Fórum: Odpovídáme pouze na dotazy technického charakteru. Tisknout

Přidat příspěvek do fóra
 
Hledání ve fóru

:

kaufmann17:48 25.07.2014
Dobrý den,už 2 roky užívám auto na plyn od vás namontovaný a jsem plně spokojený a ted když budu kupovat jiné auto,ford mondeo v benzínu r.v. kolem roku 2005,chci se optat co by jste mi doporučoval a kolik by stála montáž,děkuji
Dobrý den, nechápu moc dotaz, kupujete forda Mondeo, kolem roku 2005 výr. a chcete doporučení na co? Na lpg? Tam musí být taky Lovato, cena 23 990, při tom dostanete potvrzení o záruce na Lovato na celou dobu použití, další potvrzení na první emise B + LPG + revize v ceně 1 000 u nás provedené - budou zdarma, Plynařům zdar. Čadek
 
Robert14:09 25.07.2014
Ohledně čerpadla jsem podobný problém řešil u své felicie,když mi odešlo. Nakonec jsem čerpadlo nechal zapojené, jelikož dlouhá nečinnost mu nesvědčí a podle zkušeností jiných lidí tzv."zarůstá" usazeninami a nečistotami právě při nečinnosti.Takže přínos vypnutého čerpadla je přinejmenším sporný.Pro dlouhou výdrž nového čerpadla Vám spíš doporučím nejezdit s prázdnou nádrží, jelikož čerpadlo potřebuje být ponořené zvláště v těchto teplých dnech aby se chladilo.Ideální je mít 1/2 nádrže benzínu nebo trochu více a čerpadlo Vám bez problémů vydrží.
 
Franta13:55 25.07.2014
Mám problémy s palivovým čerpadlem u Fabie 1.4.Je výrazně hlučné a asi se brzy odporoučí.U regionálního servisu mi tvrdili,že co servisují Fabie,tak měnili čepadlo snad jednou.Mám tam alternativní pohon na LPG.Chtěl bych se zeptat na váš názor na zřízení vypínače palivového čepadla.Volil,bych manuální systém,to znamená,že při přepnutí na plyn a delší jízdě bych jednoduše čerpadlo vypnul.Slyšel jsem názor,že se to nemá dělat,protože proudící benzín ochlazuje lištu.Staré čerpadlo už nezachráním,ale nové bych chtěl šetřit,na lpg najeto asi 50000km.
Jestli máte klasiku - krokový motorek, můžete přidat relé na čerpadlo a vypínat. Jestli sekvent, nedělá se to. Čerpadlo u sekventu odejde pouze pokud není zaplavené benzinem, jezdíte na rezervu, Čadek
 
Barbora12:05 25.07.2014
Děkuji za rady a informace. V rodině jsme doposud měli snad všechna auta na plyn, ale vždy jsme auto s plynem již koupily, tato Fábie je první, kterou budeme dávat předělávat, takže se v tom nevyznáme moc, ale ohledně výhodnosti lpg máme léta zkušeností, proto jej chceme i do tohoto auta. Předala jsem informace mamce a půjdeme do Lovata. Děkuji moc všem.
 
PaulofWoCC18:09 24.07.2014
Vážená Barboro, ze systémů, které jsi vyjmenovala je jedno jaký bude v tvém autě. Záleží na firmě jak svou práci odvede - co do estetiky montáže, tak do její funkčnosti. Mezi Lovatem, Landi LSI Prime nejsou významné rozdíly na výdržnosti (vztaženo k Fabii). Systém Stefanelli bohužel neznám. Co se týče Stagu, proč ne, ovšem doporučuju lepší vstřikovače než Valtek typ 30. Například Hana 2000 či 2001.
Pánové, děláte jí z toho guláš, Stag? Který Stag? Nikdo nepíšete, Stag 4+, Stag premium, Stag 300 ISA 2? Pak se dostává u lepších na stejné ceny jako u Lovata, A nikdy tam nebude mít lišty co v Lovatu vydrží 230 000 km bez oprav. A Hany se dávají na vstřiky s rychlými časy, Pokud dá Landi Renzo s lištou AEB, je dražší než Lovato, pokud dá Prinse, je podstatně dražší. Plynařům zdar. Čadek
 
Jirka17:21 24.07.2014
Nechci jit proti p. Cadkovi, ale do vaseho auta r.v. 2003 bych se nedal bat dat staga, poridite ho radove o par tisicovek levneji nez Lovato, jen musite najit skutecne solidni firmu, ktera vam ho dobre namontuje, ale hlavne dobre a kvalitne seridi... Jak bylo uvedeno nize, dojezd poznate podle nulovani pocitadla dennich km, podle dojezdu, prumerne spotreby atd se orientovat nelze.. pokud budete mit lpg, je doporuceno na ochranu benz. vstrikovacu tankovat 100okt. benzin, ktery je bez BIOslozek a nezpusobuje zanaseni vstrikovacu a benzinove soustavy... plynu zdar
 
