Fórum: Odpovídáme pouze na dotazy technického charakteru. Tisknout

Přidat příspěvek do fóra
 
Hledání ve fóru

:

Zdeněk10:04 15.11.2015
Dobrý den, už jsem s Vámi asi před 3mi týdny řešil svůj problém ohledně výměny LPG vstřikovačů na své Škoda O1, motor 2.O AQY, 85kw. Ve středu 18.11. jedu služebně do Brna a rád bych se u Vás objednal na výměnu - počítám někdy po 12:00. Auto jede, ale volnoběh na plyn je velmi kolísavý (svíčky jsou nové) a výkon se zdá být slabší. Také bych rád věděl, jak je to s doživotní zárukou, kterou na systém mám. (absolvoval jsem u Vás všechny garanční prohlídky). Děkuji za odpověď. Zdeněk
Máte od nás napsáno, o jaký typ vstřikovačů se jedná? Středa, +-12,00 hod, přijeďte. Vezměte s sebou, prosím, také servisní knížku. Hezký den, J. Čadková
 
Marek18:23 14.11.2015
Dobrý den, v poslední době se zajímám o auta na CNG, ale mám problém najít jakékoliv informace ohledně údržby a oprav motorů na CNG. S čím bývá nejčastější problém a proč, obecně na co si dát pozor, revize atd. Budu velmi vděčný za jakékoliv informace, odkazy a názory. Děkuji
Dobrý den, určitě bych byl opatrný na tovární zástavby v 80% to nikdo neumí servisovat a to ani autorizovaný servis. U zástaveb dodělávaných se řešení problému najde vždycky. S pozdravem Sobotka - technik
 
Robert07:59 12.11.2015
nevím jaký lubrikant máte přesně na mysli, ovšem obecně řečeno: Vy potřebujete ochranu ventilových sedel při jízdě na LPG,ponejvíce při vysokých otáčkách/vysokém zatížení motoru.tím že nalejete lubrikant do benzínu,budete motor chránit při jeho teoreticky nejnižším ohrožení,při jízdě na benzín a to ještě při relativně nízkých otáčkách.tím že je lubrikant v benzínu,nebude motor chráněn při jízdě na LPG, leda byste měl nastaven přístřik benzínu od určitých otáček-to by jistá ochrana byla.Relativně málo účinný je i podtlakový systém přímazu,který motor pořádně nechrání když to potřebuje nejvíce - při vysokých otáčkách/vysokém zatížení.Závěrem:lubrikant do benzínu lít můžete,nic tim nezkazíte,ale taky nic nezískáte.Jediná účinná a pořádná ochrana je ono elektronické přimazávání,které ovšem těžko sám doma zbastlíte a nastavíte tak aby opravdu fungovalo.nicméně jak jsem psal níže: na Vaše auto (pokud máte 1,8 T 20V/110 kW) to není nutné
 
knedla8817:13 11.11.2015
Robert: děkuji za info Zkušenost nemám, měl jsem právě strach, že motor může být nachylny k zaklepávani ventilů, jeste, když jich je tam tolik. Já nejdříve preventivně lil do benzínu additivum od Wurthu, určené k čištění ventilovych sedel a prý i lubrikaci, ovšem je dosti drahé a jelikož já benzín se toho moc nenajezdi tak účinek asi nic moc... Teď mi bylo porazeno jedním výrobcem lubrikantů, že mužů do benzínu lít jejich lubrikant, efekt bude sice stejně velký jak v případě Wurthu ale cena je dosti níže ... Máte na to nějaký názor? Dekuji
 
Robert11:04 11.11.2015
..na netu se elektronické přimazání dá určitě sehnat/objednat. odkaz sem dávat nebudu abych nebyl smazán,ale koupit se dá takto určitě.napovím,že většinou u velkých firem zabývajících se přestavbou na LPG,které zároveň i provozují e-shop,jedna z nich sídlí např. v Prostějově ..víc napovídat nebudu.Rozhodně myslím,že by se dala pořídit i zde u pí.Čadkové,ovšem s montáží svépomocí si nejsem vůbec jistý.je to řízeno zvláštní ŘJ,nastavení bude dosti individuální a u různých značek/modelů/obsahů se bude lišit.Pokud o to máte zájem a nemáte s montáží zkušenosti (což dle Vašeho dotazu zřejmě nemáte),svěřil bych montáž odborníkům.V opačném případě pozbývá přimazávání smysl, jelikož na 99,9% nebude správně fungovat. Otázkou je, na co chcete přímaz u oct 1,8T (pravděpodobně 110 kW ??), tento typ motoru není náchylný na zaklepávání sedel ventilů,montáž zde vidím jako zbytečnou.
 
knedla8819:44 10.11.2015
Zdravím, Škoda Octavia 1,8 T, mám zájem o přímaz ventilů, pochopil jsem, že musí být elektronický s cerpadlem, ale kolik to stojí? Kde to sehnat? Jaký typ..? Namontuju to sám jako mechanický? Dekuju
Dobrý den, montujeme dva typy elektronického přimazávání buť systém flashlube za 5.000,- nebo plně programovaný systém dávkovaný před vstřikovače LPG systém VALVE - PROTECTOR za 6.800,-. Montáž ani nastavení elektronického systému nedoporučuji svépomocí. S pozdravem Sobotka - technik
 
