se zeptat na jednu věc.Nechal sem si namontovat u vás plyn a blbne mi ukazatel paliva.Mám citroen berlingo 1.6 rv2004 Dočetl jsem se že se tam montuje nějaký emulátor který vyresetuje jednotku.Tak mě zajímá jestli to u vás montujete,co to obnáší,kolik by to stálo a nebo jak se to dá řešit.Děkuji za odpověd....
Dobrý den, ano, některá vozidla toto vyžadují, jmenuje se to emulátor benzinu a po každém vypnutí klíčklu a opětném nastartování vracejí benzinovou ručičku do původní polohy.Je to tak na hodinu, stojí od 1500 do 1800 podle typu emulátoru. Pokud máte montáž nedávno, počkejte, někdy se toto srovná samo i bez emulátoru. Toto se nedá stanovit dopředu,které auto takto zareaguje. Mějte se Čadek
 
Jan Zoufaly15:02 04.10.2012
Zdravíčko pane Čadek,mám problém s felicií 1.3MPI Lovato elektronic,místní opravář lpg si s tím neví rady a já také ne...když nastartuji bezproblému jedu na plyn jak dlouho chci,klidně i v koloně s vysoce zahřátým motorem.jakmile ale motor chcípnu a nastartuji znovu-plyn už nedrží otáčky,po chvíli nejede vůbec..měnily se membrány,filtr,svíčky,lišta,čidlo teploty,krokovej motorek a lambda..myslíte že by jste se na to mrknul?Díky předem za odpověď .Přeji hezký den.
Jistě, od toho tady jsme, stavte se kdykoliv v pracovní době 7 - 15 00, Čadek
 
jirka21:55 02.10.2012
dobrý den pane Čadek, co znamená poznámka- berte dobré plyny- můžete to nějak upřesnit, když se pohybuju po celé čr, jak poznám že tato benzinka je ok a tamta má špatný plyn? nebo mám brát jen flagu, nebo jen benzinu, nebo jen agip, shell, omv... nebo brát spíš dražší a levnější ne, nebo jak to vlastně poznám..? máte vy osobně nějaký klíč na odhalování kvality a nekvality, nebo je to jen taková fráze- berte dobrý plyn..?děkuju
Dobrý den, dobré plyny znamená bez nečistot a bez síry, bohužel nepoznáte dopředu, musíte odzkoušet. Já jen můžu napsat od koho beru na své čerpací stanice - Od Flagy,tím i Českého plynu, protože sfúzovaly do jediné firmy. Od Adutu,Refuelingu,Prontogasu. Jiné neberu, mějte se a plynu zdar Čadek
 
Jirka19:12 02.10.2012
Zdravím , chtěl bych lpg do Opel Zafira B 1,8i , jaká se dává velikost nádrže a kolik stojí přestavba? dík za odpově'd
Dobrý den, nádrž 63l vzhedem k tomu že se montuje ze spodku auta je příplatek 1.000,- Jinak montáž 24.980,- Stag, 26.980,- Lovato, 29.980,- Elpigaz. Nyní akce - 1 200 Kč. S pozdravem Autoplyn
 
airwaves18:55 02.10.2012
Dobrý den pane Čadku, můžete prosím změřit tvrdost ventilů motorů vw a pak zbytku světa? Nemyslím to nějak špatně, ale občas se to zde ve Vašich odpovědích používá. Osobně se domnívám, že jde pouze o staré těžké ingoty s velkou spotřebou a na druhé straně o moderní odlehčené vysoce účinné motory. Nevím, ale pokud už jsme zde na tomto foru díky Vám pane Čadku technicky - odborně trošku dál, bavme se v nějakých jednotkách. Tvrdoměr má snad kdejaká firma v Brně na vstupní kontrole.
Dobrý den, o tvrdosti jsem tady myslím nikdy nepsal, já beru kvalitu motoru celkovou, VW koncern má podle mě nejkvalitnější motory, ano takto to říkám, ale ne o tvrdosti ventilů, motor beru jako celek.Ventily,hlava,sání, kliková část,elektronika, prostě vše. Tvrdost se měřit dá, já to nedělám.musel bych se vzteknout co některé firmy používají dnes při stavbě motorů za materiály, Čadek
 
