Fórum: Odpovídáme pouze na dotazy technického charakteru. Tisknout

Přidat příspěvek do fóra
 
Hledání ve fóru

:

Petr Hochmann19:56 02.11.2015
Dobrý den chtěl bych poradit mám od Vás namontovaný lpg na Š.Octavie II.1.6 mpi vše je v naprostém pořádku akorád mě svítí kontrolka chudé směsi.Když vemu lpg u Makra tak po 200km zhasne a zase když vemu někde jinde( i u Kralovopolské) tak se po cca 200km rozvítí. Zhasne když ujedu cca 200km na benzin. Na diagnostice mě při rozvícení kontrolky ukazovala že je chudá směs.Rozvícení nemá žádný vliv na chod motoru.Chci se zeptet jesli se s tím dá něco udělat aby kontrolka nesvítíla pří jízdě na lpg. Dále mě ukazatel paliva Lpg ukazuje prázdnou nádrž už při polovině zpotřebovaného lpg. děkuji za odpověď.
Dobrý den, dá se to vyřešit ale je nutné, aby kontrolka zrovna svítila. S pozdravem Sobotka - technik
 
Navrátil13:17 30.10.2015
Dobrý den, mam Toyotu T100 /V6/3,4L (1995), předchůdce Tacomy. Typové označení motoru je 5VZ-FE. Prosím o radu jestli je třeba tento motor přimazávat. Vialle namontováno z Německa bez přímazu. Předem moc děkuju za odpověď.
Dobrý den, není nutné přimazávat. S pozdravem Sobotka - technik
 
Petr07:38 30.10.2015
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda je možno u Vás servisovat plynové CNG zařízení vozu Škoda Octavia G-TEC, 1.4 TSI/81 kW, která má CNG již přímo z výroby. (na fóru jsem se dočetl, že u vozů, které mají LPG přímo z výroby, toto nemůžete, neboť se nedostanete do řídící jednotky, proto mne zajímá, jak je to u této Octavie s CNG. Děkuji.
Dobrý den, některé řídící jednotky z výroby jsou zakódované, s jinými se nám podaří spojit bez problémů. Zastavte se u nás, zkusíme a uvidíme :-) Hezký den, J. Čadková Dobrý den, toto CNG zařízení není možno servisovat jinde než u autorizovaného servisu ten by měl mýt na systém diagnostiku i náhradná díly. S pozdravem Sobotka - technik
 
Radim17:58 29.10.2015
Dobrý den může mi prosím někdo poradit kde zkontrolovat ventilovou vůli na Hyundai i 30 1,6 88kW. Nechci to dávat do značkového servisu protože jim moc nevěřím. Díky
 
PaulofWoCC05:46 27.10.2015
Pane Vančuro, lépe, než se tady dohadovat bude lepší, když na půl roku změníte pracovní pozici na mechanika LPG systémů, abyste zjistil o čem "plynařina" je. V opačném případě pro Vás i mě, dělat mechanika v cizině, abychom oba dva věděli, jaká pravidla jsou v jiných státech a jaké odlišnosti máme.
 
jan vančura11:13 26.10.2015
Ještě jednou se omlouvám a už naposled. Přesně jak píše paní j.č. : přijedu na revizi , dám 3 kila, najdou únik vymění vymačkané těsnění. Odjíždím s protokolem a v bezvadném autě a bezpečně parkuji v první podzemní garáži. Odcházím na nákup a protokol mám pro všechny případy v kapse (to je blbej for já vím) vy ručíte za svou práci! Naprostá shoda.
 
jan vančura10:23 26.10.2015
Omlouvám se , ale ještě k tomu parkování v podzemních garážích. Velmi úsměvné na tom celém je to, že Ti, kteří vymysleli nesmyslné a ve světě ojedinělé majitele šikanující CZ normy nám říkají : nejezděte tam bouchne to. A ti, kteří chtějí každý rok 3 kila za revizi říkají, jo je to pravda bouchne to. Pojišťovna Vám nic nedá.No není to krása po česku? Každý ručí za svou práci! Já vím že to zlehčuji ale...
:-) .. ti, co chtějí 3 kila za revizi říkají: na 99,99% to nebouchne, ale legislativa to vyžaduje. A - byť výjimečně, ale už jsme tu měli i zákazníky, kteří přijeli na "formální" revizi a únik jsme zjistili. Materiál se může unavit, těsnění se po letech trochu vymačkat, apod.. zkrátka je potřeba to spravit. Každopádně stejná věc, jako Vás, mne napadá při každoroční revizi hromosvodu, vždyť ono stejně neuhodí, no ne? ;-) ). J. Č.
 
