Fórum: Odpovídáme pouze na dotazy technického charakteru. Tisknout

Přidat příspěvek do fóra
 
Hledání ve fóru

:

Kamil17:19 23.06.2016
Dobry den, mam LPG tartarini na passatu 1,8T a v soucasnosti me zlobi kolisani otacek volnobehu. Zjsitil jsem vsak ze drat, ktery vyuziva jednotka LPG nejspis ke snimani RPM byl pripjeny na civku druheho valce (pin 3). Tento drat byl upadly. kdyz jsem ho pripajel zpet otacky se stabilizovaly, ale stejne mam pocit ze to neni uplne ono. CHtel jsem se zeptat jestli je standardni, ze se udaj o otackach bere z civky druheho valce? diky za odpoved.
Dobrý den, impuls se může brát z jakékoliv cívky, každopádně doporučujeme kontrolu vstřikovače a seřízení bohatosti směsi LPG. Krásný den, J. Čadková
 
Pavel15:28 22.06.2016
Dobrý chlapi,prosím vas neznáte dobrou firmu na přestavbu LPG a následný servis ve Zlíně a okolí. Předem dekuji za info.
 
Igor11:43 22.06.2016
Zdravim vsechny, o prazdninach chci vyrazit na vylet do Rotterdamu do Holandska, mate nekdo nejake zkusenosti s Nemeckem a Nizozemim. Na co se mam pripravit, dat si pozor (napr. redukce plneni, kde tankovat kde ne, ceny LPG atd.). Dekuji za jakoukoliv informaci.
 
Marek109:59 22.06.2016
Na kontrolu jezdim jednou za 2 roky k p.Cadkove. Najezd cca 20000km/rok Spotreba stejna, tankuju jen u p.Cadkove. Zkusim nachat zkontrolovat tu klapku. Diky.
 
Robert09:25 22.06.2016
Marku,kolik máš na felicii na LPG najeto? předpokládám, že máš podtlakový systém (ne sekvenci), kdy se naposled měnil filtr kapalného LPG? interval je 40-50 kkm. zlobit může i krokový motorek, ale pokud to dělá jen při rozjezdu a jinak to funguje OK,tak to zřejmě nebude on. Spotřeba LPG v normě, nebo se zvedla? Doporučuju napíchnout na VAG a mrknout do paměti závad, to hodně napoví. Zkraje bych doporučil vyčistit klapku na sání a provést reset+základní nastavení.
 
Marek107:40 22.06.2016
Zdravim, mam od vas prestavbu LPG Elpigas na Felicii 1.3 a pri jizde na plyn me zacal zlobit volnobeh. Je lehce nepravidelny a pri rozjezdu nekdy auto "chcipne". Jinak spokojenost, na benzin jede o.k.Diky naschle.
Dobrý den, v těchto případech je nejjednodušší přijet na diagnostiku, která přesně určí závadu. Hezký den, Z. Balabán, technik
 
Pavel18:12 21.06.2016
Dobrý den dneska jsem byl na garancni prohlídku u oplu ze svoji merivou 1.4. Jen jsem se z mínil o plynu tak my mechanik řekl ze plyn je jen do sporáku tak ze rozumná debata v ten moment skončila. Našel jsem na Zlínsku firmu co montuje plyn kde my na by dnu ly lovato popřípadě landi renzo. Nejspis dam na vaší radu. Jen jsem vas chtěl poprosit jestli náhodou neznáte na Zlínsku dobrou firmu na montáž a servis. Nabídku mám z autoplyn centrum. Nikde nejsou schopny najít recenze z mého okoli ani neznám nikoho kdo jezdí na plyn. Děkuji.
 
Pavel20:00 20.06.2016
Dobrý den chtěl bych se zeptat na přestavbu LPG na Opel meriva 1.4 atmosféra r.v 2015. Jaký systém by byl nejvhodnější a asi i primazavani ventilů? Právě ze nevím jestli jsou v motore hydrostely nebo se musí serizovat manuálně. Jaký ma te prosím vas názor na přestavbu prins někdo chválí jiní nedávají. A poslední dotaz jak velká nadr se vleze místo rezervy která je jen dojezdova? Předem děkuji za odpověď.
Dobrý den, pro tento automobil doporučuji systém Landi Renzo, určitě i s přimazáváním ventilů a nastaveným přístřikem benzínu ve vysokých otáčkách. Systém Prins nemontojeme, pro zvážení vhodného systému je nutno porovnat návratnost, dostupnost i cenu servisu a zkušenosti uživatelů. Obecně vzato: kvalitní systém, vysoké pořizovací (příp. servisní) náklady, velká citlivost na kvalitu LPG (!). Velikost nádrže záleží na tom, zda má být zarovnaná s ostatními částmi zavazadlového prostoru a na konkrétním provedení vozidla - v případě zarovnání se pohybuje velikost v rozmezí 45 až 55. Hezký den, Z. Balabán, technik
 