David Smička18:34 01.10.2012
Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem....mám Seat Alhambra 7V8 2.0.i 85kw - rok 98 na LPG montované z itálie, zn.Tartarini....hadice vede do sání, systém Benzín/benzín-plyn/plyn. Auto má v současnosti najeto 220tis km a v podstatě neustále je problém s chodem motoru. Mám nové kabely, svíčky dle výrobce Bosch, auto někdy jede dobře, někdy cuká. Na benzín začalo jet na 3 válce, vyčistila se palivová soustava a vstřiky na benzín nefungují tak jak mají....Nicméně na LPG by to snad vliv mít nemělo pokud dobře přemýšlím ? Po složení auto jede +- na benzín zvláštně...na volnoběh tak na 3 a půl válce, nicméně co mně zarazilo - na LPG jede na volnoběh na 3 a klepe se jak drahý pes. Po přidání plynu jede normálně, pouze při konstatní rychlosti...např jedu po městě 50 a zrychlím, tak zacuká. Kdybych jel pořád pod plynem, tak to neudělá. Poslední servis plynu byl před cca 5ti lety a 70tis km. V servisu mají podezření na " zaklepaný " ventil nebo vačku, a upřímně se přiznám, že se mi varianta hlavy a ventilů nelíbí. Když jsem se ptal místních servisů a montážníků plynu na horizont měnění membrán, bylo mi řečeno - dokud to jede, nechte to jet, až to začne cukat, stoupne spotřeba, bude kolísat volnoběj a cítit plyn, přijeďte.....fajn, interval oleje mám taky 10tis km, ale auto pojede ještě dalších 40tis než se zastaví....přijde mi to jako totální blbost, ale přece servis je servis. Než se servis a já pustíme do větší( dražší ) opravy - nestálo by za to seřídit LPG nebo je tento jev nezávislý na LPG? Děkuji za radu a informaci.
Dobrý den, udělejte si u někoho kdo má kompresiometr kontrolu tlaků ve válcích a máte jistotu hned. To je za pár korun a za 1/4 hodiny víte co je s motorem. Pak bych teprve hledal dál.Pokud budou tlaky stejné,a vylučujete svíčky i indukční kabely, je to cívkou. Tohle je podobné jako s tím kašlem do telefonu a mám chřipku nebo rozedmu plic. A co Vám řekli servisy o výměně membrán, říkám i já, na to není žádné pravidlo, berete dobré plyny, membrány vydrží i 250 000 km,u špatných se může měnit každých 20 000. Věřte víc lidem. Mějte se príma a plynu zdar Čadek
 
Petr15:30 30.09.2012
Dobrý den pane Čadek. Chystám se k Vám na seřízení po 2000 km. Plyn jede fajn, ale od montáže lpg u Vás nechce studené auto jet na benzín. Nejde do otáček, dusí se, poskakuje a asi po 100 metrech jede normálně. Setkal jste se s něčím podobným? Mějte se.
Jistě, pokud se změní nastavení reduktoru, rozhýbe se nastavení ŘJ benzinu. Tohle se může stát 1 i 2x po montážiStavte se kdykoliv Čadek
 
Michal11:57 28.09.2012
Dobrý den, chtěl bych se zeptat jak je to s ochranou sedel ventilů u felicie 1.3 MPI, jestli se to řeší flashlube, nebo přístřikem benzínu a nebo je ještě jiná možnost?
Dobrý den, taky jsem to x krát psal, tedy znovu. Celá řada VW nepotřebuje žádnou ochranu sedel ventilů,ostatně i ostatní němci mimo Opela mají špičkové hlavy a nedává se tam žádné FL ani přístřik, není potřeba, do Felicie bych nedával nic.Celá řada VW je myšleno vše od tohoto koncernu - německéPassaty,Golfy,české Oktávie,Fabie,Felicie nebo španělské Seaty, je to stejná motorárna.Abyste nebyl jak ta jeptiška a její známé jistota je jistota, pokud se přece jen bojíte, dejte za 2 000 Kč pouze Flash Lube. Přístřik benzinu s sekvenčním zařízením typu Lovato,Nebo EOBD řídící jednotka by tam už opravdu byla zbytečně drahá. Cca o 11 - 14 000 Kč. To už je opravdu moc.Mějte se príma Čadek