Fórum: Odpovídáme pouze na dotazy technického charakteru. Tisknout

Přidat příspěvek do fóra
 
Hledání ve fóru

:

Martin09:14 15.09.2015
Zdravím potřeboval bych poradit, jsme už zoufalej. Mám Mondeo 2litr v benzínu 107kw + LPG. Mám ho od března 2015, když jsme ho koupil nešlo mě nastartovat. Auto mě naskočilo a hned chcíplo, musel jsem podržet plyn a jak se zahřálo tak už dobrý jezdilo jak má. Jel jsem za plynařem, ten vyměnil plynové filtry a svíčky. Diagnostiku plynu a seřízení všechno v pořádku. Ráno auto pořád stejný. Tak jsem jel za nezávislím specialistou na diagnostiku od forda. Nahrál znova softvér, startování v pohodě. Jenže výkon byl po ránu špatný, jako kdyby jel na 3 válce a na volnoběh začaly litat otačky, že někdy mě to až chcíplo, po zahřání zase dobrý auto jezdí jak má. Tak jsem jel k fordákovi zase, ten seřídil škrtící klapku, zkontroloval válce, vyměnil cívky na válci, diagnostika nic neukázala. Tak mě doporučil jezdit jen na benzín, jestli se to nezlepší. Zlepšilo se mě to o trochu, výkon je po ránu lepší ,ale ještě to není uplně ono.Startování v pohodě, ale zase naopak když se auto zahřeje a mám volno běh tak se otáčky sjedou na 800 a auto se začne klepat, 2min dobrý a pak zase. Předem děkuji za odpověd
Dobrý den, z popisu těžko soudit, museli bychom udělat diagnostiku některých komponentů. S pozdravem Sobotka - technik
 
Mikeš07:09 14.09.2015
Dobrý den, zakoupil jsem vůz se zařízením LPG. V průkazu o montáži zařízení je napsáno, že platnost tlakové zkoušky platí do roku 2015. Myslí se tím tedy, že nádrž má platnost do 31.12.2015, nebo k datu montáže před deseti lety? Mnohokrát děkuji za odpověď
Dobrý den, tlaková nádrž LPG má platnost a životnost deset let (uvedeno v příloze k TP - revizní zprávě). Údaj o životnosti tlakové nádoby najdete také v pasportu tlakové nádoby, který jste dostal při montáži. Každý rok (případně po ujetí 10 000 km - který případ nastane dříve) by měla být provedena REVIZE plynového zařízení. Technik projde celé zařízení a zkontroluje, zda je systém těsný a neuniká nikde plyn. Záznam o této revizi se provádí do zmíněné přílohy (případně vystavujeme náhradní). Hezký den, J. Čadková
 
Robert21:48 09.09.2015
Dobrý den, měl bych zájem o montáž LPG do vozu BMW E46 320i, r.v. 2000, motor M52/TU. Jaký typ by byl nejvhodnější? Děkuji Robert
Dobrý den, doporučuji Landi - Renzo Prime cena zástavby 35.490,-. S pozdravem Sobotka - technik
 
Vláďa14:37 03.09.2015
Dobrý den, mám Nissan Almera Tino s motorem 1,8l typ QG18 benzínový. Chtěl bych do něho nechat u vás nainstalovat LPG. Je to do tohoto typu možné a pokud ano, jak po instalaci funguje palubní počítač (myslím měření spotřeby)?Mohl byste mě doporučit jaký typ se hodí+ cenu? Děkuji a přeji hezký den.
Dobrý den, přestavba možná je na system Lovato 23.990,- nebo Landi Renzo EVO 24.990,-. Palubní počítač u většiny přestavoványch vozidel funguje ale pouze orientačně nedá se na něj spolehnout protože není žádným způsobem napojen na LPG. S pozdravem Sobotka - technik
 
Tom20:31 01.09.2015
Pani nebo pane Hana, vase reklama na autobartak je velmi usmevna... myslite si, že BRC, potažmo Bartak jsou jediní, kteří umí přestavět silné motory? je to o to KDO to montuje, JAK to umí a JAK se k tomu postaví... Dělate, jakoby bylo BRC to nejlepší na světě a to ostatní naprostý pleps...např. firma elpigaz přestavuje složitější motory TFSI naprosto standartně..Vše je o tom, kdo a jak to namontuje... takže vaše reklama na Bartaka je usměvna..není jediný kdo umí montovat LPG..
 
