Fórum: Odpovídáme pouze na dotazy technického charakteru. Tisknout

Přidat příspěvek do fóra
 
Hledání ve fóru

:

sipka08:03 19.04.2014
Dobrý den, četl jsem že Dacia na lpg z výroby má upravenou hlavu motoru a ventily. Levněji ale vychází varianta koupit Dacii bez lpg a nechat si to dodatečně namontovat třeba u Vás. Mám však obavy z toho, že Dacia nedělá úpravy motoru (hlava, ventily) jen tak. Stačilo by tedy přimazávání ventilů?
Dobrý den, do Dacie Lovato nebo Landi Renzo a zapnout přístřik ve vyšších otáčkách. A ještě přidat Vap Saver na přimazávání sedel a ventilů. Buď u nás, nebo jiný servis a máte jistotu, že se Vám nikdo nebude vymlouvat na servis. Toto zařízení zde montuje 200 firem, možná víc a servisují to taky. Originály montáže lpg z výroby - velký problém se servisem. Holandské systemy zde nikdo neumí a nesevisuje. A oroginály z Italských komponentů můžou mít a hodně mají kodované řídící jednotky a nedostane se do nich ani autopordejce, který Vám auto s originální vestavbou lpg prodá. To je prostý fakt, akorát Vám to nikdo z nich nepřizná dopředu. 100% jistotu servisu máte jen u české dodatečné zástavby. Plynu zdar Čadek
 
PaulofWoCC18:03 18.04.2014
Pro Romana: Předpokládám že systém LR Omegas má diagnostickou zásuvku někde u ŘJ LPG. Ovšem ještě je nutno vědět jaký software je v jednotce obsažen a jestli jej někdo má. Pak by defakto neměl být problém dannou závadu najít.
 
PaulofWoCC17:59 18.04.2014
Pro Roberta: Co jste vypsal, máte pravdu. Komfort? Třeba vracení do BA na jakýkoliv problém. Např. předjíždíte a v tom momentě dojde LPG. Je to maličkost, která ve vhodný okamžik má velkou sílu. Střílení....je to "bubák", ovšem vžijte se do mé role montážníka. Udělám auto na klasiku - klasika ochudí směs nebo mechanický stav motoru, zapalování už má něco za sebou, může být "načaté". Vy ujedete 3tis KM, auto vám např. 2x střelí a poté se začne auto divně chovat na benzín, protože váha se z toho nevzpamatovala. Co uděláte vy? Dojedete mě řádně opepřit život. A to počítám pouze váhu, sem tam to odskáče airbox, semtam sací harmonika. Když vám tam dáme Stag, což doporučuju na starší vozy (máte na výběr i jiné typy filtrů i vstřikovačů), tak při poškození svíčky poznáte, že motor nějak divně kucká. Nehledě na to, že se ta závada hledá líp. Kolikrát můžu zkusit jestli jsou svíčky OK, jestli ještě střelí č nikoliv??? Klasika byla úžasná, píšu to tu podruhé. Ale její život vyhasl variabilním časováním ventilů, nástupem euro norem a EOBD. P. Čadek dělá sekvenci poměrně zalevno, opravdu vzhledem k úskalím......je to na zváženou. 1X za 15000km filtr za 200kč, (u lišty valtek30)jednou za cca 30000km čištění lišty za 700-2000kč. Za těch pár let jsem se už něčemu přiučil a vždy volím cestu nejmenšího zla.
 
Roman17:05 18.04.2014
Dobrý den, mám Dacia Sandero na LPG z výroby. Dokážete poskytnout LPG servis na tento vůz? Potřebuji údržbu, na volnoběch zdechne :(
Do Dacie, Když jste chtěl z výroby, tak se vším všudy i s jejich servisem. Tam můžou být kodované řídící jednotky benzinu. Čadek
 