Petr19:28 20.06.2016
Dobrý den, chtěl bych se zeptat co je lepší namotnovat do Honda CR-V 2.0 rok 2016, Lovato nebo Landi Renzo. Děkuji za odpovědi.
Dobrý den, v tomto případě bych dal určitě přednost systému Landi Renzo. Hezký den, Z. Balabán, technik
 
Kamil09:25 20.06.2016
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat jestli je ještě vhodné přestavět na plyn octavii 1,8 turbo 20 ventil s dost velkým nájezdem 250000km a Případně jaká by byla cena díky.
Dobrý den, pokud je motor a zapalovací soustava v dobrém stavu, není důvodu montáž nedělat. Cena montáže je v případě použití systému Lovato 23.990 Kč, cena je včetně DPH a základní velikosti toroidní nádrže místo rezervy do 52l. Hezký den, Z. Balabán, technik
 
Josef07:20 15.06.2016
Dobrý den, mám problém s LPG u š.Fabia I 1.4MPI systém Tomasetto. Auto jede na benzín normálně a na LPG od studeného startu také. Na LPG jedu jakkoli daleko a bez potíží, jakmile zhasnu motor a k autu se vrátím za cca 10min tak na LPG jede cukavě. Na volnoběh jde motor zdá se normálně, ale jakmile přidám plyn tak hodně cuká, jako by šla na 3 válce. Po nějakém čase cukavé jízdy se LPG vypne a slyším zavřít ventil na nádrži. Někdy se stane, že po pár vteřinách se ventil zase otevře a systém je připraven na přepnutí na LPG ale nepřepne se a po chvíli se ovládání začne chovat jako když dojde plyn v nádrži. Po vychladnutí jede zase normálně. Na LPG mám 44tis. najeto bez jakékoli údržby. Revize probíhali vždy jen "očucháním". Děkuji za jakoukoli radu
Dobrý den, příčin může být několik (např. vstřiky), doporučuji provést dignostiku. Co se týká najeté vzdálenosti bez servisu - doporučovaný interval prohlídky systému a výměny filtrů je nejvíce 20 tis. km, při větším nájezdu už mohou být filtry značně znečištěné, což případně může způsobovat nesprávný chod systému. Hezký den, Z. Balabán, technik
 
Svoboda09:19 14.06.2016
Dobry den,rad bych si nechal přestavět chevrolet orlando1.8,ale mam obavy o ventily.Bude potřeba přistřik benzinu nebo stači přimaz?Jak dlouho by přestavba trvala a kolik by stala děkuji
Dobrý den, tyto vozy standardně zvýšenou ochranu nepotřebují, ale přimazání můžeme namontovat v těchto případech se přístřik benzínu ve vysokých otáčkách nastavuje standardně, protože přimazávání chrání ventily jen v nízkých a středních otáčkách. Cena přestavby závisí na použitém systému i na typu a umístění nádrže (pokud by byla umístěna pod vozidlem a nemáte tam držák rezervního kola, musel by se vyrábět teplotní kryt - výfuk prochází těsně kolem tohoto prostoru). Hezký den, Z. Balabán, technik
 
Faltýnek07:35 14.06.2016
Dobrý den, v čem může být problém, že LPG systém zapíná někdy s velkým zpožděním (ukazatel s diodami je úplně mrtvý a červená kontrolka naskočí po ujetí cca 5-10 km, poté zelené dle stavu nádrže a přepnutí na LPG-zhasnutí červené) a někdy ihned po nastartování (po nastartování okamžitě naskočí červená, poté několik zelených dle stavu nádrže a přepnutí na LPG po cca 500m-1 minuta-zhasnutí červené)? Podmínky startu jsou v podstatě stejné.
Dobrý den, příčin může být několik a bez diagnostiky nejsem schopen závadu určit. Hezký den, Z. Balabát, technik
 
Robert07:26 09.06.2016
PaulofWoCC: Já bych to tak dramaticky neviděl. většina lidí chodí na ME stále na to samé místo, takže se s těmi lidmi už trochu zná,to je i můj případ.Takže je jasné,že od nich kontrola nehrozí. Za další - pokuta 50 kkč bude pokuta maximální,tzn. při prokázaném opakovaném vědomém porušení metodiky měření,což není tento případ. Lambda je za katem,takže pro technika ME nepřístupná a technik ani při ME nemá přístup pod auto jako při STK. Nemluvě o odebrání osvědčení stanici ME. Je známo,že např. ČOI může ukládat desetitisícové pokuty v pohostinstvích za špatnou míru a váhu nápojů a jídel a dle mých zkušeností ukládá pokuty tak 1-2000 Kč. Podnik zavře jen když je to fakt humus největší. To samé bude s ME.
 
