Fórum: Odpovídáme pouze na dotazy technického charakteru. Tisknout

Přidat příspěvek do fóra
 
Hledání ve fóru

:

Igor12:54 19.12.2016
Dobrý den, prosím o sdělení, zda lze u Vás přestavit na lpg vozidlo Opel Zafira 1.4 TURBO (88kW/120k), v kladném případě jaká je cena, zda je nutný přímaz, jaký systém a zda nemáte s tímto motorem špatné zkušenosti. Děkuji.
Dobrý den, montáž možná je, špatné zkušenosti nemáme. Cenově: systém LANDIRENZO (cena 24 990,-). Pokud máte toroidní nádrž místo rezervy umístěnu v kufru (vnitřní) je do objemu 52 l v základní ceně montáže, tedy 24 990,-. V případě externího toroidu (venkovní, pod vozidlem), je příplatek 1000,- Kč. Potud tedy ty „lepší“ zprávy. Vzhledem k tomu, že jde o TURBO, musí být doplněno o externí přimazávání, ale ne mechanické, které by bylo za 1500,-, ale elektronické a zde je cena cca 8000,- Kč. Celková cena montáže by se tedy v té "nejhorší" variantě se spodním toroidem pohybovala okolo 34 000,- Kč vč. DPH. Hezký den, J. Čadková
 
Marek S.09:48 19.12.2016
Pro Radima s Petrem, inženýrské smíšky. Jen jsem se ptal. Z logiky, když otevřenou nádrž zavřete ventilem tak je její obsah cca 39l vzduchu, tedy vzduchu o pouze atmosférickém tlaku. Když pak nádrž poprvé plním LPG, tak ta náplň LPG stlačuje předchozí náplň atmosférickým vzduchem a to nejde do nekonečna, Proto se tam vleze zřejmě na poprvé plynu méně. Dnes při 5 tankování se mi tam už vešlo normálně co dřív, tedy cca 31l. Od začátku jde o skutečnost, že po výměně nádrže, nic víc se neměnilo, kromě těsnění, nastala situace kdy šlo naplnit na poprvé jen ani né 26l LPG do nádrže o objemu 39l. Nejsem rozhodně zastánce maximalizace dojezdu a plnění LPG nádrží nad 80 - 90 % jejich objemu. Polohu multiventilu jsme překontrolovali, je správná podle montážního návodu. Ve výsledku je to už jedno, nádrž lze již naplnit na mez původního rozsahu, tedy není co řešit. Jelikož jsem hledal i jinde v oceánu internetu, našel nejeden identický "problém" přesně identicky po výměnění nádrže LPG. Děkuji
 
Petr09:18 16.12.2016
ještě jednou pro Marka - čím více vzduchu v nádrži - tím levnější provoz tvého auta, stačí pouze otevřít nádrž a ta si nasaje množství vzduchu podtlakem sama, pro delší dojezd bych ti ještě poradil 10kg bombu P-B na záda a propojit rovnou do válců motoru, návod najdeš v pořadu Urob si sám
 
Radim19:44 15.12.2016
Marek S. 12:01 15.12.2016 Ty seš ale "inženýr"
 
Marek S.12:01 15.12.2016
K příspěvku "Marek S. 17:40 11.12.2016" Dobrý den. Děkuji za odpověď. Zajímavé, ale předpokládám, že profesionální servis LPG zařízení by snad multiventil měl namontovat do správné, nařízené polohy. Napadla mne osobně věc, že nová nádrž nebyla takzvaně odvětrána, byla "plná" atmosférického vzduchu, který vlastně i po natankování zabírá přes stlačení LPG plynem určité místo. Jen teď nevím, jak vzduch dostat ven, pokud se tedy postupně sám neodvětrá přes vstřikovací zařízení, vlastně jako určité, dočasné ředění LPG. Při montáži nové toroidní LPG nádrže se skutečně provádí její odvětrání? Je teorie o zbytku stlačeného vzduchu možná? Děkuji, Marek S.
Dobrý den, nádrže jsou standardně dodávány "otevřené", přesněji bez multiventilu, který ji pak uzavírá a je kompletován až při samotné montáži či výměně. Atmosférický tlak nemá vzhledem k tlaku LPG v systému žádný vliv. Hezký den, J. Čadková
 
Tomáš Karas12:04 14.12.2016
Dobrý den, mám Toyotu Celicu 1,8 z roku 1995. Zajímalo by mě jestli je pro tento typ nutno použít přimazávání ventilů. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, pro tento typ není nutné přimazávání. Hezký den, J. Čadková
 
Marek S.17:40 11.12.2016
Dobrý den. Na autě mám LPG instalaci Elpigaz a v minulých dnech jsem byl v servisu na výměně toroidní LPG nádrže. Původní i nová mají objem 39l. Do staré nádrže jsem byl schopen natankovat při plném vyjetí cca 32l, do té nové natankuji při identickém vyjetí maximálně 26l (zatím jsem tankoval pouze 3x). Při výměně nádrží se multiventil pouze přendal, byl již měněn samostatně před dvěma roky. Věděl by jste, kde může být problém a proč nemohu naplnit novou nádrž na oněch cca 80% Děkuji, Marek S.
Dobrý den, těch 32 l odpovídá 80% plnění, což je v pořádku. Problém, který popisujete, by mohl vznikat díky změně úhlu plováku při přemontáži. Hezký den, J. Čadková
 