Robert09:11 18.04.2014
pro PaulofWoCC: jasné,chápu,že klasika je pro montéry na takovém autě jisté riziko a že i z důvodu vyšší ceny a nákladnějšího následného servisu preferují sekvenci.To chápu a nikomu to nemám za zlé.Nejde mi ovšem do hlavy Vámi zmiňovaný vyšší komfort provozu.Klasiku mám na felicii a neumím si představit komfortnější a méně náročný systém:nastartuji, okamžitě po startu zvýšením otáček přepnu na LPG a jedu.Jediné co dělám je,že tankuji,po 40-50kkm vyměním filtr kapalného LPG a dejme tomu za 5 let/100 kkm membrány reduktoru.Sekvence oproti tomu navíc vyžaduje + filtr plynného LPG po 20 kkm,cca po 50 kkm repas lišty, vyšší choulostivost na nekvalitní LPG a celkově je složitější systém daleko náchylnější k poruchám nežli centrál.mix.Nehledě na vyšší náklady provozu např. v zimě,kdy sekvence přepíná až po 3-5 km;klasika ihned.Při krátkém pojíždění po městě v sekvenci nemám v zimě šanci vůbec LPG uplatnit.Nechci hanět sekvenci,pro někoho kdo jezdí dlouhé trasy v kuse má jistě svůj půvab,ale přesto bych si rád poslechl,v čem je sekvence oproti klasice komfortnější.
Dobrý den, rozdíl mezi klasickou zástavbou a sekvenčním vstřikováním je docela propastný (podobně jako klasická zástavba a karburátor) těžko zde popisovat byl by to takový román na pokračování. Felicie 1,3 na klasickou zástavbu funguje bezproblémově ale Felicie 1,6 a Octavie všechny již jedině na sekvent. Téměř všechny dřívější zástavby takových motorů se později stejně předělávaly z důvodu ne příliš dlouhé funkčnosti (nikoho nebaví takovéto motory na klasiku co 3měsíce přelaďovat atd.). S pozdravem Sobotka - technik
 
iva18:45 17.04.2014
dobry den,,,mam dotaz koupila jsem v italii ford fiesta 1.2 benzin a LPG bylo montovano primo u firmi ford ,,, chtela bych ho prihlasit zde v cr je to mozne ?? mam i c.o.c. list,,, je mozne ze mi ho zamitnou ?
Musíte to mít napsané v dovozovém TP, že tam byl plyn legálně namontovaný a v Italii schválený. Pak se udělá u nás dovozové emise LPG, Benzinu, revize a hotovo. Čadek
 
PaulofWoCC16:34 17.04.2014
Pro Robert: Co se týče Felicie 1,3 SPI i MPI, tak zde není problém klasika, ba naopak vstřikovací zařízení u 1,3MPi je trošku problém. Co se týče Felicia 1,6 a Octavia (jakákoliv) je "krok zpátky" to udělat v klasice, ať už je sání jakékoliv. Prvotně problém se zpětným zášlehem a jeho dopadech a druhá věc je komfort provozu...
Ano, jak jsem psal já, sekvent uděláme, klasiku jinde. Čadek
 
Kov ář13:42 17.04.2014
Dobry den, uvažuji o přestavbě na lpg chevrolet orlando 1.8 .Jaky doporučujete system ,aby dobře auto šlapalo .Četl jsem,že tento motor si s plynem moc nerozumí, mam z toho docela obavu motor ma najeto pouze 15000 km.Dale by mě zajimalo jaka bude spotřeba oproti benziu.Dekuji pěkny den.
Dobrý den, kdybyste si přečetl pár příspěvků níže, dočetl byste se, že Orlando i Cruze si s plynem - lpg - rozumí, ale že tam musíme dát jiné lišty. Takže cena je 23 990 za Lovato nebo 24 990 Landi Renzo, ty umí tato auta.a budete určitě spokojený. Ještě bych tam doporučil Valv Saver na přimazávání olejíčkem k sacím ventilům, s přesným dávkováním, to je rozdělovač. To je navíc 1450 Kč. A 1 000 je navíc za spodní toroid dole pod vozidlem. Plynu zdar, nechte to udělat od pořádné firmy. Tady na moravě od mé, od Fedora v Prostějově, nebo HV Gas Jičín. Spotřeba je velice podobná benzinové. Čadek
 
