Fórum: Odpovídáme pouze na dotazy technického charakteru. Tisknout

Přidat příspěvek do fóra
 
Hledání ve fóru

:

RobertM11:46 19.08.2015
Zdravím, chtěl bych se zeptat, jaká je teoretická životnost vstřiků Valtek. Mám stále problémy s volnoběhem, i když teď už motor udrží otáčky a nezdechne. Na LPG mám najeto 139000km a cca po 30000km od montáže proběhl repas vstřiků (zalepeno od špatného plynu). U vás několikrát seřizováno, výměna klapky a čištění váhy - bez většího úspěchu. Octavia 1,6 (zelená)Elpigas, Stela Nord. Děkuji za info
Dobrý den, životnost vstřikovačů je velmi individualní, minimálně 5000km maximálně 150000km. U vaší Octavie jsme již minule uvažovali o výměně vstřikovačů za jiný typ vstřikovače. S pozdravem Sobotka - technik
 
Radek10:57 19.08.2015
Dobrý den....mám Ford Mondeo r.v. 2005, ..1.8 SCi 96kW/130hp (CFBA).chci se zeptat zda je možná přestavba na LPG? Jestli ano... za jakou cenu??
Dobrý den, přestavba toho motoru bohužel není možná. S pozdravem Sobotka - technik
 
martin21:09 18.08.2015
Dobry den mam problem s prepinanim plynu.mam sekvencni vstrikovani stag 4 a ted mi zaclo blbnout z niceho nic prepinani z benzinu na lpg se mi prepne az po 8km cesty i kdyz je venku 25 stupnu.to neni normalni.dive mi na lpg preplo po cca 2km pri stejnych teplotach.cim to muze byt a jaka je orientacni cena opravy?
Dobrý den, problém může být způsoben několika komponenty. Nejčastěji se jedná o teplotní čidlo výměna do 500,- dle použitého typu a umístění, ale problém může způsobovat i membrána reduktoru, která snižuje průtok vody. Nejprve je zapotřeíý provést diagnostiku a zkušební jízdu. S pozdravem Sobotka - technik
 
Roman16:59 18.08.2015
Dobrý den, pročetl jsem hodně z vašeho fóra a chtěl bych se zeptat zda doporučíte do Peugeot 307SW 1,6l 16V 80kw rok 2003 typ motoru NFU, lpg zařízení lovato nebo raději něco jiného? Jak je to s přímazem ventilů u tohoto typu motoru,je potřeba? Někde jsem četl,že není nutné jinde,že je nutné?Osobně jsem mluvil s člověkem ,který má v tom samám autě stag4 a 80000km jezdil bez přímazu bez problémů,ale ted ho dodělal ,že pro jistotu.
Dobrý den, do vašeho typu motoru není potřeba externí přimaz. Doporučuji systém Lovato nebo Landi-Renzo. S pozdravem Sobotka - technik
 
Dan16:33 18.08.2015
Děkuji za odpověď.Výkon činí 129kW spletl jsem se
 
Pavel K10:30 18.08.2015
Dobrý den, mám od vás LPG namontované od dubna 2012. Chtěl jsem se konkrétně zeptat na osazenou řídící jednotku AG Centrum COMPACT CT-4, kterou je třeba seřizovat nejen při pravidelných prohlídkách, ale i po každém odpojení autobaterie. Vzhledem k ceně seřízení cca 500,- jsem už takto za dobu používání proseřizoval minimálně 4000. Jsou řídící jednotky, které stále seřizovat nepotřebují a na kolik by vyšla případná výměna?
Dobrý den, jednotky které nejsou zapotřebí seřizovat bohužel neexistují. Jednotky které nevymažou nastavení sice existují ale onen nabíjecí kondík který drží jednotku pod napětím není příliš spolehlivý a po pár letech provozu stejně odejde a udrží nastavení jednotky max. jen několik hodin. Pro výměnu ŘJ za dražší model potřebuji vědět typ vozidla. S pozdravem Sobotka – technik
 
Dan18:24 17.08.2015
Dobrý den,lze přestavět na LPG a na jaký systém "Subaru Outback 2.5i Lineartronic 2457ccm ,125kW r.v08/2012-model r.2013,dovoz z USA ?Děkuji za odpověď
Dobrý den, zjišťuji podrobnější informace odpověď později. S pozdravem Sobotka - technik
 
Jaroslav Bajger16:02 17.08.2015
Ok, chápu. Ještě viz. přimazávání, níže píšete , že právě do turbo motorů renault je nutné instalovat eletronické místo mechanického. Důvod? Děkuji za vysvětlení
Dobrý den, mechanické přimazávání funguje na principu podtlaku motoru. Elektrické přimazávání je tlakové (s čerpadlem). U turbomotoru podtlak téměř nemáte. Pokud vysvětlení nestačí prosím zavolejte vysvětlíme si to podrobněji. S pozdravem Sobotka – technik
 