Robert15:16 24.07.2014
Pan Čadek Vám určitě doporučí Lovato :-). Já bych Vám ho doporučil taky, i když by myslím dostatečně posloužil i STAG, zvláště pokud počítáte každou korunu - což se při instalaci LPG předpokládá. Co se týká palubního počítače s funkcí ukazatele dojezdu a průměrných a okamžitých spotřeb,myslím že žádný z uvedených systémů tuto funkci pro LPG nepodporuje.Orientačně Vám poslouží diody na panýlku přepínání LPG,nejpřesnější a nejjednodušší je mazat denní počítadlo kilometrů při tankování a orientovat se podle toho - dělá to tak myslím 80 % plynařů. Budoucím plynařkám zdar !! ;-)
 
Robert15:16 24.07.2014
Pan Čadek Vám určitě doporučí Lovato :-). Já bych Vám ho doporučil taky, i když by myslím dostatečně posloužil i STAG, zvláště pokud počítáte každou korunu - což se při instalaci LPG předpokládá. Co se týká palubního počítače s funkcí ukazatele dojezdu a průměrných a okamžitých spotřeb,myslím že žádný z uvedených systémů tuto funkci pro LPG nepodporuje.Orientačně Vám poslouží diody na panýlku přepínání LPG,nejpřesnější a nejjednodušší je mazat denní počítadlo kilometrů při tankování a orientovat se podle toho - dělá to tak myslím 80 % plynařů. Budoucím plynařkám zdar !! ;-)
 
Barbora14:59 24.07.2014
Zdravím, máme s mamkou Fabii 1,4, r.v. 2003, 74kw a chtěli bychom ji přestavět na lpg. Dostali jsme nabídku na systémy Lovato, Landi Renzo prime a Stefanelli. A přiznáme se, že nevíme po čem sáhnout. Auto má na přístrojové desce display, kde můžeme vidět na kolik km nám zbývá pohonných hmot v nádrži, kolik máme aktuální spotřebu, kolik je průměrná spotřeba atd. a tak bychom byli rádi, kdyby i po přestavbě jsme měli k dispozici tyto informace ve chvíli kdy pojedeme na plyn a ne jen pokud pojedeme na benzín. Tak bych se chtěla zeptat, který z těchto systémů by byl nejvhodnější? Předem děkuji za odpověď. Šeborová
Dobrý den, pro Váš vůz bych doporučil systém Lovato má nejlepší poměr cena/kvalita. Váš palubní počítač se bude snažit i při provozu na LPG počítat spotřebu ovšem dojezd na benzín v nádrži bude fungovat dále jen na benzín. S pozdravem Sobotka- technik
 
PaulofWoCC05:56 24.07.2014
Martine, doporučil bych spíše provést kvalitnější diagnostiku motoru, analýzu spalin, apod....než zkusmo vyměnit lambdasondu s nejistým výsledkem.
 
Martin22:37 23.07.2014
Dobrý den, vlastním Opel astra G a mám zde namontováno starší LPG s reduktorem. Na lpg auto jezdí bezvadně,ale po přepnutí na benzín začne se motor dusit,střílet a je cítit benzín,tudíž špatné spalovaní a asi bohatá směs,navíc motor na sešlápnutí plynového pedálu při jízdě na benzín reaguje podivně a spíš má tendenci se dusit,ale na LPG je to v pořádku. Už se vyměnili svíčky,zapalovací lišta. Při návštěvě Oplu mi nedokázali ani z diagnostiky říct co tomu je. Po návštěvě dvou servisů s LPG jsem se dozvěděl maximálně to,že lambda dostává jiné informace od LPG a benzínu a dlouze trvá než si ŘJ opět vytvoří novou mapu. Ikdyž jsem zkoušel dle rad jezdit skoro 200 km na benzín,žádná změna. Nevím už co s tím. Jedná se o systém BRC. Potřebuje vědět ŘJ jednotka LPG která je nějaká prý "polská" informace z čidel jako je teplota motoru či poloha plynového pedálu,když je LPG přisáváno zárověň se vzduchem ? Nebo postačí výměna lambda sondy ? Pokud by jste měl nějakou radu,uvítal bych to. Předem mnohokrát děkuji za jakoukoliv radu.
Dobrý den, u Vašeho problému je zapotřebí udělat pořádnou diagnostiku jak LPG tak benzínu (kontrolu tlaku benzínu, vstřikovače atd.). Stavte se kdykoli na pár hodin a uvidíme co s tím zvládneme udělat nebo neudělat. S pozdravem Sobotka - technik
 