Robert08:31 17.04.2014
Zdravím,rád bych navázal na dotaz ohledně klasické zástavby s centrálním mixem do staré oct I s kovovým sáním. Měl jsem zato,že možnost klasické zástavby je právě odvozena od kovového sání,aby nedošlo při zpětném šlehu k roztrhnutí plastového sání.Je opravdu takový rozdíl v konstrukci motoru mezi felicií/prvními fábiemi s kovovým sáním (kde klasika bez problémů funguje) a oct I také s kovovým sáním? Protože časem také uvažuji o koupi podobného auta a preferuji kvůli nenáročnosti a jednoduchosti zástavbu s centrálním mixem,zajímá mě to. Případně poradíte nějaké podobně spolehlivé vozidlo stejného stáří a kategorie jako oct I, kde nemusí být sekvence a stačí centrální mix?Díky.
Dobrý den, je veliký rozdíl mezi Oktávií a starou Feklicií. Hlavně v čidlech, felicie nemá nic, Oktávie poměrně dost. Když střelí Oktávie, odejdou čidla, viděl jsem zlikvidované klapky , - s potenciometrem je poměrně dost drahá. Montovalo to HL Propan, dávali do prvních Oktávií, protože nebyly sekventy protišlehové klapky, ale malé průměry. Viděl jsem dvě místnosti plné zničených sání. Nikdy jsem toto nenechal ve své firmě dělat. Pak jsem taky nenechal dělat jiné věci. Bylo špičkové BRC ale jejich system Just ani Just Heavy jsem nikdy nenechal montovat. Ostatní firmy se s tím natrápili moc. Nedělal jsem hodně systemu a materiálů dalších,nebudu to zde jmenovat.Proto Vám klasiku do Oktávie neuděláme, jsou sekventy a buď si ho nechte udělat od nás, nebo klasiku, ale jinde. My montujeme pouze to o čem jsme přesvědčeni, že se nám nevrátí. Plynu zdar Čadek
 
RobertM19:01 16.04.2014
Pro TOM: mám stejný motor v jedničkové Octavii, můj známý plynař mě poradil platinové svíčky DR15YPP-1 a nelituji toho, jsou namontovány necelých 50000km a jsou v pohodě, silvery vydrží 20000km a jdou do kopru a vzhledem k složitosti výměny u mého motoru (demontáž sání nebo polámané ruce) jsou mnohem výhodnější. R.
 
Jaroslav16:49 16.04.2014
Nissan Note 1.4. 65Kw r.v.2012 najeto 23000Km motor CR 14DE,rád bych tam nechal instalovat Vámi doporučené Lovato,ale zjistil jsem,že Lovát jsou cca 4 druhy a splňují euro 4 a já mám euro 5.Mám v tom trochu zmatek.Děkuji za vysvětlení Jaroslav
Máte zmatek, tam záleží jak na typu elektroniky tak hlavně na rychlosti vstřikovacích lišt lpg . Třeba na euro 5 jsou určené Hany atd. Dáváme je ale i do aut s Euro nižší, nemusí tam být jen Hany, ale i jiné, atd. Běžte do servisu, kde tato auta montují a ne ke garážníkovi. A po montáži se Vám nesmí stabilně rozsvěcet Vaše chybové kontrolky, to máte jako kontrolu dost. Plynu zdar, Čadek
 
René16:12 16.04.2014
Dobrý den, mám Škodu octavia 1.8 /92 kw 20v bez turba/ je to rok výroby 1997, s starším typem tohoto motoru /má ještě kovové sání motoru, ne plastové jako novější od r.v. 98/. O montáži uvažuji v nejbližší době do max cca 2 týdnů. Vzhledem k tomu že to je starší auto rád bych investici do LPG zařízení chtěl co nejnižší. Ctěl bych se zeptat na cenu u tohoto typu motoru jestli odpovídá ceně 19.900,-Kč a ještě bych se zeptal co znamená přestavba LPG klasickým způsobem. Zde uvadíte o cca 3000,- nižší cenu. Pokud by to bylo možné, nemá tato montáž větší vliv na spotřebu? Díky za info o ceně a případné možnosti zvolit klasický typ montáže. S pozdravem Holý
Cena 19 990 je za polský sekvent Stag, nebo Kompakt, které zde budou fungovat. Klasický způsob je s centrálním mixem a řídící plynovou jednotkou třeba Stag 100, nebo 150 nebo Bingo, nebo něco podobného. Toto ale moje firma do Vašeho auta nenamontuje, tam by byly rizika zpětného šlehu a další tak velká, že radši přijdeme o zákazníka, takže buď sekvenční plyn , nebo u nás nic. Mějte se moc príma, a pozor na toto, klasika tam třeba bude fungovat měsíc,dva, pak se změní plyn, nebo se víc opotřebují svíčky a je neštěstí hotové. Rozstřelené sání může být škoda za 10 000 s čidly,odtah třeba ze Slovenska další tisíce. Čadek
 