Navrátil17:53 08.11.2015
Dobrý den pane Sobotka, mam ještě dotaz ohledně Toyoty T100 1995 V6 a přimazávání. Odpovídal jste (30.10.), že není třeba. Moc díky. Všiml jsem si, že přimazávání se řeší třeba od úrčitých otáček nad 3500ot/m atp. Moje auto jezdí 98% času v rozsahu 1800-2500ot/m. Prosim moje dodatečná otázka je jak se pozná, že daný typ motoru přímaz nepotřebuje? Vychází to ze zkušenosti nebo je to "odhad" vzhledem ke konstrukci motoru? Tvrdší sedla atp? Nějak si neumim představit údaj o tvrdosti sedel nebo dokonce jejich usazení v hlavě v. a dál přenosu tepla atp. (co mě tak napadá). Vidim, že se to tady dotazy hemží tak se omlouvám za zdržování možná u zbytečného dotazu. Děkuju za odpověď. vn
Dobrý den, přimazávání se řeší obecně u aut novější konstrukce motoru cca od r. 2000 u některých výrobců až od 2005. Od určitých otáček se řeší přístřik benzínu nikoli přimazávání a to záleží, na tom, zda to ŘJ LPG podporuje nebo ne. S pozdravem Sobotka - technik
 
Jiri Raida12:49 08.11.2015
Dobrý den, uvažuji o montáži LPG u vaší společnosti, vlastním Grande Punto, r.v. 7/2007, 1,2, 8V (4 válce). Motor, najeto cca 98tis., lze u tohoto modelu udělat přípojku plnění vedle hrdla pro benzín ? Tankování na nárazníků se mi nelíbí. Mohu poprosit o nějaké zkušenosti s montování u tohoto modelu ? Děkuju. S pozdravem
Dobrý den, prozatím jsme tankování u hrdla u tohoto modelu nedělali, alespoň ho nemáme v záznamech. Jinak LPG v tomto motoru funguje bez větších potíží. S pozdravem Sobotka - technik
 
jaroslav20:52 07.11.2015
Dobry večer chcel by som sa spytat mam feliciu 1,3 40dobu kw r.v. 2001 od 2002 mam namontovane LPG typu lovato v poslednu mam problem pri prepinani na plyn mam sice plynovy pedal na podlahe ale motor skapina a nabehne pri vyššej teplote motora ked vypnem motor na nejakych 20 minut znova problem pri prepnuti na lpg prosim vedel by ste mi poradit vymenil som filter lpg,vzduchovy filter ale nič dakujem
Dobrý den, je potřeba udělat diagnostiku, problém může být způsoben více faktory. S pozdravem Sobotka - technik
 
Josef11:51 07.11.2015
Dobrý den, minulý měsíc jsem trávil dovolenou ns horách v Beskydech, a moje auto začalo hůř startovat a poškubávat na plyn, motor šel nepravidelně.Navštívil jsem jednu firmu u Frýdku-Místku a ti mi aplikovali do nádrže lpg nějaké aditivum, ajiž po dvou dnech se to začalo zlepšovat, a po týdnu bylo vše normální.Říkali mě,že je dobré občas toto do lpg aplikovat. Máte také něco podobného? Nevím jak se jmenovalo,jen jsem viděl že to byla tmavě zelená kapalina. Děkuji za odpověď.Josef
Dobrý den, to opravdu nevíme co to bylo. S pozdravem Sobotka - technik
 
Jan14:29 06.11.2015
Zdravím. Mám steřelé hadičky na přimazávání VSE. Mužu přijet na výménu a kolik to bude stat. Děkuji.
Dobrý den, přijet můžete. Hadičky jsou v metráži, takže cena se spočítá podle toho, kolik hadičky a času bude potřeba, ale většinou je to otázka několika desítek minut a oprava řádově ve stokorunách. S pozdravem Sobotka - technik
 
Josef21:51 05.11.2015
Dobrý den, zajímá mne možnost přestavby na LPG vozu Suzuki Vitara 1.6 VVT, 88 kW, r.v. 2015, manuální převodovka. Chtěl bych hlavně kvalitní systém se vším potřebným pro bezproblémový provoz (přívstřik, přímaz). Jde mi hlavně o co nejdelší životnost motoru, ventilových sedel, .... Nádrž bych chtěl toroid a plnění pokud možno pod víčko benzínové nádrže. Raději klidně zvolím dražší systém. Děkuji
Dobrý den, pro motor doporučuji systém Landi - Renzo EVO s externím přimazáváním za 26.490,-. Co se týče velikosti nádrže a zda je možné plnění u benzínu však nedokážeme říct, je to nový model, musíme si zavazadlový prostor změřit. S pozdravem Sobotka - technik
 