RobertM18:03 23.07.2014
Dobrý podvečer, mám cca 3500km po výměně reduktoru,který se vám po montáži asi na potřetí podařilo naladit. Az doposud vše OK, ale ted to začalo chcipat. Navíc se přidal neklidný volnobeh, na benzin vše v pořádku. Mohl bych se ve čtvrtek kolem 14.h. stavit na doserizeni? RM
Dobrý den, samozřejmě stavte se kdykoli. Určitě jsme Vám říkaly že po výměně reduktoru nebo repasi se musíte zastavit po 2-3.000km na doseřízení tlaku. S pozdravem Sobotka - technik
 
Stava13:51 22.07.2014
Dobrý den, prosím o radu jaký systém vybrat pro Škoda Roomster 1,2HTP 51kw. 2009 naj.63000. Rozhoduji se u Magic 4 s ř.jednotkou KME, se zabudovaným adaptérem OBD (udajné laděním palivové mapy podle kvality plynu atd..) a vstřiky jsou tam Valtec. Nebo mám na výběr nějaké Lovato nebo BRC. Děkuji za radu. Stavíček
My bychom tam udělali pouze Lovato, nebo nic. Je tam bezúdržbový provoz, máme Lovata, mají najeto kolem 230 tis.km, bez oprav - všechny. Cenově 23 990 Kč. Děláme montáže a ne abychom opravovali . Proto Lovata Čadek
 
Robert12:04 22.07.2014
Dobrý den,setkal jsem se se zajímavým názorem,kdy uživatel podtlakového systému ve škodě felicia tvrdil, že mu membrány v reduktoru vydržely 180.000 km a připisoval tuto dlouhou výdrž časté výměně filtru LPG kapalné fáze,konkrétně po 10.000 km.Je mi jasné,že výdrž membrán nezáleží jen na časté výměně filtru,je třeba vzít v potaz výrobce reduktoru,čistotu plynů,četnost jízd se studeným motorem (reduktorem) atd.Přesto by mě zajímal Váš názor na toto jakožto člověka kovaného praxí.Konkrétně zda je nějaká souvislost s častější výměnou LPG filtru kapalné fáze a výdrží membrán. Děkuji...
Filtry chytají mechanické nečistoty, membrány jsou poškozovány příměsemi v lpg. Čadek
 
Pavel10:17 22.07.2014
Krásný den, je motor 1.0 44 kW ve Škoda Citigo vhodný na přestavbu? Jsou tam prý nějaké úpravy z výfukovými plyny, nebude to dělat problémy? Kam se montuje nádrž? Je dobré dát přímaz a přístřik? Děkuj za odpověď. (Je to lautr nové auto (1500 km), tak abych neudělal nějakou chybu).
Dobrý den, přestavba realizovat jde doporučuji sytém Lovato. Nádrž se montuje místo rezervy do kufru. Externí přimazávání bych samozřejmě doporučil. Cena bez přimazávání 23.990,- s přímazem 24.990,-. U nového vozidla bych zvážil i možnost připojištění motoru při montáži LPG. S pozdravem Sobotka - technik
 