Jaroslav Bajger11:20 17.08.2015
Dobrý den, koupil jsem renault grand scenic 2011 1.4 TCE 96 kw s montáží LPG magic 4, mechanickým přimazáváním. Problém je, že při jízdě , když zastavím (třeba na semaforu, přednost v jízdě) a rozjedu se, jde z průduchů větrání najednou intenzivně cítit plyn. Jako bych ho tam vstřiknul přes pylový filtr při vstupu vzduchu od motoru. Byl jsem s tím servise na test těsnosti pomocí přístroje na plyn, ale přístroj mlčel a nic nebylo nalezeno. Při připojení na diagnostiku byla nalezena závada pouze špatný zážeh na 4. válci (špatná svíčka) – mohla by to způsobovat? S pozdravem Bajger
Dobrý den, je zapotřebí udělat kontrolu těsnosti jak LPG tak i ostatních komponent nedá se s určitostí říci odkud se zápach bere. S pozdravem Sobotka – technik
 
PaulofWoCC08:26 16.08.2015
Pane Němec, určitě jsem jednoznačně pro, nevyptávat se, pokud to bylo na záruku. Co se týče katalyzátoru, tak součastný trend je, umístit ho co nejblíže motoru, logicky z důvodu co nejbrzšího prohřátí a tím plnění emisí. Informativně, jako mechanika, by mě spíše zajímalo, čím byl způsoben danný problém, ale to se v opravárenské sféře moc neřeší. :-)
 
Roman07:23 14.08.2015
Dobry den začal mi blbnout přepínač lpg-benzin nechce se automaticky přepnout musím ručně a sepne až po zahřatí ne ihned jak byl nastaven ...mám najeto už přes 70 000 km auto -ford neni třeba filtr vyměnit .mám system LOVATO..
Dobrý den, je potřeba se objednat nejspíše teplotní čidlo uvidíme jak auto napojíme na diagnostiku. S pozdravem Sobotka – technik
 
Jakub Vopelák17:44 12.08.2015
Dobrý den, na Yarisu 1,0 2007 245 tis. km, mi auto cuká na benzin i na lpg ve šech možných otáčkách, při různé zátěži zcela nepravidelně. Na lpg je to katastrofa, na benzin o 80% lepší, ale cukání nevymizí ano po x 1000km. Čím to může být? V Toyotě řekli katalyzátor (40 tis. Kč), to je blbost podle mě. Auto prošlo emisema, má nové LPG filtry, vzduch. filtr a svíčky před výměnou (ale dělalo to i s novýma). Na lpg jsem najel už asi 150 tis. km. Nějaká rada, prosím?
Dobrý den, nejspíše zapalování (cívky) ale mohou být i tlaky motoru i samozřejmě ten katalizátor a dalších 68 věcí. Doporučuji napřed nějakou diagnostiku motoru. S pozdravem Sobotka - technik
 
Petr Němec10:07 12.08.2015
Dobrý den Paulo. Bohužel motor se vyměnil celý na záruku. Chápete jistě, že jsem byl šťastný a potichu. :-) Vůbec jsem se neodvažoval vyptávat co, proč a jak. Tak se nezlobte ale jaké vlny kde a co nasává netuším. Prý tento problém mají jen moptory 1,6 CVVT. 1,4 asi tak nezahřívá kat? EGR to rozhodně nemá. Má to asi nějakou lumpárnu podobné funkce přes CVVT ale o tom také netuším nic bližšího.
 
PaulofWoCC21:14 11.08.2015
Dobrý den "Petr Němec", můžete být konkrétnější? Že by pulsování tlakových vln "vytahlo cokoliv" z katalyzátoru zpět do motoru? Vždyť průtok výfukových vln je takřka jednoznačný. Nemo máte na mysli EGR - vracejíc se spaliny do sání? otázkou je, odkud EGR čerpá spaliny... Každopádně údajně na to trpěla Fabia 1,2l 6V ... důvodem prý právě bylo EGR. Ačkoliv, diagnostikoval sem Hyundaie I10 s LPG, který vykazoval známky poškození motoru - tarokování, neklidný chod, apod. Autorizovaný servis udělal kompres.zkoušku, při které nezjistil závadu, tzn. komprese OK. Přičemž přesto přistoupil na opravu - hlava, ventily. Po opravě auto jelo krásně....dokud se nepřeplo na LPG. Pak začal problém znovu....finále? Samozřejmě závada LPG!
 