Jirka15:47 10.12.2016
Cisteni nabizi i nejmenovana cerpacka v Holasicich.. jmenuje se to Chemtane, da se to pred plnenim LPG na redukci a pak se to napere s LPG do nadrze, je to mala lahvicka cca 100ml? Doporucuji to kazdych 5000km, cena 200kc..jestli to ale funguje nikdo nevi, tezko rict, jestli to pomaha nebo je to jen fake jak vytahnout z lidi lowe.. cauec a hezke svatky vsem plynarum !!
 
PaulofWoCC06:10 08.12.2016
marek1 - pokud máte novou montáž LPG, případně montáž mladší 1roku, tak bych to neviděl problémové. Pokud ovšem máte montáž starší 2let, tak bych to pravděpodobně moc nedoporučoval. Jde o to, že veškeré nečistoty dle mého názoru pujdou do vstřikovačů - je jen otázka, jestli ty vstřikovače to nárazové čištění ustojí nebo neustojí. Samozřejmě reduktor vám to zlehka vyčistit může, ale není to oprava konkurující opravě reduktoru, při které dochází mechanické čištění reduktoru a jeho výměně membrán. ;) (Samozřejmě lze použít to aditivum i u starších montáží než 2 roky, ale předem říkám - vyměnit před aplikací aditiva oba dva filtry LPG a po aplikaci a vyjetí cca 1-2LPG nádrží paliva opět tyto filtry vyměnit)
 
marek117:42 07.12.2016
Zdravím všechny plynaře, vyděl jsem na jedné čerpačce LPG od Flagy, že nabízí nějakou čistící emulzi/aditivum. Vstříkne se (asi200ml) před tankováním LPG do nádrže a měla by údajně vyčistit celý LPG systém a navázat na sebe vodu, která se usazuje v nádrži! Jaký na to máte názor? Díky naschle.
 
Ladislav17:28 07.12.2016
Dobrý den, chci kupovat Citroen C4 Grand Picasso 1,6 THP motor 5FV ale chtěl bych se zeptat jak to je se spotřebou benzínu píšete "V praxi je pak poměr spotřebovaného paliva: při úsporné jízdě cca 95% paliva LPG a 5% benzín při vysoké akceleraci se spotřeba paliva mění v poměru cca 65% LPG a 35 % benzín" ale při jakých otáčkách se musím držet abych měl co nejlevnější provoz tedy jel hlavně na LPG ? Díky za odpověď
Dobrý den, záleží na nastavení řídící jednotky, ale obecně lze říct, že byste při "úsporné" jízdě neměl překročit cca 3500 otáček.Hezký den, J. Čadková
 
Jan10:33 06.12.2016
Dobrý den, mám v autě namontován systém Elpigaz je možné u Vás auto servisovat. Děkuji
Dobrý den, určitě ano :). Zdravím, J. Čadková
 
Antonín15:18 04.12.2016
Zdravím, v odpovědi na jiný dotaz ze dne 25.1.2016 píšete toto: „u Opelu Omegy se dá (...) umístit toroidní nádrž na "stojáka" místo rezervy.“ Chtěl bych se prosím zeptat, jestli jste u Omegy sedan takto už někdy nádrž montovali. Bylo by to výrazně finančně náročnější než v případě, že rezerva je v podlaze zavazadelníku? Je na přestavbu vhodný motor 2.2i (Omega B po faceliftu 1999–2003; kód motoru Y22XE)? Děkuji moc.
Dobrý den, toto umístění toroidní nádrže je rozhodně technicky náročnější, což se musí promítnout i do ceny montáže. Instalovali jsme do Mercedesu, zde bylo "na stojáka" umístěno již rezervní kolo. Přesnější cenu Vám dokážeme říci až po zaměření přímo ve vozidle, po upřesnění velikosti nádrže, atd. Jinak obecně v tomto případě lze použít systém Lovato nebo LANDIRENZO, oboje bez externího přimazávání. Krásný den, J. Čadková
 
Radek20:42 02.12.2016
Dobry den , chtel bych lpg do Ford Fusion 1.4 , je potreba primazávání ? jaká je doba montáže ?jakou mate zkusenost s tímto vozem ? Děkuji
Dobrý den, do vozidla ford Fusion montujeme systém LANDI RENZO s přimazáváním ventilů. Cena je 24.990,- + 1.500,-.Tyto vozidla jezdí běžně na LPG. Macháč D. technik
 
