Fórum: Odpovídáme pouze na dotazy technického charakteru. Tisknout

Přidat příspěvek do fóra
 
Hledání ve fóru

:

Robert09:40 14.12.2015
Radku, je možné, že ti propouští LPG elektroventil u reduktoru,respektive neuzavře ho úplně. Pak je to moc bohaté/ulité a nechce to chytat. Elektroventil se dá rozebrat/vyčistit, případně vyměnit gumové těsnění,které u něho může být vymačkané a být tak zdrojem netěsnosti. Případně bych zkusil svíčky/zapalovací lištu, i když předpokládám, že start probíhá vždy na BA95 a pokud se auto při čistě benzínovém provozu chová korektně,závada pravděpodobně zde nebude. Další věc, která mě napadá, jsou zanesené/zalepené vstřiky od LPG. Pomůže vyčistit nebo výměna...
 
RADEK08:27 14.12.2015
Dobrý den mám škodu felícii 1.3 Mpi 40 kw.Poslední dobou se stává že při studeném motoru to velice dlouze startuje ale jen kdyz před tím jedu na plyn.A to i kdyz to před vypnutím motoru přepnu na benzín. Pokud ale jezdím jen na benzín tak je to v naprostém pořadku a chytá krasne za telpa i třeba druhý den za studena. Co s tím??? Díky
Dobrý den, samozřejmě závada může být způsobena několika komponety i samotným seřízení LPG proto nebudeme předbíhat a doporučím Vám návštěvu v našem servise a diagnostiku. S pozdravem Sobotka - technik
 
Gabriel20:54 09.12.2015
Dobrý den. Uvažuji o přestavbě na LPG u vozu Renault Laguna 2,0 16v 99 kw 2007 najeto 150 000 km.Prosím o radu jaký typ zvolit a zda je potřeba pří maz. Děkuji Gabriel.
Dobrý den, doporučujeme systém Lovato (23990,-), nebo LANDIRENZO (24990,-). V obou případech externí přimazávání, cena při montáži je 1500,- Kč. Hezký den, J. Čadková
 
Robert08:17 08.12.2015
pane Rychtáři,takto Vám opravdu těžko někdo může poradit,pokud auto nemá u sebe a nemůže si na ten multiventil sáhnout,budou to stále jen spekulace.Na Vašem místě,pokud "své" LPG dílně nevěříte a máte dojem,že z Vás tahá jen peníze,což je také jedna z možností,zkuste zajet někam jinam,na koho máte dobré reference.Multiventil je mechanická věc jak píšete,ale ani ty nejsou navěky a můžou se porouchat,zaseknout,atd.Pravděpodobnější bude ohnutí plováku, ale vyloučit se nedá ani předchozí možnost.
 
Petr Rychtar18:14 07.12.2015
Děkuji za odpověď. Moc se v tom nevyznám, ale co se na tom multiventilu může poškodit tak, že to uzavře plnění plynu? Co jsem se dočetl, je to ryze mechanická věc, plovák jde nahoru a v určité poloze zavře plyn - tedy něco, co je třeba ve splachovací nádržce WC. Pochopil bych, kdyby třeba nezavíral, ale že zavře brzy bych snad přičítal špatnému plováku - nebo je to jinak? Jak může multiventil poškodit nekvalitní plyn (jak tvrdí servis) - pokud se navíc od jeho možného natankování ujelo více jak 10.000 km a nebyly vůbec žádné problémy v chodu motoru?
Dobry den, ano multiventil je čistě mechanická záležitost ale podle toho co jste psal dřive ho někdo rozdělával a nikdo bohužel nemůže vědět co tan kdo dělal a jestly ho vůbec správně složil a bez toho aby se znovu rozdělal nemůže se zjistit z jakého důvodu máte problém s tankováním. S pozdravem Sobotka - technik
 