Robert12:30 05.11.2015
...špatné vstřiky by se rozhodně projevovaly i při jízdě na benzín, nepravidelný volnoběh, cukání při jízdě zejména při zrychlování atd.Pokud toto nepozorujete,můžete vstřiky vyloučit. Viděl jsem už i palivový filtr daný obráceně, tak bych možná i toto zkontroloval.jinak kontrolu vedení benzínu, zda někde není skřípnutá benz.hadička nebo nepřirozeně ohnutá/zmáčknutá trubička a tím pádem nízký tlak v benz.okruhu. i svíčky na špatných startech můžou mít svůj podíl, u LPG se doporučuje o polovinu zkrátit jejich životnost oproti benzínu. případně to zmiňované čerpadlo. zažil jsem i to, že špatné starty měla na svědomí slabá baterie, i když točila "normálně", ale přitom nedala už dostatečnou jiskru na zapálení směsi.pokud si máte baterii kde vypůjčit,zkuste i toto...
 
raqdek09:30 05.11.2015
Ale jak mě to jednou chytne tak pak už kdykoliv bez potíží.Vstřiky mam v pořádku a palivový filtr jsem měnil.tak možná je to tím čerpadlem.
 
Robert07:20 05.11.2015
Radku,nejdřív zkontroluj palivový filtr,případně zjisti,kdy byl měněn.Dále je důležité,zda vozidlo někdy nejezdilo na E85,to dovede filtr pěkně ucpat v řádu jednotek tisíc km.pokud ano-vyměnit! pokud jezdíš s benzínem pouze na dně nádrže,je možné,že ti odešlo/přidřelo se palivové čerpadlo.chce to mít buď odpojení čerpadla přes relé při provozu na LPG,nebo mít v nádrži alespoň 1/4 benzínu,abys chladil čerpadlo.poslední věc - vstřiky,zkus vyzkoušet funkčnost.že by propouštěl ventil jak píšeš a šlo tam LPG i BA95 zároveň si nemyslím, není to úplně obvyklé. nicméně pokud selžou všechny shora uvedené možnosti,můžeš ho na zkoušku vyměnit. Jinak se starty zastudena,pokud jezdíš vyloženě krátké trasy třeba 1-2 km na LPG, pak vypneš motor a následně znovu startuješ,tak špatně chytá každá felda.je to ulité špatně odpařeným plynem a s tím nic neuděláš.Leda tyhle krátký štreky jezdit na BA95....
 
RADEK15:18 04.11.2015
Dobrý den mám dotaz. Mám škodu Felícii 1.3 Mpi a špatně startuje za studena. Je možné aby mě tam šel benzín i plyn zaráz i když to mívám přepnuté na benzín.A čím by to mohlo být??? Díky
Dobrý den, možné je cokoli zvlášť u některých systémů. Nejprve bych ale zkovtroloval tlak benzínu teplotní čidlo pak bych pokračoval dále. S pozdravem Sobotka - technik
 
Radek20:11 03.11.2015
pro kolegu http://forum.skodahome.cz/topic/129738-v6-%C5%BE%C3%AD%C5%BEal%C3%A1k-od-nemox/page-6#entry2079867
 
Pavel20:07 03.11.2015
jestli myslite 3.6 Fsi v Superbu pripadne VW tak prestavet jde, ale nedoporucuje se to, sladit tento motor tak, aby jezdil na LPG bez problemu je velmi problematicke a ne kazdy to umi.. pokud se už na přestavbu rozhodnete, tak at vam da dilna, ktera auto přestavi, kontakt na nekoho, komu to už dělala a overte si, že vše funguje jak ma.. pripadne doporucuju skoda forum, tam par -ne-podarenych prestaveb je..
 
Radek16:46 03.11.2015
Dobrý den, asi jste již na tuto otázku odpovídal. Lze a za jakou cenu přestavět motor 3,6FSi na LPG či CNG. Děkuji Rdaek
Dobrý den, bohužel přestavbu tohoto motoru neprovádíme. S pozdravem Sobotka - technik
 
Lukáš21:58 02.11.2015
Dobrý den, prosím o radu.Vlastníme Dacii Logan s přstavbou na LPG již z výroby ( modelový rok 2013-poslední model ). V poslední době se nám často stává,že když má dojít k přepnutí na LPG, ukazatel začne pískat a na LPG se systém nepřepne. Toto dělá i při delší jízdě i při zahřátém motoru.Někdy pomůže několikrát za sebou vypnout motor a znovu nastartovat, tak 5-6x po sobě a pak se to někdy přepne. V autorizovaném servise čistili reduktor,prý tam byly nějaké nečistoty a když to bude dělat dále ,straší nás novými vstřiky v ceně cca 20tkč.Máme najeto 35tkm.Prosím o info,zda jste schopni se do systému dostat,když je to tovární zástavba,případně jestli nemáte s tímto problémem nějaké zkušenosti . Děkuji a zdravím
Dobrý den, záleží na tom, zda máte opravdu tovární zástavbu nebo přestavbu dělal prodejce. Přijeďte, podíváme se a uvidíme. S pozdravem Sobotka - technik