PaulofWoCC16:21 08.06.2016
Robert 15:30 07.06.2016 --- máte pravdu, samozřejmě to tak chodí všude. Bohužel taky měřím emise, takže tuto pozici znám. Horší je, když dojde kontrola, která kromě toho, že odebere osvědčení, tak ukládá pokudu dotyčnému mechanikovi (údajně) 50.000,-Kč. Což je nereálná záležitost...
 
Robert11:05 08.06.2016
myslím, že není třeba se modelu Suzuki SX4 obávat více než jiného japonce. japonci mají všichni měkká ventilová sedla, s tím se musí počítat a pokud se tomu přizpůsobí provoz a ochrana, není důvod k větším obavám než u kteréhokoliv jiného japonského vozu. pokud máte přesto obavu,nechte si namontovat elektronické přimazávání a snížit práh otáček pro přívstřik benzínu. LPG obecně hoří při vyšší teplotě než BA95, proto je opatrnost na místě a asi nikdo na světě Vám nedá záruku, že se zrovna Vám ventily nezaklepou. Je to taky o způsobu používání, pokud někdo drží ručičku otáčkoměru dlouhodobě v červeném poli nebo jeho blízkosti, samozřejmě tím destrukci hlavy velmi pomůže a urychlí ji.
 
Marek10:02 08.06.2016
Dobrý den, jeden velmi uznávaný mechanik se vyjádřil: "Ke zničení motoru každé Suzuki SX4, která jezdila na plyn dojde dříve nebo později zcela zákonitě. Přimazávání chrání sací ventily, ne výfukové". Zajímalo by mě, co o tom soudíte, jak je motor 1.6 vhodný na přestavbu a jestli je potřeba o přestavěný motor pečovat nějak více nebo častěji než třeba u VW. Díky za info, pěkný den. MJ
Dobrý den, montovali jsme LPG do desítky vozidel Suzuki SX4 a tyto jezdí bez problémů s ventily. Přimazávání chrání všechny ventily, navíc se u těchto vozidel kombinuje s přístřikem benzínu při vyšších otáčkách motoru. Hezký den, Z. Balabán, technik
 
Robert15:30 07.06.2016
PaulofWoCC: ..ještě maličkost - máte pravdu,je to přesně onen výrobek který popisujete,vyrábí ho firma ADITECH Jarosław, PL a řekl bych že to je dělané na CNC stroji. Jinak metodika emisí je pouze šedivou teorií, ale zelený je strom života :-) . V praxi to funguje úplně jinak, zaplaťpánbu..
 
Robert07:30 07.06.2016
PaulofWoCC: Jistě, záleží na každém technikovi ME,jak se k tomu postaví.Co jsem ovšem měl kdy zkušenost,nestalo se mi nikdy,že by se některý snažil objevit závadu za každou cenu,i když zjevně žádná není a navíc readness kód je bez závad.Spíš bych řekl,že jsou z toho nešťastní víc než zákazník, protože utíká kšeft a lidi si to mezi sebou řeknou - tam nejezdi, tam jsem to neudělal. Pokud jsou hodnoty v normě a readness kód je načten v pořádku,jsou všichni rádi, že to dobře dopadlo a myslím,že žádný technik si nebude přidělávat práci navíc,že by toto zkoumal - v podstatě zadarmo,protože za to nic nemá. A pokud by náhodou došlo na lámání chleba,tak vždycky může říct - u nás to (zákazník) neměl,prošel bez závad.Těžko by se to někomu dokazovalo, že toto technik věděl,všimnul si a nechal projít. Ale lidi jsou různí,samozřejmě a blbec se najde všude. Nicméně stanicí ME je mnoho a konkurence velká - a kdo by si dobrovolně takto odháněl zákazníky by musel být padlý na hlavu.
 
PaulofWoCC05:44 07.06.2016
Robert 11:54 02.06.2016, pane Roberte, vím o čem mluvíte, je to ze soustruhu udělané mezi-šroubení s omezeným přísunem spalin. Bohužel-bohudík metodika od 1.1.2016 ZAKAZUJE používání těchto prvků s možným výsledkem NEVYHOVUJE, jakmile na to mechanik měření emisí dojde. Viz: odkážu Vás na metodiku měření emisí, kde je vše popsáno.