Petr Rychtar10:43 07.12.2015
Dobrý den, měl jsem problém s pomalým plněním nádrže. Na vině prý bylo znečištění od špatného plynu, byl vyčištěn multiventil. Nyní nelze natankovat do plné kapacity nádrže, chybí cca 10 litrů (nádrz 50l, plnilo se cca 38-42, nyní 27-31) - plnění končí tím typickým klapáním. Servis chce vyměnit multiventil - pomůže to? Nemohlo spíše dojít k nějaké špatné zpětné montáži po čištění multiventilu?
Dobrý den, nevím, co si mám představit pod pojmem čištění multiventilů, ale pokud je problém po tom, co to někdo rozdělával, tak bych to viděl chybu v montáži, ale nemůžu vyloučit možnost,že máte opravdu vadný multiventil a je ho zapotřebí vyměnit. S pozdravem Sobotka - technik
 
Mario Sobčák12:54 04.12.2015
Dobrý den, uvažuji o koupi dacii duster která již má novější motory 1,6 sce 16v, máte již zkušenosti s přestavbou respektive je možno tento motor přestavit na LPG? Děkuji hezký den
Dobrý den, mělo by se jednat o klasický motor a zástavba by tam měla být realná. Určitě doporučuji externí přimazávání ventilů a ventilových sedel. Předběžnou cenu přestavby počítám 26.000 - 30.000,- podle použitého materialu. S pozdravem Sobotka - technik
 
Vaclav Polívka18:07 02.12.2015
Dobrý den, mám Octavii I 2000 a v ní LPG Elpigas - stella montováno ve 150tkm nyní najeto cca 290tkm, auto mělo spotřebu cca 8-9 litrů a nyní i po dálnici necelých 12litrů. Objevilo se i mírné škubání motoru při jizdě na plyn v nižších otáčkách. Pokles výkonu nepocituji, ale zdá se mi, že když auto zaparkuji a třeba ho hned nechcípnu tak je pak cítit plyn. Dá se s tím něco dělat v domácích podmínkách ? Jsem z Berouna, auto jsem koupil v Brně kde bylo i servisováno Vaším servisem ale od doby koupě doby pouze jednou u jednoho pána co montuje LPG, ale dle jeho slov neměl na tento systém potřebnou diagnostiku. Popřípadě můžete doporučit nějaký "partnerský" servis, který se na tento systém specializuje a věděl by co s tím? Děkuji za jakékoliv info a přejí hezký den
Dobrý den, pokud motor vynechává a máte únik LPG tak to má samozřejmě vliv na spotřebu. Co se týče opravy svépomocí tak jediné co můžete tak vyměnit svíčky zapalovací kabely a zkusit přetáhnout všechny spoje na plynovém zařízení třeba to pomůže ale doporučil bych navštívit servis. S pozdravem Sobotka - technik
 
Rado22:44 30.11.2015
Dobrý deň, kúpil som si Toyotu Avesis 1.8 (108kW), r.v.:12/2012. Všimol som si, že tu do tohto vozidla väčšinou odporúčate montáž LPG značky Lovato. Chcem sa spýtať, aký máte názor na LPG značky BRC u tohto typu auta, nakoľko zvažujem montáž práve tejto značky. Ďakujem.
Dobrý den, značka BRC je zbytečně drahá na pořízení a servis. Příklad za včechny vstřikovače na BRC 4val. cca 13.000,- na lovato nebo kvalitnější Landi - Renzo cca 4.000,-. Do tohoto vozu bych spíše doporučil Landi - Renzo EVO s externím přímazem za cenu 26.990,-. S pozdravem Sobotka - technik
 
LubosHa13:40 26.11.2015
Omlouvám se za zmatek, jde o příspěvek o tři stránky dál :) Kdo chce, ten si to dohledá.
 