PaulofWoCC19:20 01.09.2015
Pro Michala: u chiptuningu je duležitý maximální regulovaný tlak a maximální jednotkou vypočtená dávka. Z toho vychází to, jestli chiptuning dělal někdo kdo "má v hlavě" nebo někdo, kdo spíše auto "zprasí". Bohužel sem měl tu čest udělat jednu takovou zprasenou Octaviu 1,8l 110kW, kde se ztrácely základní informace nutné pro funkci LPG systému. Tím chci říct, že důležitější věci jsou ,co jsem psal, viz výše, než výkon motoru.
 
hana09:32 01.09.2015
Pane Michal, předělat takové vozidlo si myslím není až takový problém, jen se musí zvolit správné zařízení,já mám od autogas-bartak namontované Porsche Cayene 4.5 330kw se zař.BRC a nemám žádný problém, bylo mi majitelem vysvětleno, že BRC má nejrychlejší vstřikovače a výkonné reduktory, tím pádem "ukrmí" i tak silné motory, běží ve vyšších tlacích, prostě je to tom,co ve vozidle je.
 
Michal11:33 31.08.2015
Dobrý den zvažuji koupi Octavia RS 1.8T 132kw která je upravený na 160kw, a zvažuji a přestavbu na LPG na internetu jsem se dozvěděl rozpoluplný zkušenosti, jaký máte na to názor vy p.Čadek. Je to docela silný motor aby LPG stíhalo prý se dává nějaký kapacitor na LPG? A jaká by byla celková cena. Samožřejmě přestavba u vás jako mé předchozí 3 vozy. Děkuji Michal
Dobrý den, přestavba upravených motorů je možná ale velmi složitá a nákladná. Předběžná cena této přestavby je cca 28.000,-. S pozdravem Sobotka - technik
 
Pavel Mařík17:25 28.08.2015
Dobrý den! Uvažuji o koupi Suzuki Swift (r.v. 2006 a mladší), kterou bych chtěl předělat na LPG. Chtěl bych se zeptat, zda je přestavba u těchto aut možná, popř. která motorizace je na přestavbu vhodnější zda 1.3(67kW) nebo 1.5i (74kW). Pokud je přestavba možná, mohl byste mi prosím doporučit nějakou firmu na přestavbu v okolí Berouna. Děkuji za Vaši odpověď a přeji hezký den! Pavel M.
Dobrý den, přestavba možná je u obou motorizaci. Cena přestavby u nás 24.990,-. S pozdravem Sobotka - technik
 
Radek18:12 27.08.2015
Dobrý den,uvažuji o přestavbě Seat cordoba r.v.2005 1,2 htp 47kw BME.Je auto vhodné na přestavbu? a jaký systém by jste mi doporučil a zda použít přimazávání?
Dobrý den, doporučujeme systém Lovato, cena: 23 990,- nebo LANDIRENZO, cena: 24 990,-. V obou případech doporučujeme externí přímaz. Pokud je instalován současně s montáží, je jeho cena 1500,- Kč. S pozdravem Sobotka, technik
 
Karel15:33 27.08.2015
Pane Rob, nemáte absolutně pravdu, právě naopak, čím kvalitnější svíčka je v autě na plyn, tím líp pro moduly, samotné zapálení směsi na plyn se děje kolem 500st.C,(u BA kolem 280),např. svíčky s Yridiem potřebují k zapálení směsi řádově o 4-5 kV nižší jiskru a vydrží v motoru bez problémů 150 tisíc,máme s tím již 20 let zkušeností.
 
Rob14:37 26.08.2015
.. ještě k těm svíčkám bych doplnil, že opožděná výměna pak velmi zatěžuje zapalovací moduly, které pak rychle a zdánlivě bez příčiny odcházejí i několikrát za sebou. takže svíčky zvláště u provozu na LPG měnit spíše dříve nežli později, vzhledem k poměru cen svíček vs. zapalovacích modulů. a raději koupit obyčejnější svíčky a vyměnit je dříve, než nějaké drahé platinové a sušit je tam 60 kkm nebo dokonce déle
 