Jaroslav14:14 16.04.2014
Dobrý den,mám ještě jeden dotaz mám Nissan Note 1.4.2012 euro 5 mohu nechat namontovat Lovato,které pracuje do euro 4? Děkuji Jarosla
Dobrý den, bohužel neuvádíte jaký máte motor (obsah, výkon, kód motoru). S pozdravem Sobotka - technik
 
Tom12:04 16.04.2014
Dobry den. Chci nechat predelat na LPG Octavii II 1,6Mpi 75Kw BSE (Lovato easy fast smart) a rad bych vedel jake pouzit svicky. Na forech a v LPG servisech se dovidam ruznorode informace ohledne Brisk orig. DX15LTC-1/LPG DR15YS-9 nebo Bosch 02 42 24 05 93. Zaklad by mel byt asi jednoelektrodova. Dekuji
Dobrý den, přestavbu na toto zařízení Vám schvaluji máme s nimi velice dobré zkušenosti a jedná se o spolehlivé zařízení za přijatelnou cenu. Svíčky používáme Brisk DR15YS vydrží těch 15-20.000km dají se použít i uvedené Bosch nebo originál (možná vydrží i o něco více km). Doufám že odpověď stačí kdyby ne tak se ozvěte na autolpg@email.cz. S pozdravem Sobotka - technik
 
David10:43 14.04.2014
Dobrý den, mám Focuse I, 1,6 74 kW s přestavbou od Vás z 1/2010 systém Elpigas. Nedávno, po cca.70 tis. km, jste mi poprvé měnili pístky ve vsřikovačích. Pochopil jsem správně z předcházejících odpovědí zde na fóru, že kdybych měl Lovato, tak by tohle nebylo určitě potřeba? Že lišta je bezúdržbová, tzn. že je nerozebíratelná a tím pádem v případě problémů, se musí měnit celá lišta? Na kolik pak taková výměna příjde? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, je to tak jako všude jinde. Vám jsme montovali Elpigaz, to bylo v době, kdy toto bylo nejlepší.Elpigaz měl první řídící jednotky s EOBD od AEB itálie. Od té doby vývoj pokročil, elpigaz nestačil s dechem, proto ho už 3rok nemontujeme a děláme jiné značky ale všechny s elektronikou AEB dál. Lišty co má Lovato nejsou bezúdržbové-nerozebiratelné,ale je fakt, že naše špinavé plyny,co má celý východní blok / ČR,Polsko,Maď. a Sk/ touto lištou projdou a nemají vliv na nastavení . Psal jsem zde, že máme podnikatele, kteří za ty 3 roky co montujeme Lovato s novým typem lišt , tak mají najeto přes 200 tis.km a my jsme ani jednomu neměnili pístky.Ale dají se měnit, revizní sady jsem na to nakoupil, ale zatím nepoužil. Celá lišta Valtek 30 výměna za novou stejnou stojí 2 500, celková oprava lišty je za 1500, a Lovato nová lišta 3 600 Kč. Opravu jsme nedělali žádnou,cena by byla stejná jako u Valteka 30. Stačí? Plynu zdar. Čadek
 
Boris23:41 13.04.2014
Alfa Romeo 166 2ts opet rostrelene sani muzu v uterek prijet na kontrolu po poledni smrdi z teho plyn, asi nebude neco v poradku dekuji.
ano, Čadek
 