LubosHa13:38 26.11.2015
Nejde mi reagovat na Kamila, ale rozhodně toto nedoporučuji... Je to největší nesmysl, asi tam tu ceduli nemají zbytečně. Jinak jestli se na to vztahuje povinné ručení, to si asi budete muset vyčíst z konkrétních, vašich, podmínek.
 
Jarda17:05 23.11.2015
zdravim mam lagunu na lpg a od vcera se nemuzu rozjed na benzin auto sebou skupe ikdyz vytocim otacky treba na 4000 tak to pak hned spadne a musim startovat znova a znova dokud se nezahreje a nepusti se plyn pak uz auto jede ok. Diky za radu
Dobrý den, závada může být způsobena několika faktory doporučuji nejprve diagnostiku několika komponentů jako palivové čerpadlo vstřikovače teplotní čidlo lambda sondu atd. S pozdravem Sobotka - technik
 
miro522:42 18.11.2015
Dobrý den pane Sobotka, ohledně dotazu od Josef "Dobrý den, minulý měsíc jsem trávil dovolenou ns horách v Beskydech, a moje auto začalo hůř startovat a poškubávat na plyn, motor šel nepravidelně.Navštívil jsem jednu firmu u Frýdku-Místku a ti mi aplikovali do nádrže lpg nějaké aditivum, ........... Máte také něco podobného? Nevím jak se jmenovalo,jen jsem viděl že to byla tmavě zelená kapalina." Nejspíš jde o Cleaner plus nabízené na auta-lpg.cz , jedná se přípravek české firmy, aplikuje se do nádrže při tankování a má to konzervovat a regenerovat pryžové díly a další prospěšné účinky - váš názor? M.
Dobrý den, u žádného takového produktu nemáme potvrzenou dlouhodobou funkčnost ani jsme nevyděli žádné zpracované testy. Proto se prozatím jakýchkoliv názorů zdržíme. S pozdravem Sobotka - technik
 
Zdeněk21:01 16.11.2015
typ vstřikovačů dle přílohy k TP bohužel nemohu identifikovat, protože tam nejsou "vyškrtány" údaje. Mohou tam být tyto: 1) ELPIGAZ IG1 2) ELPIGAZ ARGENTO 3) Reil 91 a 93 4) AEB I-PLUS Zítra zkusím mrknout pod kapotu jestli tam něco nevyčtu. Zdeněk
Dobrý den, stačí systém Elpigaz podle toho dokážeme identifikovat vstřikovače. Používaly se tam dvoje a oboje máme skladem. S pozdravem Sobotka - technik
 
Szasz Adolf12:42 16.11.2015
Dobrý den,koupil jsem ojeté Hyundai i30,je v něm zabudován systém LPG Italia,typ BRC.Mám tento problém - když dojde k přepnutí na plyn, auto nechce jet, jede jakoby na dva,tři válce. Musím přepnout na benzin a čekat,až se teplota vyšplhá na nějakých 70 - 80 stupňů. Zároveň se při přepnutí na plyn rozbliká kontrolka motoru a někdy vůbec nezhasne. Můžete prosím poradit?Poslední prohlídka původním majitelem byla 20.06.2015. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, závada může být způsobena několika různými komponenty, ale nejspíše začínají zlobit vstřikovače LPG. Více po diagnostice. S pozdravem Sobotka - technik
 
Zdeněk10:04 15.11.2015
Dobrý den, už jsem s Vámi asi před 3mi týdny řešil svůj problém ohledně výměny LPG vstřikovačů na své Škoda O1, motor 2.O AQY, 85kw. Ve středu 18.11. jedu služebně do Brna a rád bych se u Vás objednal na výměnu - počítám někdy po 12:00. Auto jede, ale volnoběh na plyn je velmi kolísavý (svíčky jsou nové) a výkon se zdá být slabší. Také bych rád věděl, jak je to s doživotní zárukou, kterou na systém mám. (absolvoval jsem u Vás všechny garanční prohlídky). Děkuji za odpověď. Zdeněk
Máte od nás napsáno, o jaký typ vstřikovačů se jedná? Středa, +-12,00 hod, přijeďte. Vezměte s sebou, prosím, také servisní knížku. Hezký den, J. Čadková
 