Pavel14:50 25.08.2015
Dobrý den, mám od Vás namontované Lpg v Toyotě Avensis 2012 - na orig. myslím iridiových svíčkách mám najeto 50 000Km -normálně se mění u 90 000Km dotaz zní: Pokud bych tam hodil např NGK zlepší se třeba alespoň trochu znatelně výkon ? .Dík za info.
Dobrý den, měnit svíčky po 90.000km je sebevražda pokud máte najeto na stávajících svíčkách 50.000km tak je načase zvážit výměnu. Svíčky ovlivňují zapalování směsi a pokud jsou velmi opotřebené nají vliv na výkonost motoru. S pozdravem Sobotka - technik
 
jirka20:54 24.08.2015
zdravím, jaké by jste doporučili svíčky do japonce toyota verso 1,6VVT-i r.v.2002. kelly me nabízí tyto: brisk DR17YS-9 a BP7 bosch FR7DC+ NGK BKR5EYA-11 díky
Dobrý den, nejkvalitnější jsou svíčky od NGK ovšem cenově také nejdražší. S pozdravem Sobotka - technik
 
Zdeněk17:22 24.08.2015
Problém vyřešen, po ujištění, že hadici mohu sám demontovat jsem tak učinil - hadice je OK a stačilo jen přesadit eskapásku - vše je těsné, nic nesyčí.
 
MACHATÝ BOŘIVOJ09:16 24.08.2015
Dobrý den,prosim jaky system doporucite pro toyotu avensis t22 r.v 1999 2,0motor 3sfe 94 kw najeto 260 000 km dekuji.
Dobrý den, doporučujeme nějaký z italských systémů Lovato nebo Landi - renzo cena od 24-25.000,-. S pozdravem Sobotka - technik
 
Zdeněk15:07 22.08.2015
Dobrý den, ve čtvrtek jsem u vás byl na garančce (Octavia kombi, 2.0) při níž jste mi vyměnili filtry. Po cestě domů (cca 200km) jsem zaregistroval mírně zvýšenou spotřebu, jinak vše šlapalo OK. Po příjezdu při kontrole jsem cítil LPG v motorovém prostoru, Hned napoprvé když jsem sáhl na hadici mezi filtrem a vstřikovači se ozvalo zasyčení. Eska pásky jsou dotažené. zvrchu není hadice viditelně poškozená. Dal jsem filtr s hadicí do vzájemné polohy kdy nebyl cítit unikající plyn. Co dál? Mám s tímto přijet za vámi nebo mi hadici vymění v běžném servisu, popř. servisu s LPG specializací. Jedná se o běžnou hadici nebo musí splňovat nějakou specifikaci. Mohu s vozidlem jezdit? Díky za odpověď. Zdeněk
Dobrý den, hadici může vyněmit jakýkoli servis jen to můsí být hadice na LPG. S pozdravem Sobotka - technik
 
Rob12:09 21.08.2015
pane Pavle,nebude jednodušší koupit si diagnostický kabel za 1000 Kč a dané hodnoty po odpojení od baterie nastavit sám, podle toho, jaké byly před odpojením? Případně pokud máte jakoukoli starou autobaterii, nemusí ani otočit startérem, stačí aby nebyla totálně vybitá,připojte ji např.startovacími kabely na + a - póly kabelů vedoucí od Vaší baterie v autě a poté vyndejte tu stávající na jak dlouho potřebujete.připojená záložní baterie udrží informace v ŘJ LPG po dobu,než opět připojíte do vozidla tu vaši původní nebo novou. Nechávat předělávat komplet systém který Vám slouží jen kvůli občasnému odpojení považuji mírně řečeno za plýtvání prostředky...
 
Pavel K19:06 20.08.2015
A na kolik by tedy vyšel upgrade na řídící jednotku s kondezátorem?
Dobrý den, jedná se o předělání komplet systému LPG v motorovém prostoru na modernější. Cena cca 15000,- vč DPH. S pozdravem, Sobotka, technik
 
Pavel K11:36 20.08.2015
Dobrý den, děkuji za odpověď. Předpokládám, že pro uložení dat v řídící jednotce lze použít nejen stovky let starou technologii kondenzátoru, ale i novější, tj. desítky let staré technologie typu EEPROM nebo Flash pamětí, které mají životnost uložených dat srovnatelnou s životností vozidla. Moje vozidlo je Toyota Corolla 2002 1.6VVTi. Děkuji.
Dobrý den, ano ŘJ LPG jsou vybaveny pamětí EEPROM ale pouze pro Firmware. Uživatelské nastavení se bohužel smaže. S pozdravem Sobotka - technik