Fórum: Odpovídáme pouze na dotazy technického charakteru. Tisknout

Přidat příspěvek do fóra
 
Hledání ve fóru

:

Marek10:02 08.06.2016
Dobrý den, jeden velmi uznávaný mechanik se vyjádřil: "Ke zničení motoru každé Suzuki SX4, která jezdila na plyn dojde dříve nebo později zcela zákonitě. Přimazávání chrání sací ventily, ne výfukové". Zajímalo by mě, co o tom soudíte, jak je motor 1.6 vhodný na přestavbu a jestli je potřeba o přestavěný motor pečovat nějak více nebo častěji než třeba u VW. Díky za info, pěkný den. MJ
Dobrý den, montovali jsme LPG do desítky vozidel Suzuki SX4 a tyto jezdí bez problémů s ventily. Přimazávání chrání všechny ventily, navíc se u těchto vozidel kombinuje s přístřikem benzínu při vyšších otáčkách motoru. Hezký den, Z. Balabán, technik
 
Robert15:30 07.06.2016
PaulofWoCC: ..ještě maličkost - máte pravdu,je to přesně onen výrobek který popisujete,vyrábí ho firma ADITECH Jarosław, PL a řekl bych že to je dělané na CNC stroji. Jinak metodika emisí je pouze šedivou teorií, ale zelený je strom života :-) . V praxi to funguje úplně jinak, zaplaťpánbu..
 
Robert07:30 07.06.2016
PaulofWoCC: Jistě, záleží na každém technikovi ME,jak se k tomu postaví.Co jsem ovšem měl kdy zkušenost,nestalo se mi nikdy,že by se některý snažil objevit závadu za každou cenu,i když zjevně žádná není a navíc readness kód je bez závad.Spíš bych řekl,že jsou z toho nešťastní víc než zákazník, protože utíká kšeft a lidi si to mezi sebou řeknou - tam nejezdi, tam jsem to neudělal. Pokud jsou hodnoty v normě a readness kód je načten v pořádku,jsou všichni rádi, že to dobře dopadlo a myslím,že žádný technik si nebude přidělávat práci navíc,že by toto zkoumal - v podstatě zadarmo,protože za to nic nemá. A pokud by náhodou došlo na lámání chleba,tak vždycky může říct - u nás to (zákazník) neměl,prošel bez závad.Těžko by se to někomu dokazovalo, že toto technik věděl,všimnul si a nechal projít. Ale lidi jsou různí,samozřejmě a blbec se najde všude. Nicméně stanicí ME je mnoho a konkurence velká - a kdo by si dobrovolně takto odháněl zákazníky by musel být padlý na hlavu.
 
PaulofWoCC05:44 07.06.2016
Robert 11:54 02.06.2016, pane Roberte, vím o čem mluvíte, je to ze soustruhu udělané mezi-šroubení s omezeným přísunem spalin. Bohužel-bohudík metodika od 1.1.2016 ZAKAZUJE používání těchto prvků s možným výsledkem NEVYHOVUJE, jakmile na to mechanik měření emisí dojde. Viz: odkážu Vás na metodiku měření emisí, kde je vše popsáno.
 
Josef16:42 06.06.2016
jeste dodatek-ta kontrolka se rozsvecuje z nejakeho duvodu.. samozrejme, nejjednodussi je rict-to se proste stava, s tim nejde nic delat.. verte tomu, ze jde.. doporucuji navstivit jiny servis, at uz podle ruznych internetovych for, nebo podle zkusenosti ruznych plynaru.. nekdo boucha auta na kvantitu a resi problemy behem provozu, nekdo dela auta na kvalitu a na prvni pokus..
 