Luboš01:01 02.12.2016
Dobrý den, chci se zeptat, na kolik by vyšla přestavba na LPG. Jakého výrobce poporučujete a jestli je nutné přimazávání ventilů. Jedná se o Citroen Berlingo 1,6 16v 80kW r.v.2001. Nádrž bych chtěl venkovní toroid co největší se tam vejde. Děkuji
Dobrý den, do vozidla Citroen Berlingo montujeme systém LOVATO s podtlak. přimazáváním ventilů. Cena systému je 23.990,- +přimazávání 1.500,-. Ke zjištění přesné velikosti nádrže je třeba vyměřit prostor na Vašem vozidle. Pokud budete mít s autem cestu okolo, zastavte se tu na chvilku, řekneme Vám možná řešení. Macháč D., technik
 
Franta13:47 26.11.2016
Dobry den.Jaky typ lpg+cena a pokud vubec lze prestavet vuz Toyota Avensis 1.6 VVT-i 16V 81kW ,r.v.2002,najeto cca 200 000km? Dekuji
Dobrý den, přestavět lze, systém LANDIRENZO s externím přimazáváním, cena vč. toroidní nádrže a DPH: 26 490,- Kč. Hezký den, J. Čadková
 
Libor09:59 24.11.2016
Dobrý den, mám v Renaultu Scénic r.v. 2012 systém Elpigas. Dosud vše OK, ovšem nyní velmi často prudký pokles otáček a následné chcípnutí motoru při vyřazení rychlosti např. v křižovatce nebo při jízdě na volnoběh, popř. zařazení zpátečky. V servisu závada nebyla odstraněna. V městském provozu je tato závada z důvodu neustálého opětovného startování velmi nepříjemná. Může se stát, že motor chcípne dříve, než zařadím a nerad bych zničil motor nějakým přeskočením rozvodů, navíc s autem jezdí i žena, pro kterou je tento problém při řízení o to větší. (Dosud bylo na LPG najeto cca 60.000 km, filtry a svíčky vyměněny. Prosím a předem děkuji za radu.
Dobrý den, mohlo by jít o dvě příčiny: špatné seřízení, případně špatné vstřiky a seřízení. Nevíme, jaké vstřiky máte, zda by šlo v případě jejich špatné funkce o repas nebo výměnu. Vše se zjistí až při diagnostice. Hezký den :), J. Čadková
 
Robert13:25 23.11.2016
Jiří, já bych ve změně systému neviděl vůbec žádný problém. Ve velkém i malém TP je pouze zápis o zástavbě systému LPG, v malém TP je dokonce uvedeno pouze palivo BA95+LPG, takže žádná kontrola na silnici nemá možnost toto odhalit. Jediný problém může teoreticky vzniknout při STK, ale vzhledem k velkému množství různých zástaveb a systémů LPG nemyslím, že by tomu někdo nějak velmi rozuměl. Co mám zkušenost, na STK jsou rádi, že se LPG nemusí nějak zabývat, maximálně zkontrolují platnost revize a expiraci tlakové nádrže a to je tak vše. Navíc vyměněné komponenty se dají zaznamenat do přílohy k TP - revizní zprávě, takže i v tomto ohledu by měl být úřední šiml uspokojen a neviděl bych v tom žádný problém...
 
Jiři10:29 23.11.2016
Zdravím,budu si nechávat předělat systém icom jtg na lovato lpg vůz Subaru.Musí se po výměně hlásit na městském úřadě na změnu v TP?
Dobrý den, pokud máte v TP uvedenu infiormaci, že vozidlo má alternativní pohon LPG, není tam třeba provádět změny. Bude nutná nová - aktuální revizní zpráva a na ní uvedený typ systému, který tam po přestavbě skutečně budete mít. Jinak se ještě můžete dotázat na magistrátu - odboru dopravy v místě, kam spadáte, občas si úředník vyloží zákon po svém a trvá na jiných věcech, než je běžné. Hezký den, J. Čadková
 
Martin D.09:51 19.11.2016
Dobrý den, mám Škodu Octavii 1, 1,6, 75kW, rv 2001. Koupili jsme i s plynem z Holandska před cca pěti lety. Po dvou letech jsme měnili nádrž, protože již uplynula doba na výměnu. Loni jsme vyměnili i řídící jednotku lpg a od té doby začly problémy. Přepínalo se na benzín při povolení pedálu plynu, takže jsem musel pořád přidávat, jinak se relativně často přeplo na plyn. Garážový opravář, co nám to dělal si s tím moc neví rady. Poslední dobou mi to začlo dělat dokonce to, že jednak ráno jsem normálně nastartoval, ale po chvíli se vypla řídíví jednotka lpg, takže se do motoru nedostával ani plyn a ani benzín. Tak jsem vytáhl pojistku od řj lpg a jel na benzín. Po pár km jsem pojistku vrátil a jel zase na plyn. Bohužel se ale stalo i to, že se jednotka vypla za jízdy, což bylo velmi nepříjemné. Tak bych se chtěl zeptat, jestli vás napadá, co by mohlo být špatně, případně jak to máte s časem na dílně, že bych se třeba příští týden zastavil. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, v tomto případě je potřeba začít pořádnou diagnostikou. Co se volného termínu týče, pak bychom se na to mohli podívat během tohoto týdne ve čtvrtek, případně v pátek. Zavolejte, domluvíme se na konkrétním termínu. Hezký den, J. Čadková