Montáže CNG do motorů FSI, TSI, GDI Tisknout

Nově jsou k dispozici plynové instalace do vozidel s přímým vstřikováním benzínu. Systém využívá nové strategie, která zabraňuje poškození benzínových vstřikovačů při provozu vozidla na CNG. Řídící jednotka, která je používaná u tohoto systému, je odlišná od řídících jednotek, které se používají pro klasické sekvenční vstřikování.


U motorů FSi bylo největším problémem zabránit při jízdě na cng přehřívání vstřikovačů a jejich následnému zadírání. Italské firmy vyřešily tento problém následujícím způsobem: každé auto se vstřikováním FSi vzali na brzdové válce a najeli si postupně všechny režimy jízdy. Přitom změřili zahřívání vstřikovačů a podle toho pak nastavili řídící jednotky CNG, takže řídící jednotka automaticky v závislosti na zatížení motoru dávkuje typ paliva (benzín – CNG). Pokud jedete s vozidlem v klasickém úsporném režimu, kombinace otáček a zatížení nechává většinou jako palivo CNG. Pokud budete motor vozu vytáčet do vysokých otáček, bude řídící jednotka přepínat při vysokém zahřátí vstřikovačů častěji do benzínového režimu.


V praxi je pak poměr spotřebovaného paliva tento:

  • při úsporné jízdě cca 95% paliva CNG a 5% benzín
  • při vysoké akceleraci se spotřeba paliva mění v poměru cca 65% CNG a 35 % benzín

 

Pro montáž CNG do vozidel s tímto motorem je nutné použít speciální postupy a komponenty:

 

  • zákazník přiveze automobil, abychom mohli zjistit přesný kód motoru (k získání této informace nelze - vzhledem k možným změnám - použít informace z malého nebo velkého TP vozidla)

    my objednáme přesný typ komponentů od italské firmy AEB

    vzhledem k tomu, že jde o speciální součástky použitelné pouze pro určité vozidlo, požadujeme od zákazníka zálohu 5 000,- Kč

    zákazník s automobilem odjede

 

  • jakmile máme k dispozici potřebné komponenty (doba dodání z Itálie je cca 1 - 5 pracovních dnů), domluvíme termín montáže se zákazníkem
  • montáž trvá 1 - 2 pracovní dny

Seznam vozidel s FSi motory, která přestavujeme na CNG:

 

Seznam přímovstřikových vozidel vhodných k zástavbě CNG klikněte ZDE