Josef16:39 06.06.2016
pan Jan STK-pokud neni schopen Vas servis vyresit problem s rozsvecovanim kontrolky, obratte se na jiny servis.. mozna to jen stavajici servis neumi vyresit.. verte tomu ze existuji plynari, kteri umi vyresit drtivou vetsinu ,,problemu, ktere nejdou opravit,,..
 
jozefino19:33 02.06.2016
Dobrý den,kupujeme ojetou Opel-Merivu,1,4benzin+plyn.Je lepší jezdit na LPG nebo na CNG? Děkuji.
Dobrý den, nejlepší varianta je koupit auto v dobrém motorickém stavu v benzínové verzi a LPG si nechat namontovat :) (kvalitní systém, servisovatelný, se zárukou na nové zařízení). Z Vámi poptávaných variant jednoznačně LPG. Každopádně si pohlídejte typ LPG zařízení, které je v autě nainstalované - je v ČR servisovatelné? Není zablokovaná řídící jednotka? Jak stará je tlaková nádoba - nebude jí končit životnost? Nemám v úmyslu Vás strašit, jen předejít možným komplikacím. Pokud Vám nebudou některé věci jasné, nebo budete potřebovat ještě něco vysvětlit, klidně napište, nebo zavolejte. Hezký den, J. Čadková
 
Robert11:54 02.06.2016
Jane, na tento problém je zřejmě nejjednoduší odpovědí tzv "emulátor lambda sondy", který ve většině případů tento problém vyřeší. Jedná se v podstatě o takový "mezikus" který se vloží mezi 2. lambdu (za katalyzátorem) a výfukové potrubí. V podstatě omezí průtok spalin k druhé lambdě,která se pak tváří spokojeně, jelikož je velký rozdíl v obsahu kyslíku mezi 1. lambdou před katem a 2. lambdou za katem. Díl stojí v řádu desetikorun a udělá hodně muziky za málo peněz.
 
PaulofWoCC05:11 02.06.2016
Pane Jane, povinnost vyčítat paměť závad tu je více než 10let. Vzhledem k tomu, že to nejspíš nikdo nedělal, tak dodali část textu pojednávacím o tom, že je nutno doložit výtisk, pokud je to možno. Nejedná se ovšem o STK, ale o stanice ME-měření emisí. Jinak si myslím, že drtivá většina svítících kontrolek opravitelná je. Navíc, pokud je auto na benzín i LPG, potažmo CNG v pořádku, lze s předstihem vůz natestovat a poté poslat na ME, kde by měl projít. Jinak tato nutnost načítat paměť závad a u novějších aut readiness code, calid, cvn, apod. je od 1.1.2016!
 
Jan20:10 01.06.2016
STK -od 1.7.2016.Mám dotaz .Nedávno mě kamarád co má autoservis vykládal jakým způsobem se bude dělat nově stk.Myslím že pro některé plynaře bude velký problém ohledně stálého rozsvěcování kontrolky motoru.Dělá to na hodně VW-6 válcové .Stále to bude načítat závadu .Sám mě mechanik co dělá STK říká že pokud nebude nějaké možnosti jak to obejít tak budu mít s uděláním stk velký problém.Protoženově se bude STK dělat to že napíchnou i na řídící jednotku a tam to je uložené!!Co vy na to .Mám 2 auta od vás zaplynované a obě tento problém mají že po vymazaání během ujetí cca 5km naskočí chyba.Už mě kdysi p.Čadek i technik Sobotka říkali že bohužel se toto stáva že to nahlásí chybu i když nic se neděje.Ale ted s novou STK už mám obavy co dál...Už jste tohle řešili ?
 
Dvořák J00:01 01.06.2016
Dobrý den .Mám dotaz potřebuji udělat revizi pl.zařízení a při té příležitosti chci vyměnit všechny filtry .Je nutné se objednat ?
Dobrý den, pokud máte termín domluvený předem, je to lepší, ale samozřejmě vám auto opravíme i bez objednání :). Hezký den, J. Čadková
 
Lukas Vondracek19:53 31.05.2016
Dobrý den, potřebuji poradit Ford Focus 1.6 74Kw rok 2009 s namontovaným Lovato sekvence...Auto mi přijelo že na plyn vůbec nejede a ani volnoběh nedrželo... nicméně jsem vyhodil Filtr plynné fáze (polyesterová + kovová síťka).. a autíčko krásně jede ale bohužel jen do doby než se zahřeje motor... Poté motor cuká a jede nestejnoměrně...( ve vysokých otáčkách o.k. ale pod 2500ot. je to slabota škubavá , jen volnoběh už nechcípe ) po vychladnutí zase jede normál....Toto vše dělá jen na plyn !! Na benzín je vozidlo úplně v pořádku v každé situaci.... vyměněny svíčky,kabely,všechny filtry a oleje..:D mohu se jen zeptat Jaká by mohla být nyní závada ??? Děkuji za info a názor...(map senzor jsem ještě nečistil)
Dobrý den, příčin může být několik, doporučuji pro zjištění závady provést diagnostiku. Hezký den, Z. Balabán, technik
 
Mahovsky12:21 31.05.2016
Dobry den mam dotaz ohledne vymeny filtru plyne faze kdyz jej vymeni za ulpne stejny je nutne nejake nastaveni? Dekuji za info Mahovsky
Dobrý den, po výměně filtru plynné fáze není nutné (mimo kontroly těsnosti) provádět žádná seřízení. Hezký den, Z. Balabán, technik
 
Luboš Holik10:22 31.05.2016
Dobrý den, je prosím možná zástavba LPG do Roomstera 1,6 benzin v automatu? A je nutné přimazávání ventilů. Prosím jaké zařízení a i případně cenu mi nabídnete? Velikost nádrže a vývod plnění? Díky pěkný den do Brna!
Dobrý den, pro toto vozidlo doporučuji systém Landi Renzo. Přimazávání ventilů není nutné. Plnění je možné buď pod víčko nádrže (příplatek 500 Kč) nebo standardní do nárazníku. Velikost toroidní nádrže místo rezervního kola se pohybuje podle karosářské verze vozidla a typem nádrže mezi 53 až 56l. Cena za kompletní montáž, včetně zmíněné velikosti nádrže a DPH, je 25 390 Kč. Doba montáže je jeden den. Hezký den, Z. Balabán, technik
 
Zdenek09:24 31.05.2016
Pánové díky.pujdu po tom filtru . nevím jestli ho vyměnil,je to kluk z rodiny šikovný autoelektronik.neco dělá on základní výměny já.i načtení uděláme.u fabie už mám pocit že v benzínu se to vrací do normálu.diky za tipy.
 
Robert09:00 31.05.2016
pro Zdeňka: u felicie zkuste VAGem zkontrolovat paměť závad,to Vám hodně může napovědět.Zkusil bych čidla - teploty vody,teploty a tlaku vzduchu na sání a již zmiňované vstřiky.Pokud jste měnil palivové čerpadlo,měnil jste i benzínový filtr? Ten bývá často zdrojem podobných potíží, je k němu špatný přístup a mechanici ho neradi mění.Pokud je tam např. 100 tis km a více,bude zacpaný a dokud ho nevyměníte,bude dělat problémy, nehledě na možné zničení palivového čerpadla.Interval výměny má benz.filtr 60 tis km
 
Zdeněk20:40 30.05.2016
Dobrý den.Mám dva dotazy: Š Fabia 2005 1.4 16v 55kw na lpg cca.50000km.V průběhu udělány různé servisy,filtry atp.Dosud bez problémů až nedávno mladý jel domů asi 50km na 3 válce /cívka/,pak nová cívka na 4 válci od té doby spotřeba vyšší v benzinu i plynu o 1,5 až 2L na 100km.A Š Felicia 1,3 40kw 1997 na lpg 60000km,na LPG jede dobře,ALE nyní starty na benzin s velkými problémy a jízda v benzinu nepřipadá nyní v úvahu -jako na 3 válce.Jako by špatná dodávka paliva ,ale nevím,pak v lpg pohoda.Vyměněno preventivně palivové čerpadlo ,benzin není starý.Mechanik řekl,že bylo "vyskočené nebo přidřené sedýlko na ventilu nebo jiný problém na ventilu"nahodil to a jelo to zase v benzinu výborně ,teď se to zopakovalo.Ale nechápu,že pokud by byl problém na ventilu a problémy v benzinu a v LPG šlape jak hodinky.Setkali jste se u škodovky s něčím takovým?Olej atd. měním pravidelně.Vyměním svíčky mají cca22000km BOSH,ale před tím 40000km a bez problémů.Myslím že svíčky tomu asi bohužel nepomůžou.Děkuji za odpovědi.Měl jsem auta na LPG a bez problémů,teď mě to začíná trápit.
Dobrý den, ke Škodě Fabia: pokud opravdu stoupla spotřeba benzínu i plynu, zřejmě během jízdy došlo k chybnému nastavení korekcí - benzínové se upraví časem, poté bude potřeba znovu seřídit plyn.Pokud to nepomůže, zřejmě v průbehu poměrně dlouhé jízdy na tři válce došlo k nějakému dalšímu poškození, které bez diagnostiky nejsem schopen určit. Ke Škodě Felicia: pokud by bylo vyskočené sedýlko ventilu (resp. vyskakuje nazdvihátko), musela by se závada projevovat v plynu i benzínu. Bez diagnostiky vozidla mohou mít špatné starty i jízda na benzín více příčin a nejsem schopen na dálku jednoznačně určit závadu (může to být např. vstřik benzínu). Doporučuji návštěvu servisu, kde provedou diagnostiku a odstranění závady. Hezký den, Z. Balabán, technik
 
Libor09:29 30.05.2016
Dobrý den. Neuvažujete o slevnění LPG na svých ČS? Na Uherskohradišsku už 2 měsíce tankuji za 10,90 (co přešli na letní směs) na Hodonínsku 10,90-11,40. Jen je škoda, že mám u vás zákaznickou kartičku, ale nemám nutkání k vám jezdit. Nákupní cena LPG je na historických minimech takže 5 Kč na litru (kubíku) je už slušný vývar.
Dobrý den, nákupní ceny se navzdory Vámi zmiňovanému přechodu na letní směs již zvyšují, ale to není nic překvapivého, stačí se podívat na vývoj ceny benzínu za poslední 2 měsíce. Je to také regionální záležitost, vždy (a z mnoha důvodů) nakoupíte jinak na ČS v Hodoníně, Brně, či Praze. Pokud Vaše cesty vedou v blízkosti Hodonína, budete zřejmě tankovat tam a kartičku využijete v době, kdy pro Vás budeme (a to my budeme :-) ) výhodnější. Krásný den, J. Čadková
 
Robert10:46 25.05.2016
..ještě doplním, že samozřejmě zástavba je legální s typovým listem, který při případné montáži doložím. Jinak nádrž na LPG je toroidní místo rezervy, ale to jste jistě dle vypsaných parametrů poznali :-). Pokud by bylo třeba, mohu zaslat na mejl typový list, případně foto parametrů vyražených na tlakové nádobě
Pokud je ve Vámi kupovaném vozidle už nainstalovaný check, rozsvěcel by se a měl byste výhledově problém s STK. Můžete, prosím, zavolat na můj tel. 731491588? Nebo mne prozvoňte, zavolám :) a vše Vám podrobně vysvětlím. Díky, J.Čadková
 
Robert15:33 24.05.2016
Zdravím, díky za odpověď. Auto jsem zatím nekoupil, mám v merku fábii 1,4 MPI 50 kW, rv 2000. Sekvenci právě nechci, nemám tak vysoký nájezd aby se mi vyplatila a líbí se mi jednoduchost podtlaku. Mám nádrž Atrama 39 l , průměr 580, dále jsou tam údaje: ATRAMA H200 CI-1, Nr. 0919, 67R-010416. expirace 07/2021. Díky