miloš rosa21:20 21.07.2014
Jsem docela rád že jste se zasmál pane Sobotko. No mě moc do smíchu nebylo když jsem řešil reklamaci motoru. Namontovali jste mi systém do nového vozu KIA venga , s přístřikem od 4500 otáček a bez přímazu. Před třemi lety Elpigaz. Všechno jde, všechno je super...Tyto motory montujeme pro Nové Město .. bez problémů.. Všichni se učíme byla to novinka. Byli jste ale suveréní. Jo bylo jezdilo to pěkně, ale motor postupně zůstal po 90.000 km bez tlaků. Vaše reakce byla jediná možná, já ji nekritizuji, potřebujeme pro pojišťovnu znalecký posudek že motor zničilo LPG. Takový posudek bohužel ale nikde na světě nikdo nikdy nevytiskl. Motor je velmi konstrukčně slabý na provoz LPG. Na to vám posudek nikdo nenapíše. A kde budete garážovat rozebrané auto než se znalec uráčí, kde ho budete servisovat jinde než ve značkovém servisu, náklady na nový motor 130.000 zaplatí pojišťovna? Ne, ti vám povolí namontovat si tam hlavu leda z vrakáče. Není to legrace to jsou drahé a vážné věci na novém autě. Já jen chci pomoci dalším aby se vyhnuli podobným katastrofám. Já měl obrovské štěstí že se mi podařilo díky perfektním lidem v servisu dostat komplet nový !!!!motor. Pokud by sem šlo vkládat obrázky klidně bych vám naskenoval servisku. jenže taková závada se napsat nemůže to by fabrika neuznala. Proto nemáte info že by někdo zaklepal motor. To prostě pak je hotovo a záruka padá. Musí se vymyslet jiná závada.... Důrazně varuji, dávejte si na tyto motory pozor, přístřik od 1200 otáček a přímaz!!! Na novém motoru mám nalítáno 60.000 s tímto nastavením a tlaky pravidelně kontroluji a drží! Všichni se učíme ale musíme si říkat pravdu a ne se hned smát.Plynařům zdar!
Přimazávání se tehdy ještě nedávalo, a přístřik jsem nikdy neviděl nikoho nastavovat pod 3 500 ot. Prošli jsme všemi možnými školeními od Italů. Je fakt že tyto motory se hodně nevydařili ale přišlo se na to až časem. Pokud se něco stane, dáváme to vše pojišťovně a ta si na to dělá znalecký posudek, a to na každé auto. Když máte volnoběh cca 950 ot, tak tím, že dáváte přístřik od 1200 ot, děláte si z něj stejné auto se spotřebou benzinu a plynu, jako jsou motory FSi a Tsi a pak už ta úspora není tak velká. Plynu zdar, a omluvte technika, nezvládl vyjadřování. Čadek
 
Martin20:52 21.07.2014
Dobrý večer pane Čadek, prosím můžete mi odpovědět,jak je možné ,že se mi do nádrže na 59l vejde při tankování při vyjeté nádrži do prázdna až 65l.Děkuji.
Na tohle mám odpovídat? Máte ruce na volantu, berte jinde, tohle jsme tady psali taky x krát. Čadek
 
Robert11:05 21.07.2014
dálnice, resp. dlouhodobý provoz ve vysokých otáčkách, který dálniční provoz předpokládá není dobrý u řady motorů hyundai/kia (obecně tím trpí všichni korejci a japonci, ale třeba v menší míře i fordi a renaulti apod),protože dochází k vyššímu zahřátí motoru nežli při provozu na benzín a trpí tím ventilový rozvod,zejména sedla ventilů a dochází k tzv.zaklepání ventilů. Načež následuje o to dražší oprava, čím je vůz novější. Značkové servisy dávají v těchto případech tzv."ruce za prdel" (a to i když máte LPG přímo od nich) a následuje většinou nechutné dohadování které končívá třeba i u soudu. Nechte si záruku potvrdit u servisu,který Vám montáž bude provádět, výslovně že přebírá záruku na díly dotčené montáží LPG,abyste podobným radostem předešel.
 
Josef08:59 21.07.2014
Dobrý den ještě dotaz jak zjistím jestli ten motor je na plyn nebo ne ,protože v jednom Hyundai servis jo ,ale musí být příprava a cena 36000 a v druhém ,že ztrácím záruku a pokud není připraven z výroby tak to nejde .A ještě proč pozor na dálnice
Toto platí pouze u autorizovaných servisů u nás ne. A zjistíte to pouze podle výpisu VIN vozidla. S pozdravem Sobotka - technik
 
miloš rosa08:13 21.07.2014
Pane Josefe nejlepší řešení je pro Vás zástavba od servisu Hyundai a máte pořešenou záruku. Dostanete kvalitní systém BRC , ale pravda za větší peníz. Pan Čadek Vám auto také perfektně přestaví, levněji .....pak ale doporučuji přístřik od 1200 otáček a přímaz ventilů. Jinak tyto motory hoří na LPG! Pozor na dálnice a dlouhodobý provoz kolem 4500 otáček!
Tak větší blbost jsem už dlouho neslyšel :-) ale aspoň jsem se zasmál. Ano záruku máte sice lépe řešenou že ji máte od výrobce a ne rozdělenou na motor u nás a kastle zvlášť ale to je asi všechno. BRC je drahé a má nejdražší servis z italských systémů (příklad vstřikovače BRC kus cca 3,500-4.000,- LOVATO kolem 1.000,- atd.). Autorizovaný servis neumí servisovat LPG jezdí k nám na opravy. Motory na LPG hoří ??? možná na BRC nám ještě žádný motor neodešel alespoň co vím. Přístřik od 1.200ot v žádném případě až od 4.000ot + ex. přimazávání. S pozdravem Sobotka - technik