Deka13:03 25.10.2015
Dobrý den, mám technický dotaz ohledne LPG,resp. zavady. Koupil jsem zánovní BMW se systemem Alpigas Stella. LPG system je 5 let starý. Popis zavady: Ukazatel paliva neukazuje presné hodnoty. Po signalizaci prázdé nádrze natankuji cca 26 litru. Pri jizde ukazatel putuje od plné nádrže až k ukazateli prazde. Hodnoty jsou nestabilní. Obcasne se stava, že se ozívá signalizace 3x dlouhé pípnutí a toto se opakuje. Stav paliva v te chvili nezobrazuje zádné hodnoty. Pípání se dá ukoncit pouze prepnutim na benzín. Pokud vypnu motor a znovu nastartuji, tak bezi na LPG a je i zobrazen stav paliva, ktery, jak jsem jiz uvedl, meni hodnotu naplnení nadrze. Dekuji za reakci
Dobrý den, nevím, jestli jste spíše neměl na mysli systém Elpigas Stella. Závady, které popisujete, mohou být způsobeny několika komponenty a pokud neprovedeme diagnostiku, můžeme jenom hádat. S pozdravem Sobotka - technik
 
R.11:24 24.10.2015
Dobrý den. Kolik stojí prosím přestavba Fabie 3 1.0Mpi 55kw, vč. přímazu, rozdělení mazání VSE a pojištění motoru na 3 roky? Děkuji
Dobrý den, celková cena této přestavby na systém Landi Renzo s přímazem a pojištěním činí 28.240,-. S pozdravem Sobotka - technik
 
PaulofWoCC10:29 24.10.2015
Ohledně parkování - vážení, pokud je zákazová značka LPG nebo zákazová značka CNG, platí to co je danné, logicky. Je to to samé, jako jezdit s kamionem na zákazovou značku do 3,5t. Jsou češi, kteří tyto zákazové značky respektují. Jsou češi, kteří tyto značky nerespektují. A tak je to se vším, i zákony či vyhlášky jsou postaveny na hlavu. Někde je řečeno, že vozidlo musí minimálně jednou ročně na revizi.....výsledek? Kdo tak jezdí? Pak se stává, že někomu i nevědomky uniká plyn. Pokud je garážové parkoviště pod zemí nez odvětrávání a bez detektorů uhlovodíků, vidím zde zákaz LPG jako oprávněný. Pokud by tam bylo nucené odsávání s detektory uhlovodíků, klidně tam parkujme. Rád bych, aby lidi nerespektující tyto značky si zjistili, co a jak je vlastně kvůli bezpečnosti. A ne nesmyslně plácat něco nepodloženými důkazy s tím, že o prevenci bezpečnosti konkrétního garážového parkovišně vůbec nic neví.
 
Josef Lebeda09:20 24.10.2015
Dobrý den, mám škodu Fabii 1.4 MPI, po peřstavbě na LPG mi začala semtam svítit kontrolka serva. Chtěl jsem se zeptat zda to může mít souvislost s pohonem na LPG, případně jestli nemůžu mít slabou autobaterii na tento pohon
Dobrý den, tato kontrola se zástavbou nesouvisí. S pozdravem Sobotka - technik
 
Robert09:05 23.10.2015
.. jinak co se týká normální škody, třeba při couvání nebo dejme tomu nedání přednosti zprava, myšleno pokud byste někomu způsobil škodu,myslím, že není problém se s poškozeným domluvit, že škoda vznikla na jiném místě,aby nebyl problém s plněním od Vaší pojišťovny.Horši by to bylo,pokud by někdo způsobil škodu Vám,zde byste se musel spolehnout na slušnost druhé strany a doufat,že se nebude chtít z odpovědnosti vyzout,pokud za ním s tímto požadavkem přijdete.Je dost pravděpodobné,že ho to napadne.Nicméně k většině škod na parkovišti na vašem autě dojde,když v něm zrovna nejste,tudíž z tohoto pohledu je to jedno..
 
Kamil08:40 23.10.2015
Děkuji za odpovědi. Zkusím tedy taky sloupávat samolepku
 
Robert08:16 23.10.2015
... já toto řeším tak, že před vjezdem do nákupního střediska,kam je také zákaz LPG/CNG sloupnu samolepku ze zadního skla a tím je vyřešeno. normálně na to nikdo nepřijde, velká otázka je, co by se stalo pokud by nějaký problém nastal. dá se dost dobře předpokládat, že pojišťovna by se z takového plnění s radostí vyzula a vzniklá škoda by zůstala na Vás. otázkou je pravděpodobnost vzniku takovéto události, pokud máte LPG zařízení v pořádku, jezdíte pravidelně na revizi a neprovádíte do toho neodborné zásahy, NEMĚLO by se nic přihodit. ovšem náhoda je...
 
jan vančura08:04 23.10.2015
Kamile, úplně v klidu tam parkuj! :-) Víc nebudu komentovat ....
 
RobertM15:02 22.10.2015
Kamile, jednoznačně jde o porušení zákazu vjezdu, tekže při nějakém průšvihu si to pojišťovna vyšťárá v dokladech a nejen, že nic nezaplatí, ale škodu bude vymáhat od vás. Parkoviště na to není stavěné, nemá systém odvětrávání a detekce plynů. To je stejné, jak když někdo řídí nalitej a způsobí nehodu, taky toho pojistka moc nekryje. Myslím, že ušetřené parkovné za pár hodin za to nestojí.
 