Karel17:02 11.08.2015
Pane František, podívejte se na stránky www.autogas-bartak.cz, v sekci přestavěná vozidla máme tento Ford přestavěný, nevím proč by měl být problém s umístěním komponentů,auto má dnes najeto ke 100 tisícům km,bez přímazu, při kontrole vůlí vše ok...
Dobrý den, nemontujeme zařízení BRC (pouze na některé FSI motory) proto mě neudivuje, že našli místo pro poměrně velmi skladný reduktor, nejspíše BRC Genius MAX. Spíše mě zajímá, jak tam dokázal někdo nacpat reduktor od Lovata, který je velice neskladný, natož reduktor IG1 od Landi - Renza. S pozdravem Sobotka - technik
 
František16:03 11.08.2015
Dekuji za odpoved. Urcite behem zitrka zaslu nejake foto. Ano prostoru u motoru je docela malo, ale nejak se s tim pan popral, je to slozene na systemu Lovato. Potreboval jsem si to prave overit na vice mistech s tim primazavanim. Mam strach o poskozeni ventilu. Muzete mi prosim jeste vysvetlit proc se primaz u tohoto motoru neaplikuje? Jedna se o vsechny turbomotory, ze se nedava primaz? Nebo je to jen vyhrada motoru od Volva? A jeste bych se rad zeptal na opravdu posledni vec: co si myslite o pristriku benzinu? Da se mluvit o ochrane ventilu, nebo nikoliv? Moc dekuji za odpoved a ochotu. Mejte hezky den.
Dobrý den, když se montuje do turbomotorů externí přimazávání musí se namontovat elektronické tlakové zařízení, které je poměrně drahé. My jsme ho montovali jen párkrát do přeplňovaných Renaultů. Motory Volvo jsou technicky a materiálově na vysoké úrovni proto zde není externí přimazávání zapotřebí. S pozdravem Sobotka – technik
 
František11:53 11.08.2015
Dobry den, slo mi jen o to se dozvedet jestli se u tohoto motoru dava primazavani, nebo nikoliv. Nebo jestli staci ten pristrik benzinu. Auto mam jiz na lpg predelane ale bez primazavani. Dekuji
Dobrý den, přimazávání není třeba. Mohl byste, prosím, pořídit pár fotografií a poslat nám je e-mailem? Zajímalo by nás, jak se do tak stísněného prostoru podařilo dostat reduktor :-). Děkuji, Sobotka - technik
 
František16:42 10.08.2015
Dobry den. Vkastnim Ford FocusII ST- motor Volvo (kod- HYDA) 166 kw a chtel bych se zeptat jestli se pri prestavbe na lpg dava primazavani ventilu a nebo jestli ma smysl pristrik benzinu z duvodu zamezeni poskozeni ventilu. Take jsem se nedocetl jestli.se u tohoto motoru musi po urcitych km stelovat ventily ci nikoliv. Moc dekuji za odpoved.
Dobrý den, Ford Focus ST nepřestavujeme na LPG z důvodu absence dostatku místa. S pozdravem Sobotka - technik
 
Petr Němec07:03 10.08.2015
pro PaulofWoCC: Mám stejnou zkušenost ale s motorem 1,6. Mám ho vyměněný v záruce. Důvodem je stejný problém na jaký trpí motory 1,2HTP od škodofky. Motor si přisává drobné části z katalyzátoru a poškodí se. Hyundai to dobře ví a motory v záruce celé mění. Diagnoza je jednoduchá, ztráta komprese motoru. Zda jde o písty a stěny nebo ventily už se nezkoumá. Není to nic zvláštního, motory mění ze všech nejvíc VW, a i Hyundai mění. Nová doba!
 
Tomáš11:18 09.08.2015
Dobrej chci se zeptat jak je to uvás s případnou montáží přímého vstřiku kapal fáze jde mě o přestavbu do fosuce st225 tedy 2.5 durates-he s turbem vím že by zde šla klasická přestavba sekvencí protože motor není přímovstřikový ale zase co do lepších vlastností by mě víc lákal ten kapal způsob už jen kvůly ochlazování vzduchu v sání a tedy aj lepšímu ochlazovaní spal prostoru. Takže jestli mě můžete nějak poradit nebo přímo nabýdnout službu i s cenou budu moc rád jinak bych chtěl aj info ohledně přimazávání měl bych zájem o elektronické řešení a rozdělení pro každej válec ale našel sem jen řešení pro 4válcové a ne 5 válcové agregáty:( tak ted nevm jak to je dík za vysvětlení.
Dobrý den, tento Vůz nepřestavujeme na LPG z důvodu absence dostatku místa. Vstřikování kapalné fáze neprovádíme. S pozdravem Sobotka - technik