Lukáš11:50 13.04.2014
Dobrý den, Add1. Mám Š O1 1.8 20V 92kW. LPG tartariny etagas. Jedná se mi o svíčky. Jaké by jste mi doporučil pane Čadek? Nyní jezdím na Brisk DR15YS. V AGV mi doporučili, dali nějake Bosch, už nevím. Problém je v tom že mi jakékoliv svíčky nevydrží ani 10t km. Projevuje se to pak cukáním a střílením. Add2. Uvažuji o druhém autě a plynu. Chtěl by jsem co nejmladší kus Š O1 1.8 s turbem. A jde mi o to pokud seženu pěkné RS, je rozdíl v motáži LPG, jeho spolehlivosti a ceně o proti obyčejné 1.8 110kw. Děkuji Lukáš
Svíčky, nejlepší jsou NGK specielně na plyn, stojí cca 850 Kč/kus.Ty by mohli vydržet 45 000 km, my dáváme Brisk DR YS, postříbřené, a vydrží kolem 20 - 25 000 km. Cena za kus 100 Kč. I s výměnou. Rozdíl v ceně montáže u 1,8 turbo, nebo RS není, pokud vezmete Lovato, to je v nejmenší verzi na 120 kW, takže stejně se u nás neplatí příplatek za turbo. Pokud byste dával polský sekvent, ne Lovato, ano bude rozldílná cena asi o 2 000. Spolehlivost je dobrá u obou typů, Lovato navíc umí asi o 50 funkcí při ladění navíc.A jsou tam bezúdržbové lišty. Některá Lovata od nás mají víc jak 200 tis.km, a nic se nedělá s lištama.Valtekové lišty od Stagů by za ty km už měli 3 - 4x měněné pístky, cca kolem 1500Kč/za jednu výměnu. Čadek
 
Marek09:43 13.04.2014
Dobrý den, mám Fabii Combi 1,4 16V 74kW, r.2001, najeto cca 105tis. Chtěl bych přestavět na LPG vč. přimazávání VAP Saver. Náklady návratnosti počítají pouze s přestavbou a spotřebou vozu. Kolik udělá servis, revize a doplňování směsi pro přimazávání? Jak často je třeba doplňovat VSE? Může být tento typ motoru rizikový, (sání hliníkové)? Děkuji za odpověď.
Vap saver stojí 1 litr 500 Kč, vydrží cca na 10 000 km, u Fabie určitě.Revize 300 Kč ,1 x ročně.Rizikový není, sem se přece Vap Saver ani jiné přimazávání vůbec nedává. Pokud tedy najedete ročně 10 000 km, počítejte náklady na Vap Saver a na revizi 800Kč/10 000 km = 8 haléřů na 1 km náklady navíc.Po 20 000 oba filtry + seřízení 1045Kč /20 000 km = 5 haléřů na 1 km opět navíc. Plynu zdar i těm málo odvážným. Čadek
 
Jaroslav19:09 12.04.2014
Ještě mám jeden dotas prosím,je přístřik benzínu lepší než přímaz a je levnější na provoz? Jaroslav.Děkuji
To jsou dvě rozdílné věci, benz.přístřik se zapíná nad určité otáčky a přímazávání jede stále. Dává se na krizová auta oboje. Zde bych to dal. ˇˇCadek
 
Jaroslav18:17 12.04.2014
Dobrý den,mám Nissan Note 1.4. 65Kw r.v.2012 najeto 23000Km.Rád bych mu dal LPG,můžete mi poradit?Já se orientoval v holandském systému Prins za 26000Kč,nebo SGI nejnovější systém s membránovými vstřikovači za 32000Kč i s přímazem.Ptal jsem i na ceny servisů.Každych 10000,nebo 1 rok revize,výměny plyn.filtru,seřízení a přímaz 1400Kč,po 50000Km vyměna kap.filtru.Zdá se mi četnost servisů až neadekvátní a dost drahá.Já najedu 23000Km,téměř 3000Kč ročně se mi zdá hodně.Můžete mi prosím zdělit,jestli máte servis v Praze,nebo Ustí nad Labem.Děkuji Jaroslav
Dobrý den, servis v Praze nemáme, dejte si tam Lovato, máme montáže, které na toto najeli více než 200 tis.km, dodnes se tam neměnilo skoro nic, lišty,filtry,prostě nic. Mějte se Čadek