Kamil10:33 22.10.2015
U nás v okolí máme obchodní dům kde je parkoviště. Jenže je tam cedule, že se tam nesmí s CNG. Chtěl bych se zeptat proč tomu tak je. Pokud bych tam způsobil nějakou škodu, vztahovalo by se na to povinné ručení? Na netu se mi nepodařilo vyčíst zda se na to vztahují výluky. Jde mi o to, že to je jediné parkoviště v okolí na dvě hodiny zdarma a všude jinde bych ho musel platit. Je za to nějaká pokuta? Pozná se to? Díky za každou radu. http://www.povinne-ruceni.com/povinne-ruceni/
Dobrý den, NEDOPORUČUJI v takovýchto garážích parkovat. V případě jakýchkoli komplikací zaplatíte veškerou škodu. S pozdravem Sobotka - technik
 
petras jindřich23:17 20.10.2015
Dobrý den, mám dotaz, rád bych si u vás nechal namontovat plyn do nového vozu, Hyunday ix 20 1.4. Mám auto od prosince a najeto 23000 km. Je to možné? Ještě mám jeden dotaz, auto je na OB leasing, mám zažádat společnost o půjčení TP a máte nějaké zkušenosti jestli je nutné povolení od leasingové společnosti? Nebo povolení není třeba? Děkuji. Petráš
Dobrý den, doporučuji systém Landi - renzo EVO s toroidní nádrží a externím přimazáváním. Navíc doporučuji u rok starého auta pojistit záruku výrobce. Celková cena montáž vč. připojištění 28.940,-. Ano musíte požádat Leasingovou společnost o zapůjčení velkého TP z důvodu přestavby na LPG. S pozdravem Sobotka – technik
 
Ivan16:34 19.10.2015
Dobrý den, mám dotaz ohledně motorů 1,4 TSI, 110 kw, které jsou nyní montovány např. do nových Š. Octavia. Máte info, zda je bude možno v dohledné době přestavit na LPG? Děkuji.
Dobrý den, v tuto chvíli bohužel nelze přestavět na LPG, zda půjde přestavba v budoucnosti zatím nevíme . S pozdravem Sobotka - technik
 
Joška09:27 19.10.2015
Jak víte, že to potřebuje seřídit když technik měl auto 10 minut, co když stačí vyměnit filtr plynu nebo membrány, ani jste se to nepokusily zkontrolovat, technik měl hned jasno, že bez diagnostiky nic nebude spravovat a je to. Ono je lepší zaplatit další peníze za nové, které se jen vymění než opravit původní protože se nikomu nechce hledat závada. A kde máte tu starou diagnostiku, když jste mě to minulý rok seřizovali, nebo je lepší prodat novou řídící jednotku? A jak to tedy bude s tím novým za 3 - 4 roky, znovu se bude měnit? A na co vše se tedy vztahuje ta záruka po celou životnost? Prosím o odpověď. Děkuji Joška
Pane Joško, filtry jsme Vám samozřejmě vyměnit mohli, ale problém, který jste popsal, není způsoben jejich špatným stavem. Takže by to teď byla zbytečná oprava a Vaše zbytečná investice. Hlavní problém je třeba hledat buď v reduktoru, nebo v řídící jednotce. Pokud jde o reduktor, po každém zásahu do něj se musí seřídit oproti krokovému motorku a k tomu je zapotřebí se spojit s ŘJ. Obecně: výrobce dá na trh určitý výrobek, montážní firmy jej převezmou a montují do aut. Praxe ve výjimečném případě ukáže, že tento typ zařízení není úplně spolehlivý a dobrý. Tehdy je třeba systém přestat montovat a nejlépe i přejít k jinému výrobci, který dává k dispozici až systémy prozkoušené a důkladně prověřené. To jsme také udělali a je to odpověď na Váš dotaz ohledně životnosti a spolehlivosti námi montovaných předchozích i dalších systémů. Protože jsme ukončili montáž těchto systémů cca před pěti lety, většina ŘJ (a někdy i automobilů, protože nešlo o systém běžně montovaný do nových typů aut) je již mimo provoz. Ostatní zákazníci si nechali v průběhu času nahradit Voily při poruše ŘJ jiným systémem (varianty jsme Vám popsali). Protože se systém přestal vyrábět, skončil časem i servis diagnostických přístrojů a naši porouchanou diagnostickou jednotku už nebylo vloni kde a u koho opravit. Není proto souvislost se zárukou na zařízení, protože zařízení je funkční, ale nemáme možnost jej seřídit. Pokrok jde kupředu ve všech oborech a je bohužel politikou každého výrobce (podotýkám, že zpravidla ne montážní firmy) nedat možnost opravovat staré systémy, ale nahrazovat je novými. S tím se setkáváme všude, proto byly zmíněny i jiné spotřebiče. Je to v mnoha případech neekonomické, nelíbí se to ani nám, ale taková je bohužel skutečnost.