Marek18:23 14.11.2015
Dobrý den, v poslední době se zajímám o auta na CNG, ale mám problém najít jakékoliv informace ohledně údržby a oprav motorů na CNG. S čím bývá nejčastější problém a proč, obecně na co si dát pozor, revize atd. Budu velmi vděčný za jakékoliv informace, odkazy a názory. Děkuji
Dobrý den, určitě bych byl opatrný na tovární zástavby v 80% to nikdo neumí servisovat a to ani autorizovaný servis. U zástaveb dodělávaných se řešení problému najde vždycky. S pozdravem Sobotka - technik
 
Robert07:59 12.11.2015
nevím jaký lubrikant máte přesně na mysli, ovšem obecně řečeno: Vy potřebujete ochranu ventilových sedel při jízdě na LPG,ponejvíce při vysokých otáčkách/vysokém zatížení motoru.tím že nalejete lubrikant do benzínu,budete motor chránit při jeho teoreticky nejnižším ohrožení,při jízdě na benzín a to ještě při relativně nízkých otáčkách.tím že je lubrikant v benzínu,nebude motor chráněn při jízdě na LPG, leda byste měl nastaven přístřik benzínu od určitých otáček-to by jistá ochrana byla.Relativně málo účinný je i podtlakový systém přímazu,který motor pořádně nechrání když to potřebuje nejvíce - při vysokých otáčkách/vysokém zatížení.Závěrem:lubrikant do benzínu lít můžete,nic tim nezkazíte,ale taky nic nezískáte.Jediná účinná a pořádná ochrana je ono elektronické přimazávání,které ovšem těžko sám doma zbastlíte a nastavíte tak aby opravdu fungovalo.nicméně jak jsem psal níže: na Vaše auto (pokud máte 1,8 T 20V/110 kW) to není nutné
 
knedla8817:13 11.11.2015
Robert: děkuji za info Zkušenost nemám, měl jsem právě strach, že motor může být nachylny k zaklepávani ventilů, jeste, když jich je tam tolik. Já nejdříve preventivně lil do benzínu additivum od Wurthu, určené k čištění ventilovych sedel a prý i lubrikaci, ovšem je dosti drahé a jelikož já benzín se toho moc nenajezdi tak účinek asi nic moc... Teď mi bylo porazeno jedním výrobcem lubrikantů, že mužů do benzínu lít jejich lubrikant, efekt bude sice stejně velký jak v případě Wurthu ale cena je dosti níže ... Máte na to nějaký názor? Dekuji
 
Robert11:04 11.11.2015
..na netu se elektronické přimazání dá určitě sehnat/objednat. odkaz sem dávat nebudu abych nebyl smazán,ale koupit se dá takto určitě.napovím,že většinou u velkých firem zabývajících se přestavbou na LPG,které zároveň i provozují e-shop,jedna z nich sídlí např. v Prostějově ..víc napovídat nebudu.Rozhodně myslím,že by se dala pořídit i zde u pí.Čadkové,ovšem s montáží svépomocí si nejsem vůbec jistý.je to řízeno zvláštní ŘJ,nastavení bude dosti individuální a u různých značek/modelů/obsahů se bude lišit.Pokud o to máte zájem a nemáte s montáží zkušenosti (což dle Vašeho dotazu zřejmě nemáte),svěřil bych montáž odborníkům.V opačném případě pozbývá přimazávání smysl, jelikož na 99,9% nebude správně fungovat. Otázkou je, na co chcete přímaz u oct 1,8T (pravděpodobně 110 kW ??), tento typ motoru není náchylný na zaklepávání sedel ventilů,montáž zde vidím jako zbytečnou.