Fórum: Odpovídáme pouze na dotazy technického charakteru. Tisknout

Přidat příspěvek do fóra
 
Hledání ve fóru

:

Robert14:19 19.01.2016
Michale,je dost těžké radit jaké auto,když nevíme,co od něj očekáváš,jaké na něj máš nároky a jaké jsou pro tebe priority.Někdo potřebuje velké auto,někdo kvůli parkování a časté jízdy po městě spíše menší,někdo hledí více na spotřebu, druhý zas na spolehlivost... a navíc těžko seženeš dvě auta v totožném stavu se stejným rokem výroby a počtem km.To jsou další věci,které rozhodování velmi ovlivní. Obecně na LPG bude nejjednodušší, na přestavbu a následný provoz nejméně náročná škoda (ze jmenovaných vozů), ale ty jsou díky vysoké poptávce cenově jinde,nežli třeba srovnatelný ford, který, pokud se povede sehnat zachovalý nezkorodovaný,může sloužit také dobře.Držel bych se osvědčené zásady kupovat auto ne podle značky (nebo barvy),ale podle zjevného technického stavu,stáří,počtu km,majitelů,zda bylo havarované atd. U fordu bude oproti škodě dobré přidělat ještě přímaz ventilů, ovšem pořizovací cena vozu myslím tento další výdej bohatě vynahradí.
 
Michal13:50 19.01.2016
Dobry den, chtel bych poprosit o radu jake ojete auto s pohonem LPG koupit do 60 000 + 10 000 na pocatecni servis. Premyslel jsem o focus 1.6 ,mondeo 1.8 ,2.0 ,octavia 1.6 , fabia 1.4...dekuji za odpoved
Dobrý den, obecně z těchto vozidel doporučujeme spíše Octavii nebo Fabii. Kupte benzínovou verzi a systém LPG si nechte domontovat dodatečně nový - odpadají případné komplikace se servisovatelností a máte nové zařízení v záruce. Cena zakoupeného vozu může být adekvátně nižší a vyšší pořizovací cena LPG zařízení se vrátí v malých servisních nákladech. Pokud se rozhodnete zakoupit vůz s již namontovaným LPG, pak si předem ověřte, kdo tento systém servisuje a životnost tlakové nádoby (10 let od výroby, pak je nutná výměna). Ptal jste se na doporučení, rozhodnutí je na Vás :). Hezký den, J. Čadková
 
Pavel19:52 18.01.2016
Dobrý den, prosím vás je možná přestavba u Subaru Outback 2.5 CVT 123kw r.v.2010 a výše ? Nevím, zda koncepce motoru je stejná jako u předešlé řady. Někde jsem četl, že už to nejde.A pokud ano, jaký systém by jste doporučil?Děkuji za odpověď.
Dobrý den, přestavba možná je. V tomto případě je možné použít systémy Lovato nebo LANDIRENZO, s externím přimazáváním, ale lze i bez přímazu (záleží na přání zákazníka). S pozdravem Sobotka - technik
 
Jaroslav18:53 18.01.2016
Dobrý den, na kolik by vyšla přestavba na LPG u Kia Ceed SW motor 1.4 CVVT rok výroby 2010. Děkuji.
Dobrý den, doporučujeme systém LANDIRENZO, s externím přimazáváním (ke každému válci zvlášť), cena celkem 26 500,-. V ceně toroidní nádrž. S pozdravem Sobotka, technik
 
pavel09:41 18.01.2016
Dobrý den, mám nyní problém s vyhledáním stanice měření emisí před stk, která by provedla kontrolu mé fábie na lpg typu VIALLE, po zpřísnění technických po novém roce mě všude odmítají s tím že pro tuto značku lpg nemají certifikaci a nikdo mi zatím neporadil kde jsou schopni mi tuto kontrolu provézt, jsem z Karvinska takže bych přivítal něco pokud možno tady v okolí. Předem díky Pavel
Dobrý den, bohužel ve Vašem okolí nám není známa žádná stanice měření emisí. S pozdravem Sobotka - technik
 
Karel19:46 16.01.2016
Dobrý den, dělali jste přestavbu Honda FR-V s motorem 1.8? (resp. civic se stejným). Jaké jsou zkušenosti a kolik by to stálo? Jak velká lpg nádrž by byla v FR-V?
Dobrý den,ano přestavbu jsme dělali na systém Landi Renzo s externím přimazáváním za cenu 26.990,-. S pozdravem Sobotka - technik
 
Petr14:54 15.01.2016
Dobrý den, kolik by stála přestavba MB W124 rok 1990 100Kw 230E se vstřikováním K-jet. P.S. Pokud takovou přestavbu děláte. Z fóra je evidentní, že tuto kombinaci nemáte rádi..:) Díky moc! Petr
Dobrý den, bohužel K-jet tronic již nepřestavujeme na LPG, nemáme v nabídce komponenty na tuto přestavbu. S pozdravem Sobotka - technik
 
Richard12:37 15.01.2016
Dobrý den, je možné namontovat lpg do mazdy 5 1.8 85kW 7-místná verze? Pokud ano, jaký objem nádrže se tam vejde, kolik by to stálo a jak to snáší motor? Mám nyní 1/2 roku od vás namontované lpg (stag) u octavie combi I. 1.6 75kw. Dá se v rámci úspory to přehodit do Mazdy? Díky Richard
Dobrý den, co se týče motoru, doporučuji systém Landi Renzo EVO s externím přimazáváním. U nádrže je ale problém: buť lze namontovat menší válec do kufru nebo demontovat třetí řada sedadel a pak se vejde i poměrně velký toroid místo rezervy. Předběžná cena 26.490,- ovšem záleží na typu zvolené nádrže. S pozdravem Sobotka - technik
 
Robert09:13 15.01.2016
PaulofWoCC: máte pravdu,také mám takový ;-). ideální řešení, bohužel ne všichni chtějí/umějí sehnat, nainstalovat, rozchodit a naučit se s tím pracovat. Nicméně pokud člověk překoná počáteční odpor a nechuť, je to to nejlepší, nejjednodušší a nejlevnější řešení, které můžu vřele doporučit
 
PaulofWoCC06:05 15.01.2016
Robert: Jasné, rozumím. Samozřejmě se vším souhlasím. Každopádně...kabel VAG1 stojí cca 150-250Kč, jedině pořídit svůj...
 
Robert20:26 14.01.2016
PaulofWoCC: máte pravdu, fakt je, že navrhované řešení rozhodně nemůžu prohlásit za 100% řešení.Ale troufám si tvrdit, že to velmi pravděpodobně pomůže.Předpokládám,že majitel zřejmě kód závady neví,jinak by ji sem napsal.Samozřejmě ideální před jakýmkoliv řešením či opravou je mrknout do paměti závad a postupovat dle toho. Ovšem - někteří mechanici si za nahlédnutí do paměti závad nechají zaplatit i více, než kolik stojí mnou navrhovaný emulátor ;-). Jinak samozřejmě dle RV předpokládám, že se jedná o 75 kW verzi, verze 74 kW druhou lambdu ani Vámi zmiňovanou kontrolku emisí nemá. No a co se týká onoho ME: zde v jihlavském okrese vím minimálně o dvou stanicích, kde jde o pouhou formalitu a známku dostane každý. Předpokládám, že v žádné části republiky nebude problém někoho rozumného sehnat,kde se člověk obejde. Navíc, pokud by to nešlo jinak, nebude problém emulátor před ME vyšroubovat a poté ho opět zpátky implementovat...
 
PaulofWoCC17:02 14.01.2016
Honza 08:31 12.01.2016 --- Robert 09:35 12.01.2016 - - - A ještě jednou - opravdu se jedná o 1,6l 74kW? V roce 2010 by to měla být pouze 1,6l 75kW BFQ. 74kW měla mechanické lanko řízení výkonu motoru (ovládání šk.klapky) a neměla kontrolku motoru. Naopak 75kW měla elektronicky řízený výkon motoru (EPC), tudíž lanko nahradila elektronika, a tato motorizace již kontrolku motoru obsahovala. Navíc...z pohledu LPG, Octavia I 1,6 75kW (BFQ) byla citlivější na naladění než otupělá Octavia II 1,6l 75kW (BSE). Toť vše...
 
PaulofWoCC16:56 14.01.2016
Honza 08:31 12.01.2016 --- Robert 09:35 12.01.2016 - - - Pánové, vy řešíte už opravu mezikusem na lambdu a ani nevíte, jaký kód závady byl vyhlášen? Co když se závada vůbec netýká měření katalyzátoru? To je vám pak mezikus k ... jako těžítko. Jinak od 1.1.2016 je stejně nedovolený a pokud na to mechanik měření emisí přijde, automaticky se emise ukončují s hodnocením: nevyhovující. Ale abych nebyl jen tak odměřený....doporučuji zjistit, jaký kód závady je vyhlášený a poté hledat nějaké řešení. Rozsvícení kontolky "systém kontroly výfukových plynů" může naznačovat na 1 z minimálně 100 možných závad, ne-li víc. Navíc se může jednat o závadu v LPG, a nebo taky mimo LPG...
 
Libor17:05 13.01.2016
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jaké máte zkušenosti s přestavbou na LPG vozidla Dacia Lodgy s motorem 1,6 75 kw-jestli je vše bez problémů, nebo jsou reklamace, problémy atd, jestli můžete dát toroidní nádrž do zavazadlového prostoru, aby zůstalo dole pod zav. prostorem místo pro rezervu, jakou největší toroidní nádrž lze do zav. prostoru tohoto vozidla umístit, jaká bude cena přestavby. Vozidlo chci zakoupit jako nové a důležité kritérium je budoucí pokud možno beproblémový provoz na LPG. Pokud s přestavbou tohoto motoru nemáte dobré zkušenosti, prosím o info do emailu. Dále chci položit stejnou otázku ohledně Škody Octavie 1,2 TSI 63 kw-combi, kterou mám též ve výběru-tam by samozřejmě musel být toroid místo rezevy v zav. prostoru. Které auto, resp. motor je z hlediska bezproblémovosti a spolehlivosti dle Vašich zkušeností vhodnější na přestavbu? Děkuji.
Dobrý den, přestavět lze oba typy vozidel. Dacia je klasický, i když poměrně nový typ motoru a přestavba na systém Landi s externím přimazáváním stojí 26.490,-. Co se týče nádrže, do zavazadlového prostoru smí přijít pouze válcová nádrž nikoliv toroid. U Octavie 1,2TSi lze přestavět motor CBZ na LPG se systémem Landi Renzo, cena 38.490,-. Tyto motory jsme již přestavovali, provoz bezproblémový, ale jedná se o nové typy a tudíž nejsou známy dlouhodobé zprávy z provozu. S pozdravem Sobotka - technik
 
Martin12:55 13.01.2016
Dobrý den, mám Suzuki Swift rv 2008, mám v něm BRC, chystám se na výměnu svíček. Standartně jsou v autě NGK IFR6J-11. Mám použít tyto svíčky nebo svíčky určené pro provoz na LPG, např BOSCH FR6KI332S? Děkuji
Dobrý den, doporučuji ponechat NGK. S pozdravem Sobotka - technik
 
Richard11:34 13.01.2016
Dobrý den, je možné namontovat lpg do opel zafira 1.8 103kW 7-místná verze? Pokud ano, jaký objem nádrže se tam vejde, kolik by to stálo a jak to snáší motor? Mám nyní namontované lpg (stag) u octavie combi I. 1.6 75kw. Dá se to přehodit do Zafiry? Díky Richard
Dobrý den, předělávání systému Stag do Zafiry moc nedoporučuji. Doporučuji systém Landirenzo EVO s toroidní nádrží másto rezervy pod auto 50 l za cenu 25.990,-. S pozdravem Sobotka - technik
 
Richard13:40 12.01.2016
Dobrý den, je možné namontovat lpg do volkswagen touran 1.4 TSi 7-místná verze? Pokud ano, jaký objem nádrže se tam vejde, kolik by to stálo a jak to snáší motor? Díky Richard
Dobrý den, 7-místná verze nemá rezervu, takže nádrž na LPG lze umístit pouze místo některé ze sedaček (toroid nebo válec). Napište, prosím, kód motoru, bez něj Vám nemohu říci, zda lze přestavbu vůbec realizovat. S pozdravem Sobotka - technik
 
kamil12:18 12.01.2016
Dobrý den, mám Hyundai i30, 1.6, s LPG (r.v. 2013). Řídící jednotka BRC (S24) Při jízdě na LPG na dálnici D1- téměř konstantní rychlostí 120km/h, dochází při posledních jízdách k rozeznění zvukové signalizace, kterou lze umlčet pouze manuálním přepnutím na benzín. Studené starty a jízda do 100km je bez problému na LPG. Až tedy po delší zátěži na dálnici (Brno-Praha) dojde k tomu pípání. Po té když zas sjedu z dálnice a jedu do 90km/h již opět bez problému na LPG. Dokud nebyly mrazy -tak se toto nestalo.K čemu to směřuje pravděpodobně? děkuji Kamil
Dobrý den, tento problém může způsobovat více faktorů/komponentů. Je třeba v první řadě provést diagnostiku systému. S pozdravem Sobotka - technik
 
Robert09:35 12.01.2016
Honzo, doporučuji na 2. lambdu montáž "emulátor sondy lambda" jedná se prakticky pouze o kovový jakýsi nástavec na lambdu,který se zašroubuje do závitu na lambdu za katem a do něj se našroubuje původní lambda. Kontrolka se rozsvěcí, protože na LPG jsou jiné emise než na benzín a v provozu to ničemu nevadí, jen ta kontrolka je nepříjemná.Také ti to u pí.Čadkové můžou poladit tak, že ti obohatí směs,což je dle mého zbytečné, pokud ti to jinak jede dobře. podrobnější počtení dole i s fotogalerií je zde: http://jmjm.cz/clanky-skoda-octavia-1600-siemens-simos33a.php#emulator-lambda-sonda-za-katalyzatorem
Dobrý den, pro provoz je to jedno z řešení, ovšem pro nové normy na SME a STK vozidlo nebude splňovat normy. S pozdravem Sobotka - technik
 
Honza08:31 12.01.2016
Dobrý den, po natankování plynu se mi včera rozsvítil po ujetí 500m "systém kontroly výfukových plynů", mám od Vás namontovaný systém LOVATO, auto Octavia I 1.6, 74 kW, r.v.2010, benzín. Běžně beru plyn u Makra a i na benzince kde jsem včera tankoval a nebyl nikdy problém, mám najeto cca 40000km na plyn. Auto nijak necuká a jede normálně bez ztráty výkonu. Může to být nekvalitním plynem, nemáte s tímto nějaké zkušenosti? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, je možné že jste natankoval plyn s rozdílným poměrem propan butanu. Doporučuji nádrž vyjet natankovat jinde a poté bude nutné seřízení LPG. S pozdravem